Marinade87 Skrevet 10. juni 2021 Del Skrevet 10. juni 2021 Jeg har et system som er ment å logges på via en bluetooth med app på en androidtelefon for å gjøre endringer og slikt. Men da må jeg jo fysisk være i rekkevidde med dette systemet, og jeg ønsker å kunne fjernstyre dette fra hvor som helst når jeg ikke er tilstede. Planen jeg har kommet med, er å ta den gamle androidtelefonen min, koble den til internett, installere bluetooth appen for systemet, og la denne telefonen ligge ved bluetooth systemet som skal fjernstyres. Så installerer jeg igjen en fjernstyringsapp a'la teamviewer eller andre alternativer på samme telefon, slik at jeg kan styre den den fra hvor som helst. F.eks. fra PCen min hjemme eller fra hoved-mobiltelefonen min. Kort forklart: PCen min styrer den gamle telefonen, som igjen styrer bluetoothsystemet. Noen som har forslag til hvilken app jeg kan bruke til å fjernstyre? Her er greien at enkelte slike fjernstyringsapper krever at man må starte appen manuelt på telefonen som skal fjernstyres, og bekrefte at noen vil koble til. Noe som kanskje ikke fungerer når telefonen ligger i standby og det ikke er noen tilstede for å trykke "godta". Noen gode forslag? Lenke til kommentar
Marinade87 Skrevet 10. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2021 PS: kan betale en liten engangssum for en slik app, men ikke månedlig abonnement. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå