sverreb Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 3 hours ago, Complexity said: Noen som vet hvorfor man får så lite effekt ut av batteriet på disse? Bemerket med med en kjøretur i går med min Model 3 Long Range at jeg fortsatt hadde 234kW tigjengelig power når det var 13% igjen på batteriet. Det er jo mere enn denne audien har tilgjengelig med fult batteri og "overboost" funksjonen. Har de gjort dette med vilje? Det er selvfølgelig med vilje. som alle parametre i et designet produkt som ikke er QA ekskursjoner. Hva grunnlaget for beslutningen er kan man bare spekulere i, men for f.eks batterier kan man si levetid, effekttetthet, energitetthet: Velg to. Det er naturligvis ikke så binært, men forskjellige avvininger gir andre resultater, og siden kundegruppen neppe etterspør at disse bilene også skal hevde seg på en dragbane er maks effekt noe man greit kan skru ned på. Dette er tross alt en familiefrakter. (Så kan de hende de har latt det være litt rom for senere tunede varianter) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 5 hours ago, sverreb said: Det er selvfølgelig med vilje. som alle parametre i et designet produkt som ikke er QA ekskursjoner. Hva grunnlaget for beslutningen er kan man bare spekulere i, men for f.eks batterier kan man si levetid, effekttetthet, energitetthet: Velg to. Det er naturligvis ikke så binært, men forskjellige avvininger gir andre resultater, og siden kundegruppen neppe etterspør at disse bilene også skal hevde seg på en dragbane er maks effekt noe man greit kan skru ned på. Dette er tross alt en familiefrakter. (Så kan de hende de har latt det være litt rom for senere tunede varianter) Når man må ha batteriet over 88% og over 23 grader så høres det jo litt ut som det er alt de har klart å tyne ut av det, og ikke noe de bare har satt i software med vilje. Bare stusser over hvor lite effekt det er snakk om med tanke på hvor stort batteriet er. 1 Lenke til kommentar
FiveInline Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 sverreb skrev (5 timer siden): Det er selvfølgelig med vilje. som alle parametre i et designet produkt som ikke er QA ekskursjoner. Hva grunnlaget for beslutningen er kan man bare spekulere i, men for f.eks batterier kan man si levetid, effekttetthet, energitetthet: Velg to. Det er naturligvis ikke så binært, men forskjellige avvininger gir andre resultater, og siden kundegruppen neppe etterspør at disse bilene også skal hevde seg på en dragbane er maks effekt noe man greit kan skru ned på. Dette er tross alt en familiefrakter. (Så kan de hende de har latt det være litt rom for senere tunede varianter) Er det selfølgelig det? Viser vel egentlig bare hvor langt etter Tesla de henger. Audi Q4 e-tron 35, 0-100 på 9 sek. Tror nesten 1.6 bensin-passaten min klarer det. 1 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) Complexity skrev (3 timer siden): Når man må ha batteriet over 88% og over 23 grader så høres det jo litt ut som det er alt de har klart å tyne ut av det, og ikke noe de bare har satt i software med vilje. Bare stusser over hvor lite effekt det er snakk om med tanke på hvor stort batteriet er. I 2018 tok vw 500kw ut av et 45kwh batteri i idr. Så de kan nok om de har lyst. Imidlertid vil dette kreve at en rekke komponenter må tåle høyere strømstyrke. De har nok ikke laget en slik platform med dimensjonering for ekstreme ytelser. At man kan presse litt mere effekt ut av et batteri med høy spenning er logisk. Teslabjørn har testet dette og tap av akselerasjon er relativt liten i forhold til andre elbiler. Forskjellen er vel egentlig at de opplyser om dette før du kjøper bilen Endret 26. juni 2021 av Trestein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå