Gå til innhold

headphones

Gjest Slettet+1374861

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1374861

starter en diskusjon jeg ikke har sett før her.

headsett er jo noe mann må ha til en fulstending compu.

hva er det headsettet du mener er best?

- lyd

- kvalitet

- pris

- portabelt

- brukes til anna

trenger tips ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg to typer headset, et stort ett som jeg bruker på lan, hjemme og sånnt slik at jeg kan høre hva andre sier og noen mindre "øre-plugger" for når jeg er på farta (så slipper jeg å se så innmari teit ut og så slipper de andre på bussen å høre meg :wink: )

Det store head settet er sony:MDR-605 og har veldig bra lydgjengivning, da jeg kjøpte det kosta det sånn sirka 700,-

Ørepluggene er også sony og er av typen lukket løsning av typen fonotopia. Det det menes med "lukket" er at pluggene plasseres rimelig lang inne i ørekanalen (tenk lydfilter-type plugger) Konstruksjonen fører til at pluggene blir veldig små og gir en ennorm lydgjenngivelse. (bassen er sinnsyk! jeg måtte fakrisk skru av dynamic bass boost på min md-spiller) Et annet pluss (...eller minus alt etter som man ser det) er at fordi de minner mye om vanli støyplugger stenger ute mye av lyden rundt deg slik at du får ha musikken din i fred, perfekt for bråkete steder som busser og fly. men kan føre til at man blir en smule asosial :wink:

(det med utestenging av lyd er hovedgrunnen til at jeg ikke bruker dem på lan) Må i tilleg nevnes at pluggene er velig støysvake utenfra, tar man dem bort fra øret kan bare en svak summing høres når de står på høyt.

Pluggene kosta 498kr og har varemerke; MDR-EX70LP

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-10-24 18:39 ]

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-10-24 18:39 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

har hørt gamevoice er litt dårlig :

trådløst blir jo garantert ikke krystall lyd siden du får tap av lyd. klart de har bedre teknologi på det feltet nå enn før men hvis du ser etter perfekt lyd er nokk bare tråd-headphones tingen. pjaktisk med mic på de ;) har sett noen eksempel på gode med mic på LAN med vet ikke merke :

Lenke til kommentar

Jeg har et par sennheiser HD495 silver. Utroli bra!

Så "kømfi" at jeg glemmer at jeg har dem på meg.

Oser kvalitet selv om de er lette som ei fjær.

Lydkvaliteten er også topnotch, den har ikke fullt så krafti bass som noen sonyer, men mer enn nok. Du skal ikke råne med headphones lell. Åpen type, så de egner seg best i hjemmet.

prisen er ca 1000 blank

[ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2001-10-25 14:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-24 18:40, RulleRimfrost skrev:

Bruker Koss PortaPro. Behagelige, trøkk, pris og portabilitet gjør disse geniale. Så lette å drive at den minste lille mp3-sak klarer det, og lyden er klar og artikulert.

I den prisklassen PortaPro er så støtter jeg deg i at disse er best. Har selv SportaPro som har like god lydkvalitet, men krever mer av hodeformen din(PortaPro er ekstremt god til å tilpasse seg hodeformen til folk, SportaPro krever at du har hode som er mer tilpasse headphonsene).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-25 12:41, sof skrev:

akkurat nå ?? Hodetelefoner kjøpt på 10 kroners marked på Rimi. Og de suger veldig ... :smile:

Ikke mobb 10kr markedet til rimi! Kjøpte mic her og var storfornøyd!! Har ikke prøvd øretelefonene da.. var tomt =(

Veldig fornøyd med mine koss "ørevokssamlere", men de er veldig isolerende.. Kan tenke meg toppmodellen til koss + 10kr mic fra rimi som et bra alternativ. ca 500,- til sammen

Lenke til kommentar

HD 570 må være de beste hodetelefonene jeg noensinne har prøvd, som ikke koster over 2000 spenn. De er utrolig komfy og lette, så du kan ha de på i timesvis, det finnes reservedeler til hele headsette og corden er 3m lang så du slipper å få kink i nakken fordi det er for langt fra pc'en til hodet.

Lyden er utrolig bra, noen vil kanskje synes at bassen er litt udynamisk og ikke sterk nok i sub-området, men til gjengjeld er den bedre på alle andre områder. Diskanten er utrolig crisp.. (Hvis du hører på mye techno med kun bass er kanskje noen andre hodetelefoner bedre for deg.. )

De koster ca 1500 spenn, men alt etter hvor du kjøper dem vil du få rabatt. Hvis man bestiller de fra lydrommet, får du vel en god del rabatt. Jeg kjøpte mine på en bitteliten elektronikk sjappe hvor en kompis jobber.. Fikk de for innpris =900 spennn :razz:

Lenke til kommentar

Trådløse hodetelefoner er som regel nå dritt.. Et godt par trådløse hodetelefoner koster som regel mye mer enn et vanlig med samme lyd. Dessuten er trådløse hodtelefoner som oftest veldig tunge, noe som ikke er så bra hvis man skal høre på musikk eller spille i flere timer.. :smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

Likte Sennheiser HD500 Fusion jeg. bra lyd, men som alle andre sier er det litt for lite bass :

det var fett til spilling da siden lydkvaliteten er såpass bra, bruker uansett anlegget når jeg skal høre bass ;)

har jo hørt att Koss PortaPro er utrolig bra, men er vel mer til andre ting enn å bare bli brukt på PC-en.

Sony skal visst ha bra med bass, men ikke så bra lyd som Sennheiser har jeg hørt. er ikke helt sikker. kommer jo også litt ann på modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...