Redaksjonen. Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 Snart kommer raskere PC-minne Lenke til kommentar
titan2k Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) Basert på YouTube video "Why DDR5 does not have ECC (by default)": er det ikke nødvendigvis slik at alle DDR5 støtter ECC slik de fleste kjenner ECC i dag. Internt på brikkene støtter alle ECC, men ikke mellom RAM-brikke, chipset og cpu uten tilleggs-chip. Endret 21. juni 2021 av titan2k Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. juni 2021 Del Skrevet 22. juni 2021 10 hours ago, titan2k said: er det ikke nødvendigvis slik at alle DDR5 støtter ECC slik de fleste kjenner ECC i dag. Internt på brikkene støtter alle ECC, men ikke mellom RAM-brikke, chipset og cpu uten tilleggs-chip. Slik jeg forstår dette (og andre kilder) så trengs det ikke en ekstra chip - der bruker DDR5 den ekstra plassen på hver brikke, og trenger derfor ikke en ekstra til ECC-info. Men skal du ha side-band ECC (dvs "transport") må du som jeg nevner i artikkelen ha hovedkort og CPU som støtter det, fordi ECC-funksjonen trenger kommunikasjonskanaler. Mulig slike kanaler ikke implementeres på alle minnemoduler, men 1) det vil tiden vise og 2) det slår meg som dumt. Lenke til kommentar
FiveInline Skrevet 22. juni 2021 Del Skrevet 22. juni 2021 Visa er klar for Alder Lake og DDR5 🙂 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. juni 2021 Del Skrevet 22. juni 2021 (endret) FiveInline skrev (4 timer siden): Visa er klar for Alder Lake og DDR5 🙂 Intel? Endret 22. juni 2021 av FrihetensRegn 1 Lenke til kommentar
FiveInline Skrevet 22. juni 2021 Del Skrevet 22. juni 2021 (endret) FrihetensRegn skrev (22 minutter siden): Intel? https://media0.giphy.com/media/dC9DTdqPmRnlS/giphy.webp?cid=6c09b952a013119bc7cf14c734ba4101053a95b0b0380bc5&rid=giphy.webp&ct=g Jepp. 🙂 Endret 22. juni 2021 av FiveInline Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. juni 2021 Del Skrevet 22. juni 2021 FiveInline skrev (51 minutter siden): Jepp. 🙂 Hvorfor ikke AMD? De har vist seg å være langt foran Intel på omtrent alle tester. Rocket Lake viste oss hvor dårlig egnet Intel er til å lage CPUer der feks 11900K hadde dårligere ytelse enn 10900K i flere tester, samtidig som man går ned to kjerner og fire tråder. Jeg hadde ikke vært så sikker på Alder Lake før jeg hadde sett hvordan den gjør det opp mot AMDs kommende CPUer. 1 Lenke til kommentar
FiveInline Skrevet 22. juni 2021 Del Skrevet 22. juni 2021 (endret) FrihetensRegn skrev (15 minutter siden): Hvorfor ikke AMD? De har vist seg å være langt foran Intel på omtrent alle tester. Rocket Lake viste oss hvor dårlig egnet Intel er til å lage CPUer der feks 11900K hadde dårligere ytelse enn 10900K i flere tester, samtidig som man går ned to kjerner og fire tråder. Jeg hadde ikke vært så sikker på Alder Lake før jeg hadde sett hvordan den gjør det opp mot AMDs kommende CPUer. Vi får vente å se nå. Intel er jo nesten nødt til å levere noe bedre enn det de har siste åra nå, så jeg har troa på at det blir et solid løft. Jeg har forresten en Ryzen 7 Zen 2 i en pc her også 🙂 Endret 22. juni 2021 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå