-Mort3n Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 (endret) Hei Vet ikke om tråden ble plassert riktig, men får bare prøve. Enkelt forklart: Koblet min iphone med usb kabel til min bærbare pc --> Gikk inn på kamerabilder og merket alle bildene(Ca 700 stk) og klipp ut ---> Laget ny mappe på skrivebord og tok Lim inn alle bildene på denne mappen. Ventet en stund til filene var overført.. MEN... Det ble bare overført litt over 100 bilder av ca 700 stk ? Problemet er at ca 600 bilder er helt borte.. i løse luften.. bare forsvunnet helt.. Har sjekket dropbox, icloud og hele pcen.. ingenting og finne.. JA, jeg var en idiot som ikke kopierte istedenfor "klipp ut" som jeg gjorde.. Endret 13. juni 2021 av -Mort3n Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 (endret) Uten å kjenne til akkurat hva som har skjedd så er det vel at overføringen av bildene ikke har kommet på plass på PC, men at de har blitt slettet av mobilen. Som du selv sier så bør en ikke bruke klipp ut på slike overføringer av denne grunn. Det er i grunnen idiotisk at der eksisterer en slik felle for brukeren. Bildene bør fortsatt være på iCloud om du har satt opp mobilen til å lagre (backup) bildene der. Endret 13. juni 2021 av Svein M Lenke til kommentar
-Mort3n Skrevet 13. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2021 Svein M skrev (2 timer siden): Uten å kjenne til akkurat hva som har skjedd så er det vel at overføringen av bildene ikke har kommet på plass på PC, men at de har blitt slettet av mobilen. Som du selv sier så bør en ikke bruke klipp ut på slike overføringer av denne grunn. Det er i grunnen idiotisk at der eksisterer en slik felle for brukeren. Bildene bør fortsatt være på iCloud om du har satt opp mobilen til å lagre (backup) bildene der. Sant Ligger ingenting på icloud nei.. mulig alt blir borte fra icloud også om man fjerner bildene fysisk fra telefon ? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. juni 2021 Del Skrevet 13. juni 2021 Fant denne artikkelen. Ser ut til at iCloud sletter det som slettes på mobilen. Men ser også at det er en 30 dagers mulighet for å hente tilbake bildene fra iCloud. https://www.macworld.co.uk/how-to/deleting-photos-iphone-icloud-3782445/ Lenke til kommentar
-Mort3n Skrevet 13. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2021 Takk for linken Har sjekket, men bildene er nok borte... har koblet til iphone mot pcen igjen.. og virker som usb porten er synderen.. virker som telefon kobler seg ut og inn hele tiden(som om man tar ut og inn kontakten).. Jeg har værtfall lært Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 Dette er antageligvis ikke til hjelp men jeg har opplevd det samme selv. Lærdommen er at man ikke klipper ut eller sletter før man er sikker på at alt er kopiert over. Kopier først og slett når alt er ok. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå