Leo_ Skrevet 21. juni 2021 Del Skrevet 21. juni 2021 Hei folkens! Jeg har pr dags dato et oppsett med 3 stk eldre Dell-skjermer på et 2080TI. Skjermene fungerer helt fint til "kontorbruk" men jeg ser at de ikke er raske nok, ved video med mye bevegelse i så flyter alt sammen. Jeg har tatt opp hobbyen FPV-flyvning som gir video med mye bevegelse i bildet og innser at jeg trenger én ny skjerm til video og redigering, har noen et godt tips her? Jeg ser for meg å fortsette med 30", men trenger noe som er raskt nok og har rimelig riktig fargegjengivelse og 4k oppløsning. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. juli 2021 Del Skrevet 2. juli 2021 On 6/21/2021 at 2:12 AM, Leo_ said: Jeg har tatt opp hobbyen FPV-flyvning som gir video med mye bevegelse i bildet og innser at jeg trenger én ny skjerm til video og redigering, har noen et godt tips her? Har du kikket på LG UltraGear 38GN950-B ? https://www.computersalg.no/i/6159930/lg-38gn950-95-2-cm-37-5-3840-x-1600-piksler-quad-hd-lcd-1-ms-svart Ikke helt 4K, men 3840x1600 burde holde Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2021 1600P ser jeg ikke som et godt alternativ når man skal redigere 4K video. Ser på denne nå, ser ok ut https://www.elkjop.no/product/gaming/gamingskjerm/15881/samsung-u32j590u-32-4k-uhd-skjerm-sort?scid=Pricecomparison2988&utm_source=prisguiden&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=prisguiden&utm_content=Computing Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. oktober 2021 Del Skrevet 22. oktober 2021 6 hours ago, Leo_ said: Ser på denne nå, ser ok ut Hmm nei. Den har VA panel. Til ditt bruk så anbefaler jeg en med IPS panel. Er en grunn for at den er så billig. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 23. oktober 2021 Del Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "rask skjerm". Kan du forklare behovet bedre? 24, 25, 30 og 60 fps er det som er vanlige frame rates for video. Jeg greier ikke skjønne at en raskere skjerm skal eliminere problemet ditt. Om det er motion blur i bildet det går på, må du skyte annerledes. Raskere lukker, og dertil høyere iso for å bøte på lystapet. Vil også anbefale at du går for en skjerm med IPS panel, og gjerne utstyr for kalibrering eller profilering så du får tipp topp farger. Her er noe som burde oppfylle kravene. Endret 23. oktober 2021 av OlaHaldor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå