Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mest økonomiske SUV eller Pickup, 20k-60k pris

Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter tips om den mest økonomiske SUV eller Pickupen, med tanke på deler og vedlikehold, samt robusthet og kvalitet.

Bilen skal brukes mest til en del turer, der jeg trenger plass til utstyr både til meg og gjester. Jeg har en robust Volvo V70 fra før, og liker tilgjengeligheten på reservedeler og enkel service veldig godt. Men så er den dog litt liten med tanke på bagasjeplass for flere folk med massive 100+ liters ryggsekker som skal opp i fjellheimen, eventuelt campe ut av bilen ute i skauen. 

Jeg drømmer også om muligheten til å innstallere en topper på en eventuell pickup, slik at jeg har muligheten til å lage en slags camper conversion der jeg kan både sove i, samt ha mye lagringsplass til alt mulig utstyr. Ser etter en pickup i denne forstand, da jeg er 195cm høy og sovekomfort i andre biler kan bli mildt sagt utfordrende.

På denne fronten vet jeg helt ærlig ikke hva som hadde vært beste alternativ, og har hørt mye om de mest populære pickupene her til lands (f.eks. Chevy Silverado, Ford F-serie) at reservedeler + service kan være dyre. Eldre modeller har også typisk en del problemer med rust, og må før eller senere sveises her og der. Har sett en del på Toyota Hilux, men der er det ikke så mange gode alternativer på bruktmarkedet?

Til dere som har mer peiling: Hva er den mest økonomiske pickupen eller SUVen å kjøpe brukt her til lands, som jeg kan være på utkikk etter?

Endret av Spikeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...