Flakkmeister Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Hei! Har kjøpt meg en ny Seagate Barracuda 7200.7 160gb hdd, og har en Seagate 120gb fra før. Tenkte jeg skulle formatere 120 giggeren og legge inn operativsystemet på 160 giggern. Da må jeg selfølgelig installere Windows XP helt fra bunn av, men hvordan får jeg gjort dette? XP CDen vil ikke boote i dos, noe den har gjort før. Er det fordi at sist gang jeg gjorde det så var partisjonen FAT32 og nå er den NTFS? Må jeg gjøre om til FAT32 for at jeg i det hele tatt skal få installert xp fra dos? Er litt forvirret :S Men altså det jeg lurer på i korte trekk er hvordan formatere ntfs og hvorfor booter ikke win cden i dos så jeg komer inn på installasjonsprogrammet? takker for svar! mvh Magne EDIT: Har forresten CD-ROM som first boot device Endret 8. januar 2004 av Flakkman Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Sett CD-rom som første bootdevice i bios og trykk enter når du booter opp, da kan du gjøre alt ved hjelp av XP-CDèn, følg med instruks Endret 7. januar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 CD-ROMen står på first boot device Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå