Lakz Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 jeg trenger hjelp til overklokking av intel celeron 2.4ghz, Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Javel? Første du må gjøre er å gå inn i BIOS. Du skal værtfall velge User Define unger CPU, resten går vel automatisk ? Lenke til kommentar
Lakz Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 jeg fikk det til, kjører nå 3ghz. 125mhz * 24x virker som det funker der, men jeg har ikke rørt mer en fsb ikke noe vcore eller noe annet Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Skal du ha en skikkelig kraftpakke så velger du Pentium 4. Den er veldig mye bedre enn Celeron. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Skal du ha en skikkelig kraftpakke så velger du Pentium 4. Den er veldig mye bedre enn Celeron. ...hvis han lurte på det ville han vel postet i en annen kategori og med annen topic vel? Prøv å kjøre torture test i prime95 i en halvtime av gangen for hvert steg du klokker opp. Får du feil setter du opp spenningen litt, og prøver på nytt. Hold deg under 1.7 volt. Når du finner grensa, kjører du prime over natta. Overlever den 12 timer uten feil er maskina di sannsynligvis stabil. OBS! Husk at minnet følger med når du klokker opp, så du må muligens velge en divider som gjør at det ikke klokkes høyere enn det takler. EDIT: Skriveleif Endret 7. januar 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) jeg fikk det til, kjører nå 3ghz. 125mhz * 24x virker som det funker der, men jeg har ikke rørt mer en fsb ikke noe vcore eller noe annet Jeg har tidligere kjørt en Celeron 2.4 på 3.4 (24x143) stabilt med et Abit IC-7 hovedkort, så hvis RAM og HK følger med, har du nok litt til og gå på. Jeg synes forøvrig ikke at Celeron er så ille som folk vil ha det til. Med Celly'en på 3.4 fikk jeg en CPU-score i PCMark02 på 7318, og med en [email protected] som jeg kjører nå (ellers likt system) fikk jeg 8242. Ikke all verdens forbedring, men så kommer jo effekten av HT og høyere FSB i tillegg, da. Endret 8. januar 2004 av Aetius Lenke til kommentar
scoot Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Javel? Første du må gjøre er å gå inn i BIOS. Du skal værtfall velge User Define unger CPU, resten går vel automatisk ? Jeg skal og klokke min Celeron, men har ingen sånn kategori :/ Btw, Jetway P4 som sitter i denne kassa! Lenke til kommentar
dp Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 jeg fikk det til, kjører nå 3ghz. 125mhz * 24x virker som det funker der, men jeg har ikke rørt mer en fsb ikke noe vcore eller noe annet Jeg har tidligere kjørt en Celeron 2.4 på 3.4 (24x143) stabilt med et Abit IC-7 hovedkort, så hvis RAM og HK følger med, har du nok litt til og gå på. Jeg synes forøvrig ikke at Celeron er så ille som folk vil ha det til. Med Celly'en på 3.4 fikk jeg en CPU-score i PCMark02 på 7318, og med en [email protected] som jeg kjører nå (ellers likt system) fikk jeg 8242. Ikke all verdens forbedring, men så kommer jo effekten av HT og høyere FSB i tillegg, da. + endel mere cache.. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Joda, men cache'n er liksom en del av prosessoren, da. Jeg tenkte på forskjeller utover selve CPU'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå