Theo343 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) On 6/25/2021 at 4:19 AM, Bjerknez said: snip Dog må jeg si at jeg må flire litt over hvor enkelt det er å sette opp en ny iPhone når man har iPhone fra før. Man slår på de nye og holder den gamle inntil. Man klikker seg gjennom 4-5 steg og etter 3 minutter er alle apper, bilder, kontakter etc. på plass. Så sinnsykt utrolig enkelt. Det meste av passord er husket fra den gamle og man kan regelrett ta den i bruk med en gang. Selv innstillingene fra den gamle fulgte med. Fantastisk. J Slik er det også med Samsung Fantastisk enkelt. Jeg bare logger meg på med google kontoen min så er det meste magisk på plass. Mulig bare det er jeg som ikke synes det er noe knot. Ikke bruke smart switch og den slags rusk. Google sine løsninger fungerer bra nok. Endret 26. juni 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) 48 minutes ago, Bjerknez said: På 16 timer er din telefon på 43% med fire timers skjermbruk. På 22 timer var min på 64% med 3 timers skjermbruk. Jeg har også mindre batteri enn deg. Merk at dette også var min aller første opplading. Jeg er overbevist ok at iPhone knuser Samsung på batteritid i praksis. selv med mindre batteri. Apple er helt rå når det kommer til strømstyring mener jeg. Vi kan kjøre en ny sammenligning om ett år. Da er jeg enda mer overbevist om at batteritiden på Samsung er kraftig degradert. Og dere utførte nøyaktig de samme handlinger under disse 22 timene? Min samboer har en S8 som hun har hatt i mange år nå, den fungerer like bra ennå. Hvorfor byttet du fra iPhone X hvis den fortsatt fungerte som ny? Endret 26. juni 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
minim Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Theo343 skrev (31 minutter siden): Slik er det også med Samsung Fantastisk enkelt. Jeg bare logger meg på med google kontoen min så er det meste magisk på plass. Mulig bare det er jeg som ikke synes det er noe knot. Ikke bruke smart switch og den slags rusk. Google sine løsninger fungerer bra nok. Var ikke sånn med meg når jeg gikk fra note 20 ultra til s21 ultra nå. Fikk ikke med så mye som Gmail med alle kontoer engang. Husk at når man logger inn med Applid så er man fin ferdig. Alle apper, bilder, innstillinger, mail osv er med over å klar. Jeg bruker dagesvis hver gang med Android Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) 3 minutes ago, minim said: Var ikke sånn med meg når jeg gikk fra note 20 ultra til s21 ultra nå. Fikk ikke med så mye som Gmail med alle kontoer engang. Husk at når man logger inn med Applid så er man fin ferdig. Alle apper, bilder, innstillinger, mail osv er med over å klar. Jeg bruker dagesvis hver gang med Android Når jeg gikk fra S7 til S9 så ble jeg overasket over hvor enkelt alt kom på plass. Jeg så også appene bli installert og settinger og innhold tatt med automatisk fra google backup. Alle kontoer med settinger kom også på plass og det samme med system settinger. Litt småting i etterkant var det også men det opplevde jeg også med mine siste iPhones. Dattern må alltid knote litt med bilder på sine 128-256GB iPhones. Endret 26. juni 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2021 minim skrev (1 minutt siden): Var ikke sånn med meg når jeg gikk fra note 20 ultra til s21 ultra nå. Fikk ikke med så mye som Gmail med alle kontoer engang. Husk at når man logger inn med Applid så er man fin ferdig. Alle apper, bilder, innstillinger, mail osv er med over å klar. Jeg bruker dagesvis hver gang med Android Enig. Sømløshet, strømstyring og effektivitet kan ingen slå apple på når det kommer til mobiltelefoner. Jada, Samsung har sine fordeler når det kommer til personalisering av telefonen og at den kanskje er mer kompatibel med tredjeparts programvare etc. men som nevnt tidligere blir dette mer en "fjortis" greie. Det er artig (en kort tid vertfall) og sitte å fikle med telefonen, pynte på utseende, installere themes etc. men dette suger strøm. Jeg hadde en såkalt launcher på den S8 jeg hadde. Man kunne nesten se at batteriindikatoren ble mindre når man brukte den. Den laucheren brukte av en eller annen grunn veldig mye strøm. til syvende og sist blir alle innstillingene Samsung sin svakhet på sikt. Hadde jeg driti penger hadde jeg kjøpt meg en S21 ultra ved siden av den jeg har og brukt begge samtidig. Jeg er ganske overbevist om hva jeg hadde valgt til slutt. Det KAN jo hende at S21 Ultra hadde imponert meg vedrørende batteritiden, men jeg lar tvilen komme meg til gode. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) Jeg forstår at man har forskjellige brukeropplevelser og det trenger jo ikke være pga. systemene men hvordan man bruker dem. Jeg har personlig ingenting i mot iOS (har eid flere iphones og ipads) men jeg korrigerer gjerne det jeg synes blir noe ensidig preferanseorientert informasjon om Android. Min trofaste gamle iPad Air2 begynner dog å slite heftig pga. nyere iOS oppgraderinger. Endret 26. juni 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2021 Theo343 skrev (38 minutter siden): Og dere utførte nøyaktig de samme handlinger under disse 22 timene? Min samboer har en S8 som hun har hatt i mange år nå, den fungerer like bra ennå. Hvorfor byttet du fra iPhone X hvis den fortsatt fungerte som ny? Ingenting her kan hogges i stein. Selvsagt brukte vi trolig ikke "nøyaktig" samme handlinger. Fordi jeg ville ha større skjerm og bedre kamera. Ved siden av at det jo er artig med noe nytt. Også har jeg jo en reservetelefon som fungerer utmerket logget på samme icloud konto og har de samme appene etc. det er bare å bytte simkort og slå den på og rusle av gårde. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) Jeg har selv lyst til å prøve iPhone 12 Max Pro sammen med S21+ men det blir for dyrt 😮 har ingen motforestillinger mot noen av dem. For meg kan det være enklere å velge android fordi jeg har hatt det siste 6 år og dermed "har alt der". For min del er det ofte hva jeg har hatt forrige gang (ios eller android) som styrer hva jeg går for neste gang. Det er alltid litt hassle å gå fra ios til android eller android til ios. Endret 26. juni 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
FiveInline Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) minim skrev (8 timer siden): Var ikke sånn med meg når jeg gikk fra note 20 ultra til s21 ultra nå. Fikk ikke med så mye som Gmail med alle kontoer engang. Husk at når man logger inn med Applid så er man fin ferdig. Alle apper, bilder, innstillinger, mail osv er med over å klar. Jeg bruker dagesvis hver gang med Android Om du bruker dagevis så er det kanskje noe galt et sted? Jeg har senere åra gått fra S8+-> S9+> S10+ ->S20U og det har stort sett gått rimelig greit. Nå har jeg en Samsung Note10 og en iPhone 12 Pro Max. Jeg synes nok fremdeles at Android er enklere å navigere rundt i, men det kan jo ha noe å gjøre med at jeg kun har hatt Android. iPhone 12 er jeg veldig fornøyd med, bortsett fra widget'er driver å forsvinner, bl.a YR widget blir plutselig bare borte, så jeg må restarte telefonen. Så ikke fritt for bugs på iOS heller. Og for ordens skyld, samme på kona sin iPhone 12. Endret 26. juni 2021 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 1 hour ago, Bjerknez said: IOgså har jeg jo en reservetelefon som fungerer utmerket logget på samme icloud konto og har de samme appene etc. det er bare å bytte simkort og slå den på og rusle av gårde. Det samme kan jeg også gjøre med min S7 Lenke til kommentar
minim Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 FiveInline skrev (2 timer siden): Om du bruker dagevis så er det kanskje noe galt et sted? Jeg har senere åra gått fra S8+-> S9+> S10+ S20U og det har stort sett gått rimelig greit. Nå har jeg en Samsung Note10 og en iPhone 12 Pro Max. Jeg synes nok fremdeles at Android er enklere å navigere rundt i, men det kan jo ha noe å gjøre med at jeg kun har hatt Android. iPhone 12 er jeg veldig fornøyd med, bortsett fra widget'er driver å forsvinner, bl.a YR widget blir plutselig bare borte, så jeg må restarte telefonen. Så ikke fritt for bugs på iOS heller. Og for ordens skyld, samme på kona sin iPhone 12. Problemet er i hovedsak alle småting som f.eks VPN, passord håndtering (keepass), bilder (google photos ikke særlig kompatibelt med samsungen), alt av apps som må logges inn, notifikasjoner som maser om alt mulig å all bloatwaren som må fjernes. Jeg har hatt ultra i en uke nå og har fortsatt ikke motet meg opp til å ta tak i bilde problemet. Jeg vil ha det som i icloud at jeg har 20000 bilder tilgjengelig på telefonen (egentlig i skyen). Nå har jeg fått syncet sammen google foto og icloud så alle bildene er i foto appen. Det virker som man må ha samsung gallery (bloat) å hente alle bildene over i den ellers får jeg ikke f.eks lagt de ved i en post her eller på Facebook siden google foto sky bildene ikke viser i tredjeparts apper igjen. Ingen big deal noe av det, men det er langt fra icloud der man logger inn så er ting ferdig fra å knotte med oppsett nærmest fra bunn av. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) Et lite snapshot fra verandaen. Ikke det mest utfordrende bilde å ta, men imponerende bildekvalitet til mobiltelefon og være synes jeg. Endret 26. juni 2021 av Bjerknez Lenke til kommentar
FiveInline Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Det som imponerer meg mest med 12 Pro Max er video i 4K 60fps HDR. Ser vanvittig bra ut 😊 Lenke til kommentar
minim Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 FiveInline skrev (2 minutter siden): Det som imponerer meg mest med 12 Pro Max er video i 4K 60fps HDR. Ser vanvittig bra ut 😊 Video kvaliteten på samsungen er helt krise. Får ikke lastet opp film her tror jeg, men ved panorering hakker det og ser helt elendig ut. Ser nesten ut som stabiliseringsfunksjon som krangler litt. Iphone 12 pro hadde ganske komplett kamera for en mobil å være. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2021 Klinker til med flere bilder. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 minim skrev (På 25.6.2021 den 12.06): Det beste hadde vært om alle forholdt seg til google i stede for at hver eneste produsent skal finne opp kruttet på nytt. Jeg bruker ikke disse løsningene av grunnen du nevner så telefonen må settes opp fra scratch hver bidige gang. Går fort med noen dager før alt smått og stort er på plass. Nå etter en ukes tid mangler jeg vel bare å få bildesync tålelig greit på plass, men det må jeg sette av tid til for det er noe herk å få samspill med. Har delvis satt opp google photos nå, men da finner man ikke bilder derfra når en skal legge ved bilder på f.eks facebook. Er litt quirks for å få alt til å virke på en Android telefon Kan man ta backup av ringelogg og SMS/MMS med bare Google nå (så man kan få all ringehistorikk og alle tidligere sendte og mottatte SMS over på ny telefon)? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Bjerknez skrev (13 timer siden): Apple er helt rå når det kommer til strømstyring mener jeg. Samsung-telefonene mine liker å sette apper i dvale som jeg ikke vil skal være i dvale fordi de for eksempel sender viktige varsler. Så det ender med at jeg går glipp av viktige varsler før jeg finner ut at jeg må be Android om å ikke sette disse appene i dvale. Men dette må gjøres flere steder, så det holder ikke å bare gå til et enkelt sted og si "ikke gjør så denne appen blir lukket i bakgrunnen", men man må lete rundt omkring. Hvordan gjør iPhone dette? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2021 Man tenker ikke på dette med iPhone. Det bare funker Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Synd ikke Android klarer å få til såpass viktige ting, men samtidig ønsker jeg fleksibiliteten Android tilbyr. iPhone blir for lukket for min del. Lenke til kommentar
minim Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 hekomo skrev (33 minutter siden): Synd ikke Android klarer å få til såpass viktige ting, men samtidig ønsker jeg fleksibiliteten Android tilbyr. iPhone blir for lukket for min del. Dette er en gjenganger for min del også uansett hvilket merke jeg har. Det skjer på Huawei, xiaomi og samsung. Tror de som ikke opplever problemer med det må være lite observante for det er helt åpenbart et problem som du sier. Jeg har så langt bare sett det et par ganger på Facebook denne siste uken, men der betyr det ikke så mye for min del. Mer irriterende når jeg misser meldinger eller finn.no varsler jeg sku hatt Aldri trengt å tenke over det på en iPhone. Det bare virker.. Det er derfor noe annet som jobb telefon er utelukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå