Harald Brombach (digi.no) Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Slik vil Schrems' personverngruppe løse cookie-marerittet Lenke til kommentar
tovare Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg har nok større tro på en mer fremforhandlet vei, at bransjene får rammer på et nivå som gir god standard-beskyttelse for personvernet slik at de aller fleste aktørene i markedet kan bare følge dette uten å innhente en spesiell aksept. At man forhåpentligvis også finner en tilnærming som lar SMB-bedrifter finne kunder i et stadig mer globalisert marked på en kostnadseffektiv måte. Det er mye interessant som skjer i utvikling av anonymitet og hva slags informasjon en nettleser sender fra seg, så jeg håper egentlig at ting ikke låses ned til gammeldags tankegods. 1 Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 (endret) Sitat «Do Not Track» (DNT). Hensikten var god, men siden det er frivillig for nettsteder å støtte den, ignoreres dette signalet tilsynelatende av de aller fleste. Dermed har DNT knapt noen effekt. Neida, de ignorerer det ikke. De bruker den til sporing! Da har de nemlig enda mer data å bruke til å skille brukere fra hverandre! Endret 16. juni 2021 av Memento scientiam 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå