wampster Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 Hei. Jeg er i prosessen med å totalrenovere leiligheten min og skal flytte kjøkkenet og må derfor legge nytt vann og avløp. Vann går jo greit, men avløp kan jo by på problemer. På kjøkkenet skal det kun være vask og oppvaskmaskin. Hva er minste mulige tykkelse på avløpsrør man kan bruke da? Evt hvordan kan jeg finne det ut? Håper på svar. Mvh -w Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 Hei, hadde jeg totalrenovert i dag, ville jeg valgt 40mm rør som et minimum men helst 50mm. Hvis du er i tvil, koster det ikke noe å ringe en rørlegger bedrift å høre De vet hva som gjelder Lykke til med oppussing! 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 23. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2021 Var redd for at jeg måtte bruke 75mm, det hadde vært i meste laget mtp gulv og avretting, men kommer jeg unna med 40 eller 60 mm så er det gull. Men burde kanskje bare ta kontakt med en rørlegger ja :) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 Kommer an på om hvor mye fall det blir på røret. 50mm blir for lite om det skal være tilnærmet vannrett. Er ikke rørlegger, men vil si at det bør minst være 45 grader for så små rør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå