FranZe Skrevet 22. juni 2021 Del Skrevet 22. juni 2021 (endret) Er på vei til å sette opp ett AMD system her og er så heldig å kunne velge mellom 2 stock kjølere. Den som fulgte med 5600x'en og den som fulgte med 3900x'en. Spørsmålet blir da følgene: Er den kjøleren som fulgte med 3900x'en bedre? Noen av de som støyer vesentlig mer? Endret 22. juni 2021 av FranZe Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. juni 2021 Del Skrevet 22. juni 2021 (endret) 5600x stock: AMD Wraith Stealth Cooler 3900x stock: AMD Wraith Prism Så ja 3900x kjøleren er mye bedre (=lavere støy). Processor Cooling Solutions | Wraith Coolers | AMD AMD Coolers Tested: Wraith Prism vs. Wraith Spire vs. Wraith Stealth | TechSpot Endret 22. juni 2021 av Svein M 1 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 22. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2021 Hiver på den jeg da Joa, regnet med den var bedre men så kom jeg til å tenke litt på støynivå også Takker for innsatsen👍 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 22. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2021 (endret) Da var den montert Spoiler Det ble litt en tager hva man haver, men skjemmes litt over minnebrikkene. Det er noen brikker som henger igjen fra X99, som kjører hele 2400Mhz Endret 22. juni 2021 av FranZe Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juni 2021 Del Skrevet 22. juni 2021 Nå vet jeg ikke om hvordan CPUKjølerne til Ryzen er, men jeg vil tro at en f. eks Noctua D15 er MYE bedre enn Stockkjøleren til Ryzen, så det hadde nok ikke vært så dumt og bestillt en sånn så fort som mulig. Ja. Noctua D15 koster noen kroner og den er ganske stor også, men jeg mener at det er verdt. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 22. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2021 Joda, altså, jeg har D15 og jeg har U12A men disse bruker jeg på 3900x og 5800x. Har også en 212 evo, men den passer ikke AM4. Vet at stock kjølere ikke er all verden og har en tendens til å støye, men når en holder 3 maskiner oppe så blir det fort litt mer kostbart totalt sett. Men jo, jeg elsker Noctua jeg, det er vel ikke så mange her inne som har kjøpt flere produkter fra de enn meg. Støyer den for mye får jeg bytte litt om, at jeg skifter kabinettet til Fractal R5'en i stedet, da demper det støyen noe. Da kan jeg helle bruke de pengene jeg sparte på kjøler der på nye minnebrikker i stedet Men tipset om kjøler var bra det 👍 (bare jeg hadde styrt unna D15 og heller valgt U12A) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå