Gå til innhold

Hvordan Slette Linux?


Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har En C disk på 120 GB som er delt opp i C og E. Også har jeg en D sik på 4 gb som jeg instalerte Linux på.. PÅ C disken ligger Windows Xp om på E diksne ligger spill osv...

Når jeg tar på pcen så kan jeg velge hvilket operativ system jeg vil, Window eller Linux... Men nå vil jeg ha vekk Linux fra D disken min.. Jeg prøvde å Gå inn på dos å skrive : format D:, mn d funka ikke!! For D disken er gjømt vekk!! Windows finner ikke igjen D disken nå.. Kan kun bruke D disken når jeg er inne på linux..!

Hvordan finner jeg frem D disken og hvordan klarer jeg å formatere den nå??

Noen så kan hjelpe?


På forhånd takk
Stian Askeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor poster du spørsmål om Windows her?

Hvis det var ment til meg, så forstår jeg ikke problemet.

why_not, nevner jo C disken og D disken flere ganger. De betegnelsene brukes jo som kjent ikke i Linux, derfor er det vel greit å forklare hvorfor han ikke får det til?! :roll:

Den var ment til why_not. Spørsmålet var hvordan man formatterer en partisjon i Windows.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har En C disk på 120 GB som er delt opp i C og E. Også har jeg en D sik på 4 gb som jeg instalerte Linux på.. PÅ C disken ligger Windows Xp om på E diksne ligger spill osv...

 

Når jeg tar på pcen så kan jeg velge hvilket operativ system jeg vil, Window eller Linux... Men nå vil jeg ha vekk Linux fra D disken min.. Jeg prøvde å Gå inn på dos å skrive : format D:, mn d funka ikke!! For D disken er gjømt vekk!! Windows finner ikke igjen D disken nå.. Kan kun bruke D disken når jeg er inne på linux..!

 

Hvordan finner jeg frem D disken og hvordan klarer jeg å formatere den nå??

 

Noen så kan hjelpe?

 

 

På forhånd takk

Stian Askeland

"d:" skal du finne i diskbehandlingen i datamaskinbehandlingen. høyreklikk på min datamaskin og behandle/manage. der får du fjernet linuxpartisjonen. Bootloaderen vil vel fremdeles være Linux sin da, så om du vil ha tilbake den triste loaderen til windows så er vel letteste måte å boote på XP plata, starte reprasjons konsollet og kjøre en fixboot

 

lykke til. :thumbup:

 

enda en mindre linux bruker!! :thumbs:;);) nei.. skal slutte å erte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...