Eratre Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 Hvilke problemstillinger i fremtiden kan man falle for eller hva kan oppstå av problemstillinger hvis man starter et NUF uten å allerede være i besittelse av et utenlandsk foretak? Lenke til kommentar
GJESTESVAR Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) Man starter ikke et NUF, man registerer et NUF med utgangspunkt i et UF. Har man intet UF har man heller ikke noen praktisk mulighet for å registrere et NUF siden informasjon om UF-et må gis ved registeringen. Endret 21. juni 2021 av GJESTESVAR Korrigerten en feil bokstav 2 Lenke til kommentar
Eratre Skrevet 23. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2021 Så det er ingen vei utenom, man må starte et UF først, så registrerer man et NUF i etterkant. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 (endret) Eller du kjøper en "pakkeløsning", men vær obs på hva du gjør... Kanskje du finner noe nyttig å lese her? Endret 23. juni 2021 av BearCat Lenke til kommentar
GJESTESVAR Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 (endret) BearCat skrev (1 time siden): Eller du kjøper en "pakkeløsning", men vær obs på hva du gjør... Dette er også å først opprette et UF, deretter et NUF, foskjellen er bare at man bruker en agent til å gjøre jobben og betaler vedkommende 3750 kr for noe man utmerket godt kan gjøre selv for noen få britiske pund og med en halvtimes-en times innsats så lenge man er innehaver av en datamaskin, et internettssamband, og et VISA-kort + i stand til å lese standard engelsk. (I tillegg skal også UF-et følges opp papirmessig og med en løsning som link og ikke mer info enn man får der vedrørende denne siden er faren overhengende for at UF-et blir tvangsnedlagt etter 1-1,5 år pga formalietsmangler og man selv bøtelagt pga dette, varsel til norsk myndighet for å drive inn boten. Da er NUF-et også ute av spill og da står døren vidåpen for at norske myndigheter anser hele konstruksjonen som et grep gjort for å redusere norske plikter (særlig i forhold til skatt,men også annet) og handler i samsvar med det.) Endret 23. juni 2021 av GJESTESVAR Korrigerten en feil bokstav 1 Lenke til kommentar
Eratre Skrevet 23. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2021 Takker for utfyllende svar. Et oppfølgingsspørsmål: hvordan hadde du gjort det selv? Jeg tenker på en startup som er en stiftelse eller frivillig organisasjon i USA, kanskje mest sannsynlig i Delaware. Men jeg ønsker å få den til å vare, vare lenger enn meg selv til og med. Hva tenker du er optimalt for å få til noe slikt? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 5 hours ago, GJESTESVAR said: Dette er også å først opprette ... Det var kanskje en grunn til at jeg "skrev" det slik jeg gjorde 😉 og la til en obs... og link nr. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå