b-real Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Ville ikke si at floppy er bortkastet. Synes Floppy er en meget grei ting å ha for oppstart-tinger og flashing av bios. Og så lenge man har med en diskett å gjøre så blir det "litt mere utfordring" å flashe bios f.eks. :smile: Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 har ikke floppy, trenger ikke floppy, kommer ikke til å få floppy! Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg ville ikke ha diskettstasjon jeg heller, men jeg fikk det til slutt. Hvis du skal installere Windows NT/2000/XP og harddiskene dine er satt opp i RAID, så er det vel ingen annen måte enn å bruke diskett under installasjonen, får å legge inn OSet på. Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 setter inn floppy når eg trenge den eg (ikkje ofte) Lenke til kommentar
pegg Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 er så lenge siden jeg har brukt diskettstasjonen at jeg tror den luka har grodd fast :smile: Lenke til kommentar
Sigve Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Slik blir det ( tror jeg ) : Setter HD inn som slave i en annen PC, formaterer ( fat32? ) Legger inn en Linux distribusjon ( hvilken?)og drivere til maskin varen ( grafikk, nettverk etc.) putter HD sammen med hoved kort, grafikk og 2 nettverkskort og PSU i en hjemmesnekret boks, kontakter opp. Trer forlengelses kabler gjennom bjelkelaget og inni veggen. Lager en koblings boks i passe høyde bak skrivebordet med power knapp lett tilgjengelig. Håper det er siste gang jeg ser maskinen, men skulle det knipe får jeg rusle ned med en cd rom evt. hente HD Nå, hvor mye morro kan jeg ha med dette? FTP, web server, print server ? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Om det er noe som er floppy killer så er det internett. For 2 år siden var det med jevne mellomrom å laste ned nyeste driverne og brenne på CD. Idag: Instaler OS, gå på nette, hent drivere. Men jeg har erfaring fra no floppy PC, og det er som en sier, man savner den ikke før den er borte. Men det er et intresant spm om HVORFOR den har overlevd så lenge. er det: a) Hardware produsentene som har fortsatt å produsere enheter? B) er det hardware produsenter som nekter å gi opp floppyen som driver medium c) er det OS makerne som krever den for boot disker og drivere? d) eller er det simple faktum at de lagte 50 BILLIARDER av dem engang i 1988 og har enda et lager å selge?? For min del ser jeg gjerne at det finnes en standard for bærbart medium, og jeg må si jeg synes USB minne dingser er ganske snacksy!!! Hvor dyrt kan det være å lage en USB thumbdrive med 8/16 mb for å transportere Powerpointer, word dok..osv...for de som er kravstor finnes det dyrere 64/128..helt opp til 1 GB minne...men en simpel 50 kr 8 MB hadde vært greit..bare å ha hengende på nøkkelknippe....for those unexpecting moments! AKIRA Lenke til kommentar
Sigve Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 d) eller er det simple faktum at de lagte 50 BILLIARDER av dem engang i 1988 og har enda et lager å selge?? Yepp, det må være derfor! Nå som de fleste ser ut til å være enige om at floppyen er død og begravet blir neste skritt å fjerne com og printer portene. Disse helt ubrukelige enhetene som tar opp hele 3 IRQ er. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-09 01:34, Sigve skrev:d) eller er det simple faktum at de lagte 50 BILLIARDER av dem engang i 1988 og har enda et lager å selge?? Yepp, det må være derfor!Nå som de fleste ser ut til å være enige om at floppyen er død og begravet blir neste skritt å fjerne com og printer portene. Disse helt ubrukelige enhetene som tar opp hele 3 IRQ er. Apple gjorde en feil, og fjernet diskettstasjonen på Mac’en.. Samme feil man gjorde da man fjernet 30mm’en på jagerfly på 60 tallet.. Vet aldri når man får bruk for den. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Com, printer, og floppy...Jeg kan ikke leve uten :wink: Men helt seriøst. Enhetene er jo der, de koster nesten ingenting, og mange er avhengig av de. Greit nok at ikke alle trenger de, men da for de bare kutte de ut, i allefall floppy som kjent er frivillig Men ikke gå og plag naboen, eller bruk 20.000,- på en laptop, bare for og ha det som sikkerhetsline for og lure seg på nett, og hente noe boot-greier. I slike tilfeller er det ikke mye lønnsomt i forhold til floppyen til 150,-... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: snesoey skrev (2002-03-09 01:40):Apple gjorde en feil, og fjernet diskettstasjonen på Mac’en.. Samme feil man gjorde da man fjernet 30mm’en på jagerfly på 60 tallet.. Vet aldri når man får bruk for den. Hah...bare 1 feil`? Den var god du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå