Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke brent DVD+R på 4x?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Topic sier det meste..

Vel... Hvilken brenner, hvilke plater (eller gjelder det alle?), er det noe annet som ikke funker på pcen/brenneren som ikke er relatert? Hva skjer når du ikke får brenne? vil den ikke starte, får du feibrenning, får du ikke lest plata? Kan hande brenneneren står på PIO istedet for dma, prøv å sjekk det.

Edit, så ikke "underoverskriften" så det ene spørsmålet er jo besvart

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Topic sier det meste..

Vel... Hvilken brenner, hvilke plater (eller gjelder det alle?), er det noe annet som ikke funker på pcen/brenneren som ikke er relatert? Hva skjer når du ikke får brenne? vil den ikke starte, får du feibrenning, får du ikke lest plata? Kan hande brenneneren står på PIO istedet for dma, prøv å sjekk det.

Edit, så ikke "underoverskriften" så det ene spørsmålet er jo besvart

AtW

Jepp har ND1100A med 1.A1 firmware. Tidligere har jeg oppgradert fra 1.A0.

Jeg bruker Nero og DVD Decrypter til brenne med, begge sier at jeg max kan brenne på 2,4x. Til og med DVD Info Pro viser dette.

Dette får jeg opp i dvd info pro:

Media Information

Region information N/A not a DVD-VIDEO

Manufacturer ID cannot be read

Format Capacity 4.38GB(4.70GB)

Free Blocks 405405696

Free Capacity 4.38GB(4.70GB)

Book Type Unknown

Media Type DVD+R

Media Id Code Speed Unknown

Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps

Data area end sector 23053Fh

Linear Density Blank Disc

Track Density Unknown

Number of Layers 1

Men det som er rart er at platene ER 4x plater. Collargoll her på forumet får til og med brent dem på 8x.

PC-en funker helt perfekt bort sett fra at den nekter å brenne på 4x.

Men hvordan får jeg byttet fra til DMA? Bruker Win Xp.

Falconer: Det var firmware til ND1000A, ikke ND1100A.

Lenke til kommentar

Har du prøvd andre plater enn de du fikk av meg?? At disse platene ikke brenner på 4x vil ikke si at du ikke kan brenne NOEN plater på 4x! Har fått flere tilbakemeldinger om at disse platene og nec-brennere ikke går så bra i lag... Flere som sier at de bare brenner på 2,4x! Andre brennere brenner på 4x, og min plextor 708 FW 1.02 brenner platene på 8x.

Det var nettopp det denne testen var til; å se hvordan platene oppførte seg i ulike brenner, og nå vet vi at disse ikke er noe for nec-brennere! :no:

Ikke ta sorgene på forskudd, prøv andre 4x plater og først!

Lenke til kommentar

har samme brenner og jeg brenner fint på x4. Men har ikke testet disse platenen.

Men kan anbefale de som de selger på Clas olson koster under 30,- pr stk (husker ikke helt men noe med 20!!) TraxData. Ellrs så funker min fint på Verbatim sine plater også.

Lenke til kommentar
Ok, fint å få klarhet i dette.

firware problemer ?

skjekk Denne siden !

har alt av firmware til nec bruker versjon 1,8 sjøl til nec 1300 a !

EDIT: i skrivende stund så kommer jeg ikke in på siden men det skal være riktig url.

Endret av HEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...