Gå til innhold

Hvilken av konsollene er siktet mest mot yngre og eldre?

Anbefalte innlegg

Er det en ting Sony alltid har vært flinkere til så er det å støtte flere språk i spill. Nå har PS riktig nok hatt en større andel av de aller yngste og et litt annet fokus på enkelte målgrupper også, slik at dette er litt naturlig. Men her jeg bor har de fleste fra 10 år og opp satt SX forran PS5 på ønskelista, og dette er et publikum MS må satse mer på, så her må MS øke innsatsen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Serpentbane skrev (13 timer siden):

Nå har PS riktig nok hatt en større andel av de aller yngste og et litt annet fokus på enkelte målgrupper også, slik at dette er litt naturlig. Men her jeg bor har de fleste fra 10 år og opp satt SX forran PS5 på ønskelista, og dette er et publikum MS må satse mer på, så her må MS øke innsatsen.

Og så har du Nintendo i andre enden som ofte ikke tar seg råd til stemmeskuespillere på noe språk som helst en gang.

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (17 timer siden):

Er det en ting Sony alltid har vært flinkere til så er det å støtte flere språk i spill. Nå har PS riktig nok hatt en større andel av de aller yngste og et litt annet fokus på enkelte målgrupper også, slik at dette er litt naturlig. Men her jeg bor har de fleste fra 10 år og opp satt SX forran PS5 på ønskelista, og dette er et publikum MS må satse mer på, så her må MS øke innsatsen.

Gjennomsnittsalderen er faktisk hakket høyere på Playstation enn Xbox, så jeg vet ikke helt. Enten gjør Xbox mye riktig for å tiltrekke seg yngre, eller så bør de i alle fall gjøre det for å beholde de. 

Men helt ærlig tror jeg nok de aller yngste i hovedsak tiltrekkes av Nintendo, mens det heller er mye ungdommer hos Xbox, mens de voksne er litt mer jevnt fordelt utover. Men man skal ikke se bort fra at Sonys "dobbeltsatsing" på både "voksne" spill og "barnespill" er nettopp det som er den beste komboen. Da kan foreldrene spille voksenspillene og ungene spille barnespillene. Eller som hos meg, at jeg spiller begge delene og driter i ungene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om de fleste Nintendo spill er barnevennlige betyr det ikke at de kun er ment ti barn, men alle. Der vinner Nintendo stort. Og tror det er ganske mange i min alder som spiller mye på Nintendo konsoller (er 40 ). Og, ikke minst, har Nintendo forrandret seg mye de siste årene med Switch. Virkelig ,arkedsført den til å være for alle. Så da blir det Pokemon til Bayonetta. Ikke en dum strategi egentlig.

Og synes de fleste av Nintendo fansen digger BOTW. Er bare noen få som sytet over den engelske stemmen til Zelda. Internettet vøtt ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Switch er en av de raskest selgende konsollene i historien, så der du bor reflekterer ikke hele verden, som Iki påpekte allerede. Dessuten finnes det da masse barn og ungdom som spiller på Switch(Nintendo platformer genrelt) og voksne folk i over min ader. Poenget mitt er jo at Nintendo markedsfører platformen sin til "alle" og det gjlr de bra når du ser på salgstallene og spillutvalget.

Men kukt at R&C har norsk tale, da =)

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (På 9.6.2021 den 12.53):

Gjennomsnittsalderen er faktisk hakket høyere på Playstation enn Xbox, så jeg vet ikke helt. Enten gjør Xbox mye riktig for å tiltrekke seg yngre, eller så bør de i alle fall gjøre det for å beholde de. 

Men helt ærlig tror jeg nok de aller yngste i hovedsak tiltrekkes av Nintendo, mens det heller er mye ungdommer hos Xbox, mens de voksne er litt mer jevnt fordelt utover. Men man skal ikke se bort fra at Sonys "dobbeltsatsing" på både "voksne" spill og "barnespill" er nettopp det som er den beste komboen. Da kan foreldrene spille voksenspillene og ungene spille barnespillene. Eller som hos meg, at jeg spiller begge delene og driter i ungene. 

35 mot 33 år, så jo. Men PS har større omsetning av konsoller og treffer et bredere segment, både opp og ned. 

En undersøkelse for noen år siden konkluderte med at 90% av brukerne på xbox var over 18. 

De sagt, i samme periode svarte de fleste i aldersgruppen 13-17 at Xbox er et "kulere" merke enn PS, så det kan være MS beveger seg mer ned i dette segmentet nå. Men, de har fremdeles mye å gå på for å møte de i nederste del av denne gruppen og ned. 

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (13 timer siden):

De sagt, i samme periode svarte de fleste i aldersgruppen 13-17 at Xbox er et "kulere" merke enn PS

Undersøkelsen som diskuteres her tok altså for seg 400 svar, fra ungdom i alderen 13-17 i juni 2016, begrenset til USA.

Hvor Zelda var det mest populære spillet.

Playstation havnet på 7,8 i en skala, mens Xbox havnet på 7,9.

I samme undersøkelse kom det også frem at flere hadde hørt om PlayStation, over Xbox.

Oreos var kulere enn Xbox i denne undersøkelsen.

I samme undersøkelse ble 800 personer i alderen 18-24 spurt.

Der havnet PlayStation på 7,5 og Xbox på 6,8.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (På 12.6.2021 den 14.14):

Iki skrev (På 12.6.2021 den 14.14):

Undersøkelsen som diskuteres her tok altså for seg 400 svar, fra ungdom i alderen 13-17 i juni 2016, begrenset til USA.

Hvor Zelda var det mest populære spillet.

Playstation havnet på 7,8 i en skala, mens Xbox havnet på 7,9.

I samme undersøkelse kom det også frem at flere hadde hørt om PlayStation, over Xbox.

Oreos var kulere enn Xbox i denne undersøkelsen.

I samme undersøkelse ble 800 personer i alderen 18-24 spurt.

Der havnet PlayStation på 7,5 og Xbox på 6,8.

Så tidligere ble du sur fordi jeg skrev at PS hadde mer fokus på de unge, og hadde flere unge spillere, enn XBOX. 

Nå prøver du å uviktiggjøre en undersøkelse om at Xbox har noe økt interesse blant unge, så da ble det vel feil det også? Snedig. 

For du tror igjen at jeg prøver å sette Xbox forran PS, men jeg diskuterer demografi og tilbudet for de yngste. 

Gjennomsnittsalderen på PS er høyere enn XBOX, men like vel har XBOX mesteparten av brukerbasen i aldersgruppen 18+ Det er da mye som tyder på at hovedaldersgruppen ligger i mellomsjiktet, altså unge voksne. Mens PS favner bredere og har både en større andel av de yngste og eldste. 

Jeg referer så til en undersøkelse som indikerer at det >>KAN HENDE<< at XBOX har et økende engasjement blant yngre mennesker. Ordet kult er hentet fra undersøkelsen, ikke noe jeg har funnet på. Hvor jeg så følger opp med å skrive at XBOX har mye å gå på for å møte denne aldersgruppen. Spesielt utenfor engelsktalende land.

Nå skjønner jeg at du imidlertid prøver å gå til forsvar for PS her. Men når du skriver at samme undersøkelse viser at flere hadde hørt om PS, så skyter du deg selv litt i foten om da XBOX fremdeles anses som et kulere merke blant flere av de spurte... 

Men dette var på ingen måte poenget med det jeg skrev. Det var at MS og XBOX er dårligere på tilbudet blant de yngste, og at det selv med et tilsynelatende økende engasjement allerede tilbake i 2016, selv om det skulle begrense seg til det amerikanske markedet, ikke har gjort nok akkurat her, når det gjelder spill og spesielt språk. 

Xbox har imidlertid en veldig god familekontrolltjeneste som de har satset mer på de siste årene som gjelder både XBOX, PC og mobil. 

Du forsvarer PS mot et angrep som aldri eksisterte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...