Hanhijnn Skrevet 16. juni 2021 Del Skrevet 16. juni 2021 Trestein skrev (9 timer siden): De lærde strides men de tørre tall sier sitt. Du glemte visst å vise til en link med de "tørre" tallene dine. Eller sitter de bare i hodet ditt? 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 16. juni 2021 Del Skrevet 16. juni 2021 Trestein skrev (8 timer siden): Bråbremser du fra 100km/h med en bil Du vet, stort sett så bråbremser man ikke. Man stopper kontrollert. Det kan gå *år* mellom hver gang jeg bråbremser. Vanlig bremsing gjør jeg flere ganger hver tur, lavere fartsgrense, stopper for rødt lys, bremser for bilen foran, for å kjøre av, før en sving osv.. Det meste av dette kan gjøres med regenerering. I fjor sommer var jeg en helg på Gaustatoppen og da var det ikke mulig å se av forbruket at jeg hadde vært på fjellet, så effektiv var bilens regenerering. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. juni 2021 Del Skrevet 16. juni 2021 Hanhijnn skrev (1 time siden): Du glemte visst å vise til en link med de "tørre" tallene dine. Eller sitter de bare i hodet ditt? De tørre tallene er økning i forbruk ved konstant fart. De er enkle å regne ut. Det vanskelige er å forutsi hvor mye man retarderer og akselererer. Dessuten hvor man treffer på virkningsgradskurven når motoren brukes som generator. Uansett så klarer man å gjennvinne 60% av bevegelses energien vil tapet i absoluttverdi øke med vekt. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 16. juni 2021 Del Skrevet 16. juni 2021 Trestein skrev (5 timer siden): De tørre tallene er økning i forbruk ved konstant fart. De er enkle å regne ut. Så det du sier er at du ikke har de "tørre" tallene å vise til. 🙄 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. juni 2021 Del Skrevet 16. juni 2021 Og her sitter jeg med Ioniq, med et blandet snitt-forbruk på mellom 10 og 11 kWt/100 km og ca. 15 plussgrader. Forbruket til Mustangen her er jo ikke i nærheten av selv de verste vinterdagene med 20 minusgrader. Da lå den på mellom 15 og 17 kWt/100 km. Ellers på vinteren mellom 12 og 14 kWt/100 km Er det bare Hyundai som klarer å lage energieffektive biler? 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. juni 2021 Del Skrevet 16. juni 2021 Hanhijnn skrev (4 timer siden): Så det du sier er at du ikke har de "tørre" tallene å vise til. 🙄 https://ecomodder.com/forum/tool-aero-rolling-resistance.php Disse gir samme resultat som mine beregninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå