Gå til innhold

Hvorfor har religiøse så store problemer med å akseptere homofili/Pride?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En Gedi skrev (8 timer siden):

Homofili er synd! I følge Bibelen og Koranen er det akkurat dette. Dessuten er det ekstremt unaturlig og ekkelt for de som selv ikke er homofile. Det er som det brekker seg i meg når jeg ser to menn kline for å ikke snakke om sex, det er rett og slett direkte unaturlig.

Det var mye forferdelig galt i innlegget ditt, men jeg plukker ut denne ene tingen for å svare på den:

Nei, homofili er hverken unaturlig eller ekkelt for de som selv ikke er homofile. Jeg er selv en helt heterofil mann på over 50 år, og selv om jeg aldri har vært noe som helst tiltrukket av en mann noen gang i mitt liv, er homofili på ingen måte noe ekkelt. Jeg har ikke lyst til å ha sex med 90% av verdens kvinner heller, men det gjør allikevel ikke 90% av verdens heterofile til noe ekkelt.

DU synes homofili er ekkelt. DU synes homofili er unaturlig, men det gjør det ikke på noen måte til en sannhet blant heterofile, bare blant trangsynte, fordømmende mennesker.

Og så kaller du det «unaturlig», noe som også er helt galt, da det oppstår helt naturlig både blant mennesker og dyr. Mitt inntrykk er at de som kalle f.eks. homofili for «unaturlig», egentlig bruker ordet «unaturlig» i betydningen «noe jeg selv synes er uvanlig, og ikke liker». Ja, det stemmer tydeligvis at Gedi ikke liker homofili, men å stemple det «unaturlig» gjør ikke annet enn å vise Gedis personlige fordommer mot det.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (3 timer siden):

Det var spørsmål om religiøse her i tråden, og det er ikke sikkert religiøse godtar at mennesker er dyr. 

Det har du sikkert rett i, men det endrer ikke på faktumet om at forelskelse of seksuell tiltrekning er noe helt naturlig uansett om man regner mennesker som dyr eller ikke.

Min erfaring er at når noen sier at noe er unaturlig, mener de egentlig at det er noe de synes er ekkelt, og har ingen begrunnelse for hvorfor det faktisk skulle være unaturlig (hva nå enn det betyr).

Naturen er naturlig, selvsagt. Men på mange måter ønsker en å komme bort fra en dyrisk oppførsel. 

Ja, så det ville være logisk rett å si at man er mot homofili fordi det er en naturlig drift man ønsker at menneskeheten skal komme seg vekk fra, selv om det fortsatt mangler helt begrunnelse for hva som er galt med homofili, utover at Gedi og andre synes det er ekkelt.

Var det noe poeng med denne, utover å vise tydelig at du totalt har misforstått hva evolusjon går ut på? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (22 minutter siden):

forelskelse of seksuell tiltrekning er noe helt naturlig uansett om man regner mennesker som dyr eller ikke.

Forelskelse er faktisk en nokså kulturell greie. De fleste menneskene i historien har nok ikke kunnet leve ut hvem de var betatt av, da det var samfunnet eller foreldrene som bestemte hvem de skulle gifte seg med. Og det var ikke vits i å vente for lenge med å gifte seg, for hæren trengte soldater og samfunnet totalt sett trengte nye innbyggere. 

Vi trenger vel ikke å gjøre dette til en debatt om evolusjon og kreasjonisme. Det var en morsom tegning av en ape, som jeg valgte å bare legge inn som link. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (4 minutter siden):

Forelskelse er faktisk en nokså kulturell greie. De fleste menneskene i historien har nok ikke kunnet leve ut hvem de var betatt av, da det var samfunnet eller foreldrene som bestemte hvem de skulle gifte seg med. Og det var ikke vits i å vente for lenge med å gifte seg, for hæren trengte soldater og samfunnet totalt sett trengte nye innbyggere. 

Jeg er enig i det du skriver her - bortsett fra den første setningen. Det du skriver er jo egentlig at forelskelse er naturlig, men at det i mange kulturer har blitt overstyrt av kulturen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Så du kaller standarden deres lav? Av en eller annen grunn tviler jeg på at du leser rights.no.
Det gjør ikke jeg heller for den del. 

Jeg gjør i bunn og grunn det. Jeg støtter politisk balanse, men ikke på bekostning av fakta og ærlighet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
1 minute ago, Gavekort said:

Jeg gjør i bunn og grunn det. Jeg støtter politisk balanse, men ikke på bekostning av fakta og ærlighet.

Hvis rights mangler fakta og ærlighet så er jeg enig i at de ikke fortjener støtte. Har imidlertid ikke sett noe som tyder på dette. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Hvis rights mangler fakta og ærlighet så er jeg enig i at de ikke fortjener støtte. Har imidlertid ikke sett noe som tyder på dette. 

Det er det flere eksempler på. f.eks. da de påstod at døde pakistanske pensjonister fortsatt mottok trygd.

Men dette ble avsporing.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (15 timer siden):

Det var mye forferdelig galt i innlegget ditt, men jeg plukker ut denne ene tingen for å svare på den:

Nei, homofili er hverken unaturlig eller ekkelt for de som selv ikke er homofile. Jeg er selv en helt heterofil mann på over 50 år, og selv om jeg aldri har vært noe som helst tiltrukket av en mann noen gang i mitt liv, er homofili på ingen måte noe ekkelt. Jeg har ikke lyst til å ha sex med 90% av verdens kvinner heller, men det gjør allikevel ikke 90% av verdens heterofile til noe ekkelt.

Men for pokker du definerer jo ikke hva heterofile mener om dette. Fakta er at mange mener det, det byr en i mot! Det er faktisk helt naturlig. Det er ikke noe forferdelig galt med å føle og mene dette. Det er fakta. Det som er forferdelig er å tvinge sine egne seksuelle referanser på andre offentlig. Kutt det ut og hold det for deg selv, det skal også de homofile gjøre, og det skal jeg gjøre. Det er poenget.

Dette mener også kvinner angående lesbiske i mange tilfeller og langt mer en dette 90% tullet ditt du kommer med. Det betinger jo selvfølgelig at de ikke har slike tendenser selv.

Lenke til kommentar
En Gedi skrev (9 minutter siden):

Men for pokker du definerer jo ikke hva heterofile mener om dette. 

Det var du som skrev "Dessuten er det ekstremt unaturlig og ekkelt for de som selv ikke er homofile. ", så se deg selv i speilet og gjenta det du skrev over. 

En Gedi skrev (12 minutter siden):

Fakta er at mange mener det, det byr en i mot! Det er faktisk helt naturlig. Det er ikke noe forferdelig galt med å føle og mene dette. Det er fakta. Det som er forferdelig er å tvinge sine egne seksuelle referanser på andre offentlig. Kutt det ut og hold det for deg selv, det skal også de homofile gjøre, og det skal jeg gjøre. Det er poenget.

Du er klar over at mange, og religiøse i særdeleshet har sørget for å tvinge egne seksuelle preferanser på andre offentlig i den grad at homofile har blitt og blir trakassert, angrepet, fengslet og drept bare for å være homofile, og at kirken har fordømt dem? 

Hvis mennesker som deg hadde hatt mindre behov for å tvinge sine fordømmende holdninger på andre, ville homofile hatt mindre behov for pride.

Ellers synes jeg det er trist, men ikke overraskende at du mener det er unaturlig med to mennesker som er tiltrukket av hverandre, men helt naturlig å bry seg med andres seksualitet i den grad at man synes det er ekkelt og forkastelig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (På 16.6.2021 den 22.07):

Det er så mye åndelig mørke i denne tråden at man kan bli helt matt. Pride gjengen vil så gjerne bli møtt med respekt og toleranse, andre veien er det overhodet ikke noe som helst av det samme.

Homofili er synd! I følge Bibelen og Koranen er det akkurat dette. Dessuten er det ekstremt unaturlig og ekkelt for de som selv ikke er homofile. Det er som det brekker seg i meg når jeg ser to menn kline for å ikke snakke om sex, det er rett og slett direkte unaturlig. Jeg sier det rett ut, uten å ville fornærme noen. Så bry jeg meg ikke om hva andre måtte gjøre bak sine 4 vegger hjemme! Har aldri sagt et vondt ord til noen som er homofile. Det jeg reagerer på er at de skal tvinge sin seksualitet på andre offentlig med parader som er mildt sagt lite anstendige. Noe som får selv homofile til å ta avstand fra Pridemarkeringene. Flagge med dette flagget på offentlige bygninger mange også i mot, det skal være forbeholdt  det norske flagget og ikke noe annet. Dette er i ferd med å gli ut, og hva blir det neste? De får bare holde på, men de får også finne seg i at andre ikke liker dette og kommer med sin kritikk. Nå legger Pride bevegelsen opp til konflikt, og det vil de få fra islamsk  hold innen ganske få år.

Det er nettopp pga sånne som deg det er nødvendig å flagge. Ja, sånne som deg. 

Det er interessant at du sier at de tvinger sin seksualitet over på andre. De gjør faktisk ikke det. Det er du som gjør det. De respekterer at folk er hetero. Ikke bare tvinger du din seksualitet over på andre, men du tvinger også din religion over på andre. Det er lite trolig at homofile fremkaller flere brekninger enn deg 

Endret av RRhoads
  • Liker 5
Lenke til kommentar
7 hours ago, RRhoads said:

Det er interessant at du sier at de tvinger sin seksualitet over på andre.

Det han sikter til er at de gjør PDA/seksuelle handlinger i det offentlige. 

Ikke bare tvinger du din seksualitet over på andre, men du tvinger også din religion over på andre.

Ingenting han har sagt tyder på at det er riktig.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Den som ikke vil akseptere at mennesker er dyr/aper, tror jeg kan få problemer med resten av naturvitenskapen. hehe. Vi er den 5. nålevende av arten menneskeaper. Verken mere eller mindre. Religiøse har ofte egne definisjoner på hva som er naturens orden og system og tror at gudene har en slags syk humor når de skaper saker og ting de ikke liker, eller ødelegger og dreper nærmest perfekte individer med f eks kreft. Alt vi ikke liker og blir utsatt for er alltid en slags gudenes straff eller gudenes syke form for humor. Homofili og andre avvik betrakter jeg som varianter av naturens mange "pek" av ulike typer. I f eks autismespekteret sin fulle bredde finnes kanskje framtidas menneske? Naturen prøver seg fram et utall ganger, og det meste bukker under - av mutasjoner og varianter. Jeg tror det meste av de som er vellykkede eller mislykkede er ren flaks/uflaks. 80% av alle sykdommer er nå bare uflaks, mens resten er faktorer vi kan gjøre mere eller mindre med. Tror jeg.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (På 18.6.2021 den 10.24):

Det er nettopp pga sånne som deg det er nødvendig å flagge. Ja, sånne som deg. 

Det er interessant at du sier at de tvinger sin seksualitet over på andre. De gjør faktisk ikke det. Det er du som gjør det. De respekterer at folk er hetero. Ikke bare tvinger du din seksualitet over på andre, men du tvinger også din religion over på andre. Det er lite trolig at homofile fremkaller flere brekninger enn deg 

Joda søk konflikt, det vil bare slå tilbake på dere selv og ingen andre. Jeg flagger ikke noe som helst rundt min seksualitet og forventer at ingen andre gjør det heller. Så enkelt er det. Regnbueflagget er ekstremistene sitt flagg og mange homofile skygger også unna Pride organisasjonens ekstremisme. Så viser du i ditt innlegg hvor vanvittig intolerant du er ovenfor andre med andre meninger en deg! Det er gjennomgående i hele Pride organisasjonen. Dyrket og drevet frem av ekstremister. Over tid blir det konflikt av slikt. Kristne kan dere bare ta det med ro med, de forteller hva de mener og lar dere være i fred. Islam derimot kommer dere til å treffe kvist så det holder i tiårene fremover. Et fedreland som står for de verdiene vi ser i dag er ikke noe jeg kommer til å kjempe for om vi i fremtiden kommer i en konflikt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
En Gedi skrev (23 timer siden):

Joda søk konflikt, det vil bare slå tilbake på dere selv og ingen andre. Jeg flagger ikke noe som helst rundt min seksualitet og forventer at ingen andre gjør det heller. Så enkelt er det. Regnbueflagget er ekstremistene sitt flagg og mange homofile skygger også unna Pride organisasjonens ekstremisme. Så viser du i ditt innlegg hvor vanvittig intolerant du er ovenfor andre med andre meninger en deg! Det er gjennomgående i hele Pride organisasjonen. Dyrket og drevet frem av ekstremister. Over tid blir det konflikt av slikt. Kristne kan dere bare ta det med ro med, de forteller hva de mener og lar dere være i fred. Islam derimot kommer dere til å treffe kvist så det holder i tiårene fremover. Et fedreland som står for de verdiene vi ser i dag er ikke noe jeg kommer til å kjempe for om vi i fremtiden kommer i en konflikt.

Av ren nysgjerrighet: synest du det var greit da homofile hadde få rettigheter, at det til og med var forbudt, og man ikke kunne vise sin kjærlighet offentlig?

Og tror du like rettigheter er noe som har kommet av seg selv?

Det har vært en lang kamp for noe alle heterofile tar for gitt.

Hvilke verdier mener du det ikke bør kjempes for?

Endret av Fibonacci
  • Liker 5
Lenke til kommentar

LGB er en fin ting. Men flagget representerer noe mer som har med PK å gjøre og er en farlig ideologi. 
Jeg ønsker ikke at menn skal kunne bruke damegarderoben der små jenter er nakne og kler seg om. 
Jeg ønsker ikke at menn skal slå nye rekorder i vektløfting for kvinner. 
Jeg ønsker ikke at menn settes i kvinnefengselet og begår vold og voldtekt mot de innsatte kvinnene. 

Endret av debattklovn
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...