TheKims Skrevet 24. juni 2021 Del Skrevet 24. juni 2021 Det er ca 97% mindre koffein i koffeinfri kaffe. Så rundt 1.8mg visst en vanlig kopp kaffe har 60mg. 1 Lenke til kommentar
Mannen1 Skrevet 24. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2021 (endret) TheKims skrev (19 minutter siden): Det er ca 97% mindre koffein i koffeinfri kaffe. Så rundt 1.8mg visst en vanlig kopp kaffe har 60mg. Det jeg ikke skjønner er anbefalt mengde dl te. Men te er jo fra teposer. Jo mer vann jo mer te. Men en tepose er det samme. Man sier ti små kopper grønn te ikke skal overskrides daglig. Men er vel samme om man har liten eller stor kopp så lenge man har bare 1 tepose per kopp? Hvor mange teposer kan man bruke per dag? Av grønn te for leversykdom, og av standard tepose for koffeinbruk? Står 2 dl te er 30 mg koffein. Men de fleste bruker 1 pose te per kopp uansett,så da har ikke vannmengden noe å si.? Endret 24. juni 2021 av Mannen1 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Kaffe uten koffein er som sprit uten alkohol, totalt meningsløst😄😄 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 En gjerrig/sparsommelig kvinne ble intervjuet, og en av de tingene hun gjorde var å bruke teposer om igjen. Det gjør jeg også, en tepose holder lett til neste kopp også. Og enda mer hvis den tas opp etter ganske få sekunder. Mht koffein, er det forskjell på vanlig te og urtete. Der urtete er sunnere. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Dette kan sikkert lett googles men hva kan man si om graden av koffein innhold i forskjellige te sorter? Lenke til kommentar
Mannen1 Skrevet 25. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2021 Det står hos matportalen at voksne tåler 400 mg koffein daglig. Men det står at voksne tåler 3 x kilo kroppsvekt mg koffein daglig. La oss si en mann på 70 kg tåler da langt mindre enn 400 mg koffein daglig. Veldig selvmotsigende og forvirrende informasjon. Står også at sjokolade inneholder koffein, men ingen av de sjokoladene jeg sjekket her hjemme står det at koffein er på innholdslista. Det var troika, smil og melkesjokolade. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Mannen1 skrev (16 minutter siden): Står også at sjokolade inneholder koffein, men ingen av de sjokoladene jeg sjekket her hjemme står det at koffein er på innholdslista Det står her at alle produkter som er lagd av kakaobønner, inneholder koffein; https://www.caffeineinformer.com/caffeine-content/cocoa-powder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå