Gå til innhold

IPhone 12 Pro Max vs Samsung S21 Ultra?

Anbefalte innlegg

Det var forresten et annet stort problem jeg hadde med S8. Jeg fikk ikke varsler enkelte ganger vedrørende epost. Etter en restart var dem plutselig tilbake igjen etc. 

«Ustabilt» er vel egentlig stikkordet mitt når det kommer til Samsung. 

Jeg tror Samsung egentlig er en god telefon, men operativsystem og eller software trekker den ned. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (På 26.6.2021 den 22.39):

Det var forresten et annet stort problem jeg hadde med S8. Jeg fikk ikke varsler enkelte ganger vedrørende epost. Etter en restart var dem plutselig tilbake igjen etc. 

«Ustabilt» er vel egentlig stikkordet mitt når det kommer til Samsung. 

Jeg tror Samsung egentlig er en god telefon, men operativsystem og eller software trekker den ned. 

nå er problemene ved s8 ganske urrelevant mener jeg i dagens tid men tanke på det er nytt os og masse feilrettinge r siden den gang.  s9, s10, s20og s21 har kommet i ettertid.   Aldri hatt problemer med manglende varsler på samsung de siste årene. 

Har mange ganger tenkt tankten å bytte til iPhone men kommer til å savne så mye fra android.

1. messenger bobler  (enkelt å chatte uten å bytte app for å chatte)

2. starte varming av bilen direkte ifra startskjerm

3. full kalender på forsiden av skjermen

4.  kunne ha ikonene der jeg vil for å tilpasse bakgrunnen jeg har valgt

5.  120hz panel er mer behaglig å bruke over tid

6. skikkelig hurtiglading på android telefoner + muligheten for å lade klokka mi fra telefonen

7 muligheten til å zoome er noe som er totalt fraværende på iphone

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (6 minutter siden):

7 muligheten til å zoome er noe som er totalt fraværende på iphone

Hæ? Det er da regelrett feil?

Edit: eller tenker du på å endre størrelsen på interfacet, sånn på permanent basis?

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (4 timer siden):

Hæ? Det er da regelrett feil?

Edit: eller tenker du på å endre størrelsen på interfacet, sånn på permanent basis?

Var vel igrunnen bare 1 og 5 som stemte. Førstnevnte er mer en minimal vanesak og sistnevnte er gimmick :p Fordelene med å bytte er langt større enn ulempene, men det er gøy å fikle litt med telefon også så derfor er jeg stadig innom Android telefon. En blir litt lei av at alt bare virker også :p

Lenke til kommentar
minim skrev (9 minutter siden):

Var vel igrunnen bare 1 og 5 som stemte. Førstnevnte er mer en minimal vanesak og sistnevnte er gimmick :p Fordelene med å bytte er langt større enn ulempene, men det er gøy å fikle litt med telefon også så derfor er jeg stadig innom Android telefon. En blir litt lei av at alt bare virker også :p

Syns ikke tapløs zooming er en gimmick.  alle punktene er for meg grunn nokk til å beholde samsung.  merk at jeg sa FOR MEG.   Jeg bruker zoom.   jeg ser ingen fordeler med å bytte til iphone for min bruk

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (1 time siden):

ja. men ikke tapsløst.  er ganske så svakt zoom kamera imot en s21 ultra. 

Jeg er eng at Samsung har bedre zoom muligheter. Som igjen trekker mer strøm og som brukes fordi man nettopp har muligheten. Samsung har så mye innstillinger og mikkmakk at batteriet tømmes før man har satt opp telefonen første gang. Bra for mange, men et irritasjonsmoment for noen. 

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (11 minutter siden):

Syns ikke tapløs zooming er en gimmick.  alle punktene er for meg grunn nokk til å beholde samsung.  merk at jeg sa FOR MEG.   Jeg bruker zoom.   jeg ser ingen fordeler med å bytte til iphone for min bruk

Sa aldri noe om zoom, men utsagnet mitt stemmer fortsatt. Man har tapsløs zoom på iPhone også. Jeg kommenterte bare at alle punktene dine utenom to var direkte feil. 

Fordelen er at du får noe som virker bra. Jeg bruker S21 ultra selv, men ser absolutt fordelene med iPhone. Liker også den heftige Zoomen på S21 :)

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Sa aldri noe om zoom, men utsagnet mitt stemmer fortsatt. Man har tapsløs zoom på iPhone også. Jeg kommenterte bare at alle punktene dine utenom to var direkte feil. 

Fordelen er at du får noe som virker bra. Jeg bruker S21 ultra selv, men ser absolutt fordelene med iPhone. Liker også den heftige Zoomen på S21 :)

På hvilken måte er utsagnet feil? :) alle stemmer.  7 overdrev jeg litt. Den kan zoome 2.5x tapløs. Men det er i praksis ikke noe særlig i forhold til S21 serien

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Jeg er eng at Samsung har bedre zoom muligheter. Som igjen trekker mer strøm og som brukes fordi man nettopp har muligheten. Samsung har så mye innstillinger og mikkmakk at batteriet tømmes før man har satt opp telefonen første gang. Bra for mange, men et irritasjonsmoment for noen. 

Telefonen bruker ikke mer strøm fordi den har bedre zoom kamera og flere innstillinger.... 

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (13 minutter siden):

Telefonen bruker ikke mer strøm fordi den har bedre zoom kamera og flere innstillinger.... 

Jo, hvis du bruker zoomen like mye som du anntyder så gjør den det :) Jeg sier ikke at det er noe problem isolert sett, men mange innstillinger som frister til mere trykking etc. vil ende opp med at man bruker mer strøm. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Ikke mange måneder til iPhone 13 lanseres nå. Apple setter ikke akkurat prisen drastisk ned på sine fjorårsmodeller, så hvis du klarer å vente til høsten, så er det å anbefale. 

Kameraene på iPhone 12 er nokså bra, men de har ikke tatt hoppet som mange Android-telefoner har. Så de er litt bakstreverske akkurat der. Litt av dette forbedres med iPhone 13, men det er ennå ikke sikkert på om de tar igjen sine konkurrenter der, med tanke på antall piksler o.l. De nye skjermtypene vil også sørge for at det trekkes mindre strøm ved bruk. 

Den nye telefonen skal vel vises frem nå i sommer. 

Samsung 20 / 21 har litt bedre kamera og skjerm enn iPhone 12. iPhone 13 vil trolig ha bedre skjerm enn dem, men fremdeles ikke like god kamera. 

Du er jo også en fornuftig mann, og holder på det som funker bra. Så du har sikkert reflektert godt over hva du vil ha. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (39 minutter siden):

Jo, hvis du bruker zoomen like mye som du anntyder så gjør den det :) Jeg sier ikke at det er noe problem isolert sett, men mange innstillinger som frister til mere trykking etc. vil ende opp med at man bruker mer strøm. 

Sorry men alt du sier her er feil.  Zoom kamera bruker ikke mer strøm en vanlig kamera  og så er det ikke slik man trykker på alle innstillinger hele tiden så nei. Det bruker ikke mer strøm atman har flere valg

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (4 timer siden):

Sorry men alt du sier her er feil.  Zoom kamera bruker ikke mer strøm en vanlig kamera  og så er det ikke slik man trykker på alle innstillinger hele tiden så nei. Det bruker ikke mer strøm atman har flere valg

Nå skal jeg ikke lage noe kjempestort nummer ut av dette da det egentlig ikke er så viktig, men det jeg mente var at jo flere innstillinger man har jo mer strøm bruker man når man skal "teste" ut disse innstillingene. Altså i form av at man bruker mer skjermtid når man gjør dette. 

Det absolutt viktigste slik jeg ser det på en mobiltelefon er batterikapasiteten. Man kan ringe og surfe, sende sms, ta bilder etc. med alle sammen og telefonen i dag har blitt en veldig viltig del av livet vårt. Da setter jeg batterikapasitet forran alt, samt fokusering på strømsparing. 

Slik jeg ser det blir Samsung til tilnærming det det samme som å sette air condition og ekstralys på en formel1 bil. Joda, flott det, men det vil gå på bekostning av noe. Hadde jeg vært Samsung så ville jeg satset alt på og forbedre strømstyringen. Dem har en del større batteri enn iPhone, men klarer ikke i praksis slik jeg ser det noen lenger skjermtid enn iPhone. Man fikser ikke dette med å slenge på 120hz skjerm og putte flere innstillinger og bedre kamera på telefonen. Det ser flott ut på papiret, men dem biter seg litt i halen symes jeg.

ta en hvilken som helst iPhone og en hvilken som helst Samsung smart telefon og åpne alle appene på telefonen. Legg så telefonen på nattbordet og sjekk batteriet etter 8 timer så finner du ut hva jeg mener. Jeg husker jeg hele tiden måtte huske på og fjerne programmer som kjørte i bakgrunnen etc. når jeg hadde samsung. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (16 timer siden):

iphone sin tapløse zoom på kamera er på 2 x.  det anser jeg som ikke zoom.    samsung kan zoome opp til 10x tapsløst.  OK til 30x

Ah, kamerazoom ja! Trodde du snakket om å zoome inn interfacet. 😅

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (9 timer siden):

Nå skal jeg ikke lage noe kjempestort nummer ut av dette da det egentlig ikke er så viktig, men det jeg mente var at jo flere innstillinger man har jo mer strøm bruker man når man skal "teste" ut disse innstillingene. Altså i form av at man bruker mer skjermtid når man gjør dette. 

Det absolutt viktigste slik jeg ser det på en mobiltelefon er batterikapasiteten. Man kan ringe og surfe, sende sms, ta bilder etc. med alle sammen og telefonen i dag har blitt en veldig viltig del av livet vårt. Da setter jeg batterikapasitet forran alt, samt fokusering på strømsparing. 

Slik jeg ser det blir Samsung til tilnærming det det samme som å sette air condition og ekstralys på en formel1 bil. Joda, flott det, men det vil gå på bekostning av noe. Hadde jeg vært Samsung så ville jeg satset alt på og forbedre strømstyringen. Dem har en del større batteri enn iPhone, men klarer ikke i praksis slik jeg ser det noen lenger skjermtid enn iPhone. Man fikser ikke dette med å slenge på 120hz skjerm og putte flere innstillinger og bedre kamera på telefonen. Det ser flott ut på papiret, men dem biter seg litt i halen symes jeg.

ta en hvilken som helst iPhone og en hvilken som helst Samsung smart telefon og åpne alle appene på telefonen. Legg så telefonen på nattbordet og sjekk batteriet etter 8 timer så finner du ut hva jeg mener. Jeg husker jeg hele tiden måtte huske på og fjerne programmer som kjørte i bakgrunnen etc. når jeg hadde samsung. 

Nå er det ikke slik at man trykker på innstillinger hele tiden og bruker mer strøm.   Det er bare svada.     

Når det kommer til strøm husker ejg fra iPhone 6 og 7/8 at jeg måtte lade hele tiden og min nye Samsung har bedre batteritid og funker bedre:) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...