Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Leverte bilen på verksted – ble kjørt i 140 km/t i 70-sone Det kan være smart å ha riktig utstyr i bilen.

LMH1

Anbefalte innlegg

Leverte bilen på verksted – ble kjørt i 140 km/t i 70-sone Det kan være smart å ha riktig utstyr i bilen.

Hva gjør dere bileiere når dere mistenker slik tull på verksted? eller de degraderer batteri\og andre deler til noe vesentlig dårligere en du har fra før.

Så finner du ut det etter verkstedbesøk? man kan jo politianmelde det men spørs om det hjelper så mye uten god nok bevis.

For er vel sjåføren som blir stilt ansvarlig da det ikke er lov å leie ut biler til folk som ikke har førerkort eller barn, problemet er man ikke kan sjekke verkstedet fra før av? Siden ferreste lager sak på forum i slike tilfeller uten om meg.

Så hva gjør dere i  slike tilfeller eller er det som betaler for verksted som ikke har kompanse til eukontroll selv eller reprasjon av bil får skylde på seg selv hvis de opplever slik? For er jo helt klart penger å tjene særlig hvis de bytter bilskilt med annen bil som har mere rust.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (6 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg aldri har mistenkt verkstedet for å råkjøre med bilen min eller bytte gode deler med dårligere. 

Men hva hadde du gjort hvis det var tilfelle? Er det noe man får gjort? for vekstedet gjør vel neppe noe med saken er man heldig får man prisavslag i bestefall, om de som jobber der mister jobben eller ikke spiller vel liten rolle, da men fremdeles lider tap for man kan risikere å få bot som ikke er dems skyld siden kan ligde de som eier bilen. Så hva hvis det hadde oppstått ulykke hvem skulle betale? da fleste verksted ikke tar ansvar normalsett i slike saker.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det blir jo veldig hypotetisk da ... jeg vet ikke hva jeg ville gjort? Tatt med bilen til et annet verksted, hvertfall. Hvis noe var dokumentert skadet så ville jeg fått taksering fra det nye verkstedet og krevd at det gamle tok den reparasjonskostnaden. 

Men realistisk, om verkstedet f.eks. bytter en fungerende støtdemper med en mer slitt en som må byttes raskere ... man har jo ikke sjans til å avdekke sånt. Det må man bare stole på at ikke skjer. 

Lenke til kommentar

Det foregår nok en del lyssky business i bilbransjen som ikke er lett for folk som ikke har greie på bil og oppdage. 

Blir også ganske ofte overrasket over hvor lite folk bryr seg eller hvor lite folk kan om sin egen bil. 

Ofte er det, det nest dyreste man har etter bolig og mange har 0 interesse. Mye gratis info på nett og mange kunne spart tusenlapper om de gjorde enkle ting selv. Sikkert derfor lett å utnytte noen ved å ta høye priser. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...