mfb Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 Skal til Vestlandet i sommer, slutten av juli, og sove i telt i 5 dager. Jeg skal kjøpe da min første sovepose, og skal ligge på et relativt tykt underlag, en Exped Megamat. Budsjettet mitt er rundt 1000-1500, og jeg er 180 høy, 85kg. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 Du må si litt mer om bruksområde. Skal den brukes tre sesonger, eller bare sommer? Skal du pakke den i sekk, eller i bilen? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 Trenger ikke mye til sovepose om man skal sove i telt på sommeren. Mest sansynlig kommer du til å ligge på soveposen mer enn du kommer til å ligge i den. Jeg har en sovepose med +5 grader komfortgrad, hvor jeg har ligget ute i minusgrad under åpen himmel. (Hadde silkeinlegg/laken, og jervenduk utenpå soveposen) Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 Du klarer deg sikkert med noe slik. God pris var det også. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 https://jysk.no/hage/soveposer/sovepose-buberg-b75xl190?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjw2ZaGBhBoEiwA8pfP_s07U434dND2svJSFDoE-EIf7UIKvgGyJJ3ZX8f70-vKt3YJ0gD66xoCy9cQAvD_BwE Ta med ullundertøy sånn i tilfelle. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 Fordel med glidelås i hele lengden. Bedre utlufting etter bruk, lettere å komme seg inn, og den kan brukes som dyne 1 Lenke til kommentar
mfb Skrevet 13. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2021 den skal primært brukes nå i sommer, kanskje i slutten av august/starten september på jakt i fjellet. Skal pakke den i eller utenpå sekk, men størrelse der bryr jeg meg ikke så mye om egentlig. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 Det enkle er ofte det beste. Fordelen med den fra Jysk, er at du har glidelås helt rundt. Så du kan bruke den som teppe/dyne. Istedenfor å "låse" beina inne i en trang sovepose. Den er ikke veldig kompakt. Siden det ikke er så mange nettene det er snakk om, og heller ikke så ofte - så trenger du ikke noe fancy greier. Personlig har jeg en sovepose fra Mammut til 3000. Men så har jeg et annet bruksbehov også. Kjøp det billigste du finner. Den fra Jysk har komforttemperatur på 16-25 grader - og maks på +5. Med ullundertøy klarer du deg fint med den ned til 0 grader. Du kan rett å slett bare kjøpe det billigste du finner. 😃 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå