Micromus Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Har fått et Olympus C-750UZ, meget fornøyd. Problemet er at jeg aner ikke hva jeg skal ta bilder av, fikk Canon EOS500 SLR for snart 4 år siden, og har tatt bilder av det meste som rører på seg på gården jeg bor på ( når jeg ikke er i Bergen på Haakonsvern som jeg er nå ). Har kansje tatt i underkant av tusen bilder med SLR kameraet, men nå når jeg har muligheten til å slå meg løs uten å måtte tenke på fremkalling, skjer det ingenting, ironisk er det ikke? Nå på vinterstid er det enda mindre appetitelig å dra ut på tur med kameraet ( fikk forøvrig stativ til jul ). Noen ideer? Hadde sikkert også hatt godt av litt mer opplæring annet en "prøving og feiling", noen her fra Bergensområdet som holder på? Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 mangel på motiver har jeg aldri opplevd. Morsom lek: Fyll på med batterier og minnekort, ta bussen 10-12 stopp, og gå hjem igjen. underveis tar du ett bilde hvert 20. skritt du tar. Når du kommer hjem ser du gjennom hele bunken, og ser hva du har. Dette øver deg i å "se" ting å ta bilder av. om du ikke er fornøyd, ta bussen i en annen retning, og gå hjem igjen. Eventuelt gå til din nærmeste ski-bakke og ta bilde av de som suser forbi. Gå i skogen og se hva som er der. om du har lyst til å øve lyssetting: Prøv å belyse et egg slik at det ikke kaster skygge i det hele tatt... haje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå