Trestein Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 (endret) bojangles skrev (1 time siden): Jeg gleder med veldig til vi får de første videoene av Plaid på banekjøring, Plaid på isbane osv. Jeg er ganske sikker på at det finnes mennesker som både bedre koordinasjon og kroppsbeherskelse enn det du tillegger folk. Jeg vet ikke om yoke er like bra som et vanlige rundt ratt, men at yoke er så håpløst som det dere nervøse gamle tanter skal ha det til har jeg null tro på. Det er som å høre hysteriske bestemødre når dere drar igang klagesymfonien på yoke. Helt sikker på at vi i løpet av vinteren vil få se videoer av folk som ligger bredt i Plaid Det er folk som har prøvd å drifte plad og out of spec fyren har kjørt den på fjellveier. Han var ikke videre imponert. Bilen brenner bremsene i svinger pga stablitet kontroll. Den akselererer kun når hjula peker rett frem. Da er den imidlertid rask. Rett frem er den bra. Endret 11. oktober 2021 av Trestein 1 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 bojangles skrev (1 time siden): Du er saklig som alltid du....det er vel ingen som har sagt at Tesla skal diktere hva profesjonelle rallykjørere skal foretrekke? Hva er dette for useriøs debattstil? Om du ikke forstod referansen og poenget så spør du om at jeg utdyper. Du hopper ikke rett ned i barnehage nivå som her. bojangles skrev (1 time siden): Kanskje er det drit å kjøre bredt med yoke, kanskje ikke. Om jeg hadde eid en Plaid så hadde jeg tatt dette som en personlig utfordring og gitt det et forsøk. Hvorfor kan du ikke bare bruke bilen du har nå og teste som om det var ei yoke? Eventuelt prøv I en simulator. I nødsituasjoner, så finnes det ingen "kanskje" rundt dette spørsmålet. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 (endret) bojangles skrev (1 time siden): Jeg vet ikke om yoke er like bra som et vanlige rundt ratt, men at yoke er så håpløst som det dere nervøse gamle tanter skal ha det til har jeg null tro på. Du vet ikke om yoke er bra eller ikke på 800 grader rattutslag.... Trur vi stopper der jeg, for jeg trenger vel ikke forklare hvorfor resten av dette er tåpligheter? 😅 bojangles skrev (1 time siden): Helt sikker på at vi i løpet av vinteren vil få se videoer av folk som ligger bredt i Plaid Hvorfor ikke høre på de som allerede har kommet med sin konklusjon? Kast YT Tesla influencere ut av det, de kan ikke prate negativt om Tesla. Det gjør utslag mot seertall. Endret 11. oktober 2021 av oophus 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 Trestein skrev (9 minutter siden): Rett frem er den bra. Ja, det blir fort klønete selv i lav fart det greiene der. Yoken er faktisk ikke sentrert heller... 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 J-Å skrev (24 minutter siden): BMW har jo et system med en slags differensial og en motor, som sørger for variabelt styreutslag, og samtidig opprettholder mekanisk forbindelse mellom ratt og hjul. Dette er en ganske gammel løsning, så jeg regner med at evt. patenter er gått ut: https://www.youtube.com/watch?v=unL8HpMeVTA Ja, jeg har testet litt slik, og yoke kan fungere med opp mot ca 270 grader rattutslag og litt variabel styreutslag på de siste 45 gradene i hver ende. 300 grader gjør at man slår underarmen mot hverandre, så 270 syns jeg er omtrent maks. 2 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 59 minutes ago, oophus said: Om du ikke forstod referansen og poenget så spør du om at jeg utdyper. Du hopper ikke rett ned i barnehage nivå som her. Hvorfor kan du ikke bare bruke bilen du har nå og teste som om det var ei yoke? Eventuelt prøv I en simulator. I nødsituasjoner, så finnes det ingen "kanskje" rundt dette spørsmålet. Det var vel du som tok dette ned til barnehagenivå vel? Det er merkelig at du alltid vet alt, og kan alt så mye bedre enn alle andre. Om yoke er så livsfarlig som du skal ha det til så hadde vel ikke yoke blitt tillatt på offentlig vei vel? 1 1 2 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 (endret) 17 hours ago, oophus said: Du vet ikke om yoke er bra eller ikke på 800 grader rattutslag.... Trur vi stopper der jeg, for jeg trenger vel ikke forklare hvorfor resten av dette er tåpligheter? 😅 Igjen er du mister know it all. Tror du skal ta en tur å sladde litt før du er så skråsikker. Det er ikke slik at du alltid må gjøre fullstendige rattutslag om bakenden vandrer litt. Det er mulig å gjøre veldig mye styring med myke små rattutslag samtidig som en aktivt bruker gasspedalen. Den leksa du fikk høre på glattkjøringskurset på 80 tallet om "slipp gass og tråkk inn clutch" straks du merker at baken kjem ut kan du bare glemme. Det er sånt de sier til folk som ikke kan kjøre bil og bare trenger å unngå å havne i grøften. Det er rett og slett hvordan gamle tanter bør kjøre bil. Så du kan jo fortsette med fulle rattutslag uansett vandring på bakenden også kan du bannes over at Plaid mangler clutchpedel og toppen av rattet. Eller det skjer jo aldri, for du skal jo ikke ha Plaid. Du skal kjøre diesel "helt til dildobilene lader like raskt som du fyller tanken, eller klarer minst 1000 km pr lading". Nå orker jeg ikke mer fra deg idag. Endret 12. oktober 2021 av bojangles 1 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 J-Å skrev (1 time siden): BMW har jo et system med en slags differensial og en motor, som sørger for variabelt styreutslag, og samtidig opprettholder mekanisk forbindelse mellom ratt og hjul. Dette er en ganske gammel løsning, så jeg regner med at evt. patenter er gått ut: https://www.youtube.com/watch?v=unL8HpMeVTA Ulempen med det systemet er at det gir veldig dårlig feedback til fører. Styringen er det viktigste redskapen i en bil for å gi feedback til føreren, og det har vist seg veldig vanskelig å gjøre noe revolusjonerende med den uten å ødelegge dette. Selv overgang fra hydraulisk til elektrisk servo viste seg jo å være en katastrofe, som selv de beste fabrikkene brukte et tiår på å få opp på et akseptabelt nivå. 3 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 bojangles skrev (1 minutt siden): Igjen er du mister know it all. Tror du skal ta en tur å sladde litt før du er så skråsikker. Det er ikke slik at du alltid må gjøre fullstendige rattutslag om bakenden vandrer litt. Det er mulig å gjøre veldig mye styring med gasspedalen. Nå orker jeg ikke mer fra deg idag. Du har åpenbart aldri hatt sladd på en bil .... 5 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 bojangles skrev (38 minutter siden): Det var vel du som tok dette ned til barnehagenivå vel? Det er merkelig at du alltid vet alt, og kan alt så mye bedre enn alle andre. Om yoke er så livsfarlig som du skal ha det til så hadde vel ikke yoke blitt tillatt på offentlig vei vel? På hvilken måte? Jeg bare spør om det er logisk at motorsport ikke utnytter yoke forutenom I kjøretøy med lavt rattutslag... Regelverk innføres ofte reaktivt. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 bojangles skrev (38 minutter siden): Igjen er du mister know it all. Tror du skal ta en tur å sladde litt før du er så skråsikker. Det er ikke slik at du alltid må gjøre fullstendige rattutslag om bakenden vandrer litt. Det er mulig å gjøre veldig mye styring med gasspedalen. Nå orker jeg ikke mer fra deg idag. Slutt med barnslighetene og gjør et nytt forsøk på et voksent svar. 2 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 bojangles skrev (10 timer siden): oophus skrev (21 timer siden): Si ifra til RallyX og WRC at de burde høre på Tesla og utnytte yoke fremfor normalt ratt. Eventuelt, ta bilen din ut på en parkeringsplass og sladd litt, og si ifra hvordan det hadde sett ut med ei yoke og 800-900 grader rattutslag. Du er saklig som alltid du....det er vel ingen som har sagt at Tesla skal diktere hva profesjonelle rallykjørere skal foretrekke? Hva er dette for useriøs debattstil? Det kalles vel egentlig trolling. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 9 hours ago, Trestein said: Det er folk som har prøvd å drifte plad og out of spec fyren har kjørt den på fjellveier. Han var ikke videre imponert. Bilen brenner bremsene i svinger pga stablitet kontroll. Den akselererer kun når hjula peker rett frem. Da er den imidlertid rask. Rett frem er den bra. Nå har jeg ikke sett videoen, men antar det ikke ble benyttet Track Mode om stabilitetskontrollen var på? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 Hanhijnn skrev (1 time siden): Det kalles vel egentlig trolling. Sier personen som ikke berører temaet i det hele tatt. Det er nok av personer som allerede har gitt sin dom angående yoke'n. På bane så kaster de den ut rimelig kjapt. Unntaket er det løpet hvor de måtte bruke rattet for å kunne sette ei offisiell tid. Hvorfor utnyttet dem den tregeste tiden de satt mon tru for den offisielle tiden, mens de jo har ei raskere tid der? Personlig tipper jeg bildet av bilen med det runde rattet gav raskere tider, da en sjåfør selvfølgelig er mer selvsikker med et ratt man kan utnytte mer om bilen opplever større grad av overstyring. Med ei yoke på ~800 grader rattutslag så kan en ikke tillate seg å kjøre hardt nok til å risikere det samme. 2 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 7 hours ago, oophus said: Sier personen som ikke berører temaet i det hele tatt. Det er nok av personer som allerede har gitt sin dom angående yoke'n. På bane så kaster de den ut rimelig kjapt. Unntaket er det løpet hvor de måtte bruke rattet for å kunne sette ei offisiell tid. Hvorfor utnyttet dem den tregeste tiden de satt mon tru for den offisielle tiden, mens de jo har ei raskere tid der? Personlig tipper jeg bildet av bilen med det runde rattet gav raskere tider, da en sjåfør selvfølgelig er mer selvsikker med et ratt man kan utnytte mer om bilen opplever større grad av overstyring. Med ei yoke på ~800 grader rattutslag så kan en ikke tillate seg å kjøre hardt nok til å risikere det samme. Igjen er du ute med fasit, merkelig det der. Ingen offisiell forklaring fra Tesla såvidt jeg kan se via google. Og likevel så VET du svaret på dette. Har du lottotallene for førstkommende lørdag også? 3 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 bojangles skrev (12 minutter siden): Igjen er du ute med fasit, merkelig det der. Ingen offisiell forklaring fra Tesla såvidt jeg kan se via google. Og likevel så VET du svaret på dette. Har du lottotallene for førstkommende lørdag også? Svar på spørsmålet istedenfor å hoppe direkte på brudd på reglene her inne. Det kan da UMULIG være så vanneskelig?? Hvorfor er den offisielle tiden 5 sekunder tregere enn det de har registrert? Finner du ei mer plausibel forklaring? Det eksisterer tross alt direkte bevis på at bilen kjørte rundt der med et rundt ratt! 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 18 minutes ago, oophus said: Svar på spørsmålet istedenfor å hoppe direkte på brudd på reglene her inne. Det kan da UMULIG være så vanneskelig?? Hvorfor er den offisielle tiden 5 sekunder tregere enn det de har registrert? Finner du ei mer plausibel forklaring? Det eksisterer tross alt direkte bevis på at bilen kjørte rundt der med et rundt ratt! Det er vel bare bevis på at en annen bil kjørte med rundt ratt. Kansje den også hadde eksperimentell programvare eller noe som ville gjort tiden ugyldig uansett? 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 Complexity skrev (16 minutter siden): Det er vel bare bevis på at en annen bil kjørte med rundt ratt. Kansje den også hadde eksperimentell programvare eller noe som ville gjort tiden ugyldig uansett? Så den bilen med rundt ratt kjørte kjappere? På en dag hvor man skal få godkjent rundetider, så ville det vært bortkastet å få sjåføren kjent med software man ikke kan få godkjent. tenker nå heller jeg. Det gir dog mening at han først ble kjent med bilen gjennom et vanlig ratt før han turte kaste i yoken. En ulempe med den er jo at man helst ikke skal oppleve situasjoner der man må ha større rattutslag enn det man kan holde et fast grep rundt - altså ca 270 grader. Det å kjøre bilen over kanten hvor man må hente seg inn igjen er altså noe den sjåføren ikke ville ha ønsket å gjøre, ergo tregere tid. 3 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 (endret) 4 hours ago, oophus said: Hvorfor er den offisielle tiden 5 sekunder tregere enn det de har registrert? Finner du ei mer plausibel forklaring? Det eksisterer tross alt direkte bevis på at bilen kjørte rundt der med et rundt ratt! Vet du at akkurat hvorfor det er sprik i tidene orker jeg faktisk ikke spekulere på eller bruke veldig mye tid på. Kanskje har du rett, kanskje ikke. So what? Yoke ble godkjent for bruk på offentlig vei. Tesla kjøper jo ikke annonser og reklame. Om yoke gir dem presse, spekulasjoner og eviglange diskusjoner fra tullinger som oss to som hverken har sett yoke med selvsyn eller prøvekjørt bil m/yoke så er det klart Tesla melker det. Det er vel uansett ingen stor greie? Liker ikke folk yoke så er det helt garantert tredjeparts produsenter som straks er klare til å rykke inn å selge runde Plaid ratt m/knapper som virker. Du ser vi er jo passelig lettlurte begge to, vi har alt brukt timer på å lese og skrive om yoke. Og ingen av oss blir sikkert eiere av Plaid i løpet av neste år. Og jo flere luringer som oss som kaster seg på (name no name ) jo flere får ordet Tesla lurt inn øregangen eller får fylt opp underbevisstheten m/ ordet Tesla. Han e'kke en lallende iddiot han musk ass. Endret 12. oktober 2021 av bojangles 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 bojangles skrev (51 minutter siden): Vet du at akkurat hvorfor det er sprik i tidene orker jeg faktisk ikke spekulere på eller bruke veldig mye tid på. Da kommenterer man ikke diskusjonen man ikke er interessert i. bojangles skrev (52 minutter siden): Det er vel uansett ingen stor greie? Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men jeg diskuterer et steg ned i sikkerhet som følger ei yoke på 800 grader rattutslag? Om du da mener at dette er gjort for å skape kun PR, så er jo saken enda verre? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå