Gå til innhold

Forsker: Jobber du med en primadonna er du heldig – Slik vet du at du jobber med en [Ekstra]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vises til Line Andersen i artikkelen. Jeg fulgte med på rettssaken. Vel, etter noen år i arbeidslivet kjenner man igjen denne typen personer, og jeg er ikke sikker på om primadonna er det beste ordet for å beskrive henne. Det er en vanlig hersketeknikk for ledere å mobbe/trakassere for å så frykt, tvil og usikkerhet i sine undersåtter, slik at de kan øke makten og sitte alene på toppen, og det er jo så klart dette Line Andersen har gjort. Til slutt gikk hun for langt, skaffet seg for mange fiender, og ble derfor avsatt. Nå har jeg ikke selv hatt konflikt med ledere, men jeg har sett medarbeidere som har hatt det. Min erfaring er at det finnes en grense for hvor langt sjefer kan gå, før de blir fjernet. Ellers er det jo slik at ulike mennesketyper har sine styrker og svakheter. En gruppe mennesker som jobber sammen er i besittelse av en masse talenter og ressurser. Som leder eller medarbeider bør man vel fokusere mer på de positive egenskapene som personer innehar, enn de negative. Men det er en utfordring å jobbe sammen med mennesker som er høye på seg selv. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Den saklige grunnen til konflikten i NRK var kanskje noe annet enn det faglige og resultatene av hennes arbeid? De Paoli sin beskrivelse av primadonnaen på arbeidsplassen er meget innsiktsfull. Om et menneske stiller kompromissløse krav til kvalitaten på sitt eget arbeide, så blir det nok lagt merke til. Kanskje er dansker er mer bevisst på at man tross alt er på jobb, og der finnes mange slags personligheter. Er oppgavene tydelige så er det så blir jo ikke det noe problem. På et fotballag har man også giftige spisser, og det er jo hele laget fornøyde og glade for. Nils Arne Eggen kommenterte vel bruk av idrettspsykologer med noe sån som at "dæm e da vel fotbaillspællera, og ikke pasienta".

Endret av NERVI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...