Olsenhower Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Kan ikke si jeg forstår det. 518 poeng? Hva er det for noe? Får ikke folk oppi både 5000, 6000, 7000, ja hele 11000 poeng!!?? Her har jeg gått og oppgradert PC-en, og så får jeg 518 poeng! Eg blir forbanna!! Men seriøst, hva er feil her? Jeg bruker Windows 98 (ingen sarkasme takk!), PC-en min er listet opp nedfor. Selv min tidligere trofaste Pentium 233 MMX hakket mindre enn denne 3DMARK-testen. 7 FPS? En vits! Det rare er at jeg har ingen problemer ved spilling. ALLE spill går flytende, Wolfenstein, Aliens2, Serious Sam - listen er lang - alt går uten problem, så dere forstår nok min store skuffelse over 518 poeng (GRRRRR!!!) Nok en gang mottas eventuelle svar med takk :smile: Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 glemte å si hva PC jeg hadde: A-Open AX4BSPRO P4,1.5GHz 384MB SDRAM ca. 55GB HD G-Force2 MX (ja, ja..vet det..) Møkka CD-brenner Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 HEr har du noen grunnleggende feil. Kan ikke se hva det er i farta.. Er ikke tvil at du vertfall skulle hatt 3k poeng. sjekk alle innstillinger. OS har ingen stor betydning. Prøv å kjør sisoft sandra. På performace test. Lenke til kommentar
Eplejus Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Du nevnte ikke hvilkne drivere du brukte til grafikkkortet men isåfall om du bruker en gammal version så kan det ha mye å si på ytelsen. Prøv med drivere fra 22.xx eller 27.xx serien, selv bruker jeg 22.50 på mitt Geforce DDR og det går strålende. Last også ned GTU (Geforce tweak utility) fra http://www.guru3d.com/geforcetweakutility/ Et genialt prog som er meget enkelt å bruke, kjør programmet og trykk på "fast settings", du vil da få noe lavere bildekvalitet i spill, men ytselen vil forhåpentligvis hoppe i taket. [ Denne Melding var redigert av: Eplejus på 2002-03-08 07:59 ] Lenke til kommentar
eljar Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Antar at resultatet er fra 3Dmark2001. Har i det siste testet ett MSI Geforce2 MX/200 kort i 3Dmark2000 og dette kortet er elendig. 3300 2000-marks med en 1700+ XP prosessor. Ellers tror jeg du bør kunne forvente noe sånn som 3000++ 3Dmark i 2001 versjon (min Geforce2 GTS/AMD Tbird 1300 combo klarte 3500+/-). Hvilke OS er det du bruker? Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hvor finner jeg 22.50 driveren? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 http://www.abitboy.com bruker å komme med nye detonator-drivere kjapt. Jeg fikk 620 med originaldrivere og ca 2700 med detonator 27.42, i Win XP med 3DMark 2001SE. Duron 950 Gf2 MX 400 Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Problemet som gir så lav score må da vel være anti aliasing som er skrudd på maks eller noe.. Skru av anti aliasing (skjerminnstillingene) og score'n skulle gå opp veldi! Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Takk for interessante innspill! Jeg installerte ny driver til kortet mitt slik som noen av dere anbefalte, og da fikk jeg 1870 poeng. Det der alising-greiene var av, men alle innstillinger står på "default". Kanskje det har noe å si på resultatet (1870 poeng var fortsatt skuffende lavt Regner med at kanskje SDRAM'en har noe å si her. Uansett er det raskt nok for meg, siden spill ikke hakker. Vil nok snart kjøpe GF3 Ti200, tror jeg. Kommer an på lønna denne måneden :smile: Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Bra at du fikk det til!! :smile: Jeg får 2871 poeng på en PIII 667MHz, ikke så verst eller hva? (768 MB RAM, ATI Radeon 7500) Det er tydelig at skjermkort har mye å si! Det er det vel ingen tvil om, men poenget mitt er at prosessoren min er ikke blant de raskeste (lenger). (Dog, PC-en min funker meget bra!) <smile> Lenke til kommentar
Gulbil Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Før du kjøper deg et nytt Geforcekort så ta en titt på ytelse og pris fra ATI sitt radeon 8500 :smile: Ikke for å reklamere masse for ATI, har jo selv ett Geforce 3, hvilket jeg syns syns er konge (og det er jo ikke en TI versjon engang) men en kamerat av meg har akurat kjøpt seg nytt skjermkort, og han undersøkte dette veldig nøye før han kom frem til sitt valg av ATI. Er jo en tanke å se på hva som passer ditt behov best hvertfall :smile: Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 P4 cpu ?? ville ikke hatt den cpuen om du hadde limt den fast til en MCClaren F1(eller noe i den duren husker bare at det er en bil med formel1 motor og er sinnsvakt dyr), stappa bilen full med 1000 lapper og kasta den etter meg Lenke til kommentar
Voffsen Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 D e en bil med en BMW motor i. V12er. Samme som i BMW 850 faktisk, bare sleng på en turbo lurbo og litt til. Vipps, så har du verdens kjappeste serie produserte bil. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Hva er så gale med Pentium 4, da?? Er ikke alt nytt datautstyr egentlig raskt nok? Har myst og lest en del innlegg her og har funnet ut at når jeg neste gang oppgraderer skal jeg være litt klokere og mer selektiv ved valg av diverse komponenter, men å si at P4 er helt bånn, er ikke det å gå litt langt? Takk for innspill om skjermkort :smile: Hva jeg IKKE skal gjøre er å spør der jeg kjøpte det jeg bruker nå. GForce 2MX - helt topp i følge ekspeditøren. Var riktignok 21. desember, 2000, men allikevel!!! Topp var det ikke, selv om ingenting har hakket så langt.. Prøvde forresten å overklokke litt i BIOSen i går. Først skrudde jeg den opp til 1800MHz, så 1900 - til slutt 2100. Da skrudde skjermen seg av og PC-en lagde rare lyder. Ville ikke starte opp igjen og jeg ble surere og surere og mer nervøs for hver gang jeg trykket på restart-knappen.. Til slutt lot jeg den være av i ti minutter, og da virket den igjen. Skrudde den sporenstreks ned til 1500MHz igjen! Aldri mer overklokking..hehe.. :oops: Lenke til kommentar
dessident Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 JEG VILLE IKKE HATT EN ARI OM DU KASTET DEN ETTER MEG MED BRUKSANVISNING OG BÆRESELE ! Spank you very much ! Lenke til kommentar
Lunatic Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-09 02:03, Phyltre skrev:P4 cpu ?? ville ikke hatt den cpuen om du hadde limt den fast til en MCClaren F1(eller noe i den duren husker bare at det er en bil med formel1 motor og er sinnsvakt dyr), stappa bilen full med 1000 lapper og kasta den etter meg Sjuke mann! Eg tergar folk slik at dei skal kaste gamle datamaskinar etter meg. Td 386 sx, med 4 MB ram og 20 MB harddisk. Kan alltid bruke dei til eitkvart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå