Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Starte NUF uten å ha et UF

Eratre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man starter ikke et NUF, man registerer et NUF med utgangspunkt i et UF. Har man intet UF har man heller ikke noen praktisk mulighet for å registrere et NUF siden informasjon om UF-et må gis ved registeringen. 

Endret av GJESTESVAR
Korrigerten en feil bokstav
  • Liker 2
Lenke til kommentar
BearCat skrev (1 time siden):

Eller du kjøper en "pakkeløsning", men vær obs på hva du gjør...

Dette er også å først opprette et UF, deretter et NUF, foskjellen er bare at man bruker en agent til å gjøre jobben og betaler vedkommende 3750 kr for noe man utmerket godt kan gjøre selv for noen få britiske pund  og med en halvtimes-en times innsats så lenge man er innehaver av en datamaskin, et internettssamband, og et  VISA-kort + i stand til å lese standard engelsk. (I tillegg skal også UF-et følges opp papirmessig og med en løsning som link og ikke mer info enn man får der vedrørende denne siden er faren overhengende for at UF-et blir tvangsnedlagt etter 1-1,5 år pga formalietsmangler og man selv bøtelagt pga dette, varsel til norsk myndighet for å drive inn boten. Da er NUF-et også ute av spill og da står døren vidåpen for at norske myndigheter anser hele konstruksjonen som et grep gjort for å redusere norske plikter (særlig i forhold til skatt,men også annet) og handler i samsvar med det.) 

Endret av GJESTESVAR
Korrigerten en feil bokstav
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar. Et oppfølgingsspørsmål: hvordan hadde du gjort det selv? Jeg tenker på en startup som er en stiftelse eller frivillig organisasjon i USA, kanskje mest sannsynlig i Delaware. Men jeg ønsker å få den til å vare, vare lenger enn meg selv til og med. Hva tenker du er optimalt for å få til noe slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...