Novec Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 MIST-serien fra Microplex og Studiedata startet med Silent Twin. Siden da har det kommet en rekke produkter, blandt annet en PSU på 350 watt. La oss ta en titt og se om kvaliteten er på høyde med det vi er vant til fra andre MIST-produkter. Testen finner du her Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Denne "lyspæretesten" hva pærer bruker dere på denne testen og er det bare på 12v railen? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 skulle målt støynivået.... det nevnes ikke som pluss (men mange ganger ellers) kan slike strømforsyninger brukes med kommende Hk generasjoner? (AMD64 - prescott osv.) Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hmm, lignet mistenkelig likt et re-branded Forton-Source power Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hmm, lignet mistenkelig likt et re-branded Forton-Source power Dette stod i inledningen: Denne strømforsyningen er en modifisert utgave av Fortron/Source sin FSP35060PN. Modifiseringen består i at viften er byttet ut med en PAPST 4412FGM, det er lagt til en SATA strømkontakt, og den har godkjenning fra NEMKO. Utover det er det samme strømforsyningen. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Hmm, lignet mistenkelig likt et re-branded Forton-Source power Dette stod i inledningen: Denne strømforsyningen er en modifisert utgave av Fortron/Source sin FSP35060PN. Modifiseringen består i at viften er byttet ut med en PAPST 4412FGM, det er lagt til en SATA strømkontakt, og den har godkjenning fra NEMKO. Utover det er det samme strømforsyningen. Ja og jeg mener å ha sett AKKURAT det poweret i Packard Bell sine siste modeler av PC'er. Om det er det samme kan jeg fort finne ut av neste gang jeg har en slik maskin på benken. Tviler litt på at MP har så stor innflytelse på Forton-Source at de legger om produksjonen sin kun for dem, så sjansene for at det er helt likt er rimelig god. Om det er likt vil det være kun en re-brand og ikke stort mer Men det er ikke helt det som er poenget. Det er et bra power uansett hvilken merke lapp det er på siden Endret 7. januar 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hmm litt off topic, men kommer det en test av mist frostbite amd? SKulle VEELDIg gjerne likt å sett det i den nermeste fremtid Lenke til kommentar
elund Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Lurer alikevel på et par ting. Dette poweret er i utgangspunktet et 350 w - FSP350-60PN. Det som er merkelig da er at denne testen oppgir andre strømverdier iforhold til orginal poweret. Her er eksempel Aopen : 12V - 16 A, 5V - 30/25 A, 3,3V - 21/28 A Her er eksempel Mist : 12V - 18 A, 5V - 30/? A, 3,3V - 28/ ? A Spesielt +12v 18A kontra 16A på Aopen. Dette nevnes i testen : Legg merke til at +12v kan belastes med opptil 18 Ampére. Mitt spørsmål er om dette er korrekte opplysninger ? Mr Flower - power Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Denne "lyspæretesten" hva pærer bruker dere på denne testenog er det bare på 12v railen? Og hvis dere testet den på alle spenningene, da vil jo det ikke gå 4A gjennom hver pære på andre enn 12v da. Siden det vil gå mindre strøm igjennom pærene ved lavere spenning Endret 7. januar 2004 av White_Tiger Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hmm, lignet mistenkelig likt et re-branded Forton-Source power Øh, hvis du leser testen så ser du at det er en Forton/Source Lenke til kommentar
elund Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Orginalt er dette poweret et Forton/Source. Men det er kun i denne testen at +12v leverer 18A. Er dette feil eller er det gjort ytterligere modifikasjoner. Mr flower - power Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hmm, lignet mistenkelig likt et re-branded Forton-Source power Øh, hvis du leser testen så ser du at det er en Forton/Source Og leser du høyere opp i tråden ser du at jeg alt har svart på dette Lenke til kommentar
EC Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hmm litt off topic, men kommer det en test av mist frostbite amd? SKulle VEELDIg gjerne likt å sett det i den nermeste fremtid Yep, og det er ikke lenge til heller. Lenke til kommentar
EC Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg har forholdt meg til spesifikasjonene som oppgis hos leverandøren. "Lyspæretesten" har kort og godt som målsetning å belaste PSU'en så nært opp til grenseverdiene som mulig. Det er ingen vitenskapelig test, og det er garantert bedre måter å gjøre det på. Men inntil vi får pønsket ut noe bedre, må vi bruke rimelige og relativt greie metoder. Og som det står i testen: PSU'en er en modifisert Fortron/Source. Når det gjelder støynivå, har vi ikke målt noen verdier - men den er såpass stillegående at den slipper glatt igjennom. Og jeg er KRESEN når det kommer til viftestøy! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Dette er bra :-) . Hvis dere fortsetter slik skulle jeg(vi?) få oppklart noen av mysteriummene rundt dagens strømforskyninger! (se hva de virkelig er gode for/ (yteevne) :-) LOZER Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Og leser du høyere opp i tråden ser du at jeg alt har svart på dette Hehe, jeg glemte å oppdatere forumet etter at jeg hadde lest testen, og da var det ingen som hadde svart Burde vel egentligt ha slettet innlegget, men jeg hadde dårlig tid. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Har hørt at Fortron/Source PSU'ene yter mer enn hva de er oppgitt til.. 350W utgaven skulle yte rundt 420W eller.no, noen som kan bekrefte/avkrefte disse ryktene? Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Når testen lister opp max strøm som kan belastes hver spenning, er det da peak eller rms-strøm? Lenke til kommentar
rilu Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Ved likestrøm/spenning er DC-verdien=RMS-verdi Lenke til kommentar
unwill Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Fortron Source supplie er 100 kr billigere, så den siste 100-lappen er moddingen? Har F/S nå, er det noen vits i å bytte ? Er den eneste forskjellen viften og den s-ata kontaken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå