Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sisternen lekker på innløpssiden - toalett

Anbefalte innlegg

Heia. 

Jeg har et noe eldre toalett som det renner vann gjennom. Jeg har identifisert problemet til å være dårlig tetning i ventilen på innløpet, men jeg klarer ikke finne ut av hvordan mekanismen tas av og er veldig redd for å knekke plasten. Vet du hvordan man tar av flottøren og får tilgang til ventilen i bunnen på denne sisternen?

20210614_093314.thumb.jpg.94631f542d74c68a0283bdaa4e963211.jpg

Fikk ikke med hele toppen, en det er et plastdeksel/hette som sitter fast og holder selve mekanismen flottøren beveger på. Du kan se flottøren henger rundt røret og har en arm helt til høyre i bilde. Denne styrer med wire en annen arm som er hengslet i toppen på inntaksrøret. Vannet kommer inn helt i bunn av røret. 

Håper noen kjenner til dette. Jeg ville anslått at toalettet er i fra 90-tallet, og det er av typen Porsgrund. Siden dette trolig kan fikses med en pakning til ~50 øre hadde jeg håpet å slippe å kjøpe nytt toalett.

EDIT: bilde

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må stenge vannet og koble fra røret på utsiden av sisternen der vannet kommer inn. Deretter kan du skru av gjennomføringen på utsiden av toalettet for å løsne flottørtårnet i bunnen der du skal bytte pakningen(?).

Sitter flottørtårnet fast i toppen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...