trellian Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei. Hadde maskinen min inne på service, og når jeg får den tilbake er batteriet dødt, går ikke an å starte maskinen uten adapteren. Maskinen er 2 år gammel, men har nesten aldri gått på kun batteri. En kompis av meg sier at kanskje batteriet brukes selv om adapteren er i, stemmer dette? Eventuelt, kan det være noen innstillinger som er satt på som gjør at maskinen ikke fungerer uten adapteren? Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Du må nok kjøpe ett nytt batteri, det som jeg vet ingen instillinger om maskinen bruker atteri eller ikke. Det skal være mulig å se batteristatus i stømstyringsegenskaper i kontrollpanel. Lenke til kommentar
Giganorm Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Noen pc'er lar strømmen gå konstant gjennom batteriet mens andre kobler ut når den er tilkoblet AC, med andre ord batteriet kan bli utslitt selv med adapteret konstant i. Er det 2 år gammelt er det nok på tide å bytte det ut. Orginale batterier har som regel 3-6 måneders garanti bare, jeg kjøpte sist et uorginalt MicroBattery med 1 års garanti, det var billigere også. Man må desverre regne med å bytte batteri av og til. Tips, la batteriet lades ut en gang i kvartalet i hvert fall, det hjelper på levetiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå