Oly Skrevet 16. juni 2021 Del Skrevet 16. juni 2021 En ting jeg har slitt med i mange av bilene jeg har hatt gjennom tidene, er at så snart jeg skruer volumet på musikken på et moderat høyt nivå (musikk på usb-minnepenn i uoriginal bilradio), så kommer det en statisk lyd som går i takt med bass-lyden. Dette er ingen vakker lyd, det varierer fra hvilken mp3 jeg hører på (noen mp3er sliter mer med dette enn andre, kommer helt an på mengden av bass på denne mp3 filen). Har noen av dere erfaringer angående dette fenomenet? Er dette er typisk innstillings-sak (jeg har en JVC dab+ bilradio i min Toyota Avensis 2007 modell nå). Lenke til kommentar
Oly Skrevet 14. september 2021 Forfatter Del Skrevet 14. september 2021 Jeg snakket litt med en kollega på jobb forrige uke angående dette fenomenet, det er stor sannsynlighet for at dette er det som kalles sound crackling, og at dette i mitt tilfelle skjer pga at jeg bruker den innebygde forsterkeren i min JVC 2DIN bilradio. Forsterkeren i bilradioen er på 4X50W, men disse 50W må tas med en klype salt ettersom dette mest sannsynlig ikke er samme verdi som den reelle RMS verdien på denne forsterkeren. Leser at det blir påstått at den reelle RMS versien på bilradio forsterkere generelt kan ligge et sted mellom 18-22W, uavhengig om det står 50W på produktbeskrivelsen til bilradioen. Jeg har 4 stk slike Alpine høyttalere i min Toyota Avensis. Løsningen på dette problemet kan da se ut til å være å anskaffe meg en forsterker til bilen, tenker da på en slik en. Ettersom jeg nå bruker den innebygde forsterkeren i min bilradio, så er det stor sannsynlighet at jeg ikke klarer å gi mine 4 høyttalere nok Watt når jeg skrur opp volumet nok, dermed blir det såkalt sound crackling i lydbildet som skjærer i ørene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. september 2021 Del Skrevet 14. september 2021 Temmelig sikker på at den orginale spilleren ikke klarer å drive de Alpine høytalerne ja Lenke til kommentar
Oly Skrevet 14. september 2021 Forfatter Del Skrevet 14. september 2021 Jeg har bestilt time for å få satt inn forsterker og montert inn alt av ledninger til bilen min nå. Blir 1,5 måned frem i tid, men skal bli spennende dette 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå