J0ppe Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Viste ikke helt hvilket emne dette gikk under, men siden det ikke er lenge siden jeg kjøpte pcen går den under dette emne (Synes nå jeg da) Når jeg hadde satt sammen pcen min virka alt som det skulle(Nytt kabinett og cpu vifte) Slo på og restarta et par ganger uten noen problemer. Så flytta jeg pcen inn i fars dumme IKEA holder som jeg må ha den i. Og da var det gamle problemet i gang. Mitt problem: Når jeg slår på pcen kommer det et kort blink fra tastaturet og bildet på skjermen er bare svart. ( Har brukt skjermen på andre maskiner uten problemer). Jeg må da slå av og på pcen helt til det kommer bilde, og da virker alt som det skal ( Med mitt gamle kabinett kunne jeg bare trykke på restart-knappen og pcen starta på nytt med bilde, men på mitt nye kabinett er det ikke restart-knapp ). Det er veldig kjedelig å holde på slik hver gang jeg skal ha på pcen. For noen ganger kan det ta veldig lang tid. (Jeg har testet med annet skjermkort men uten hell) Dette gjelder også når jeg restarter. Da er det på`n igjen. Må skru av og på til det kommer bilde. Eneste jeg ikke har montert er de andre ledsene (lys osv.) Har bare satt i "power switch" Det kan hende jeg har trykket på noe rart i bios, men det tror jeg ikke. Hilsen en ungkar med data problemer Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Er det samme skjermen som før? Prøv med en ny skjerm, evt ny kabel... Hadde du problemet før du satte inn i den "dumme IKEA holderen"? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Er der noen andre el. apparater som kan påvirke PC-en i denne IKEA. Hva med løsledninger og felleskontakter, jording ("mekke ledninger" som ikke er jordet) osv. Sjekk spesiellt dette med jord på den sikringskursen. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Problemet kom etter jeg hadde fraktet den til IKEA holderen. Men som sakt jeg hadd ejo bare hatt på pcen i en time. Men rakk å restarte et par ganger. Skjermen er det ikke noe feil med. Brukte den helt fint på gamle dataen. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Bruk vertfall en skikkelig beskrivende emnefelt, les retningslinjene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg