Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Comma Chameleon said:

Kjenner man EA rett så går de nok ikke ut med slike tall. Så man jobber med det man har.

Lite mening å jobbe med det man har, når man vet at nesten ingen kjøpte det på steam i forhold til Origin 😅

Samme for meg hvor mange som spiller det. Spiller det flere ganger i uka, og det virker nok folk enda i alle game modes. Om det er 40 000 eller 5millioner spiller ingen rolle for meg, så lenge det er nok på serverene. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Nizzen skrev (21 minutter siden):

 

Hvor er tallene fra Origin? Jeg kjenner ingen som har kjøpe Battlefield på steam :)

Det har vi ikke, som nevnt flere ganger, så har vi ikke den fulle oversikten.

Så at den ligger på 92. plass er ikke veldig relevant uten å vite tallene til Origin.
Derfor er det mer intressant å sammenligne med BFV og BF1.
Om du kjenner ingen som har kjøpt 2042 på Steam, så kjenner du helt sikkert ingen som har kjøpt BFV og BF1 på Steam heller, spesielt mtp. at de ble tilgjengelig på Steam flere år etter de ble utgitt.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Nizzen skrev (28 minutter siden):

 

Hvor er tallene fra Origin? Jeg kjenner ingen som har kjøpe Battlefield på steam :)

Tall fra Origin finnes ikke offentlig, ut fra hva jeg vet. Derfor nevnte jeg også at disse tallene fra Steam ikke viser hele bildet. Samtidig er det mange spillere (i antall) på Steam, som gjør at det trolig vil utgjøre et representativt utvalg. Dvs. at dersom det er frafall blant spillerne på Steam, så vil det trolig også gjelde den andelen av populasjonen som bruker Origin.

Men for å gi BF2042 benefit of doubt: Det kan tenkes at demografien blant de som bruker Steam er noe annerledes enn de som bruker Origin (eldre, mer kresne, trives med andre typer spill etc.), og at frafallet blant Origin-gruppen er derfor mindre enn hos Steam. Men dette vet vi ikke noe om, så det blir kun spekulasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Nizzen skrev (25 minutter siden):

Lite mening å jobbe med det man har, når man vet at nesten ingen kjøpte det på steam i forhold til Origin 😅

Samme for meg hvor mange som spiller det. Spiller det flere ganger i uka, og det virker nok folk enda i alle game modes. Om det er 40 000 eller 5millioner spiller ingen rolle for meg, så lenge det er nok på serverene. 

En vet ikke hvor mange som har kjøpt det på Origin. Det vi vet er at all time high peak antall spillere samtidig for BF2042 på Steam var 100000. Det betyr at minimum 100 000 har kjøpt det via Steam. Da nærmer du deg nok antall personer for å kunne si noe prosentvis om den andre gruppen. Når 10% har forsvunnet fra Steam i januar kontra desember, vil det trolig også gjelde Origin.

Spør du 100 000 av et tilfeldig utvalg antall personer om de vil ha Jonas eller Erna som statsminister, vil et valgresultat som spør hele populasjonen trolig være ganske likt.

En trenger egentlig kun 127 andre personer for å fylle opp èn server, og for at du som spiller skal oppleve at spillet er levende. BF 2042 er fremdeles langt unna å slite med å fylle opp serverne, og du som spiller vil egentlig ikke merke forskjell på om det er 40 000 eller 4 millioner aktive spillere. Det er det lommeboken til EA som merker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mala skrev (12 timer siden):

Antall spillere er vel ganske relevant for hvor lenge EA tillater DICE å utvikle innhold, ellers tar de vel kjapt og halsugger støtten til spillet som de gjorde med BFV når det ENDELIG ble solid 😂

EA ser jo ikke på andre ting enn salgstall og forstår ikke at de kunne solgt det bedre over tid dersom de hadde lagt til nytt innhold og faktisk levert den live servicen de lovde til å begynne med. 

Lenke til kommentar

Jeg synes synd på utviklerne, dette er et leder problem. Og grunnen til at endringene krever "time, design and execute", er fordi valgene som ble gjort på et tidlig tidspunkt under utviklingen var mildt sagt ræva, og hvis de skal innfri forventingene spillerne har, så vil det kreve store grunnleggende design endringer. Jeg tror det er lite trolig at EA vil gå tilbake på "operators" etc. Det er derfor utviklerne snakker om "hva som er mulig å få til". Å snu dette skipet tror jeg er vanskelig. Og det spørs om det er vilje blant ledelsen til å faktisk gjøre spillet om til et BF spill, slik vi kjenner det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Neste BF bør være F2P om jeg skal ha noe som helst på tro på det som et produkt. 

Så lenge de tar (minst) 60 dollar for spillet, så virker det ut som EA som et selskap ikke greier å la være å utgi uferdige produkter, så lenge det kan pynte på bunnlinja for år 202X. Med F2P må du ikke bare levere et godt produkt fra starten av, men du må levere lenge etter utgivelse for å ha noen som helst sjanse på å tjene inn pengene.

Jeg har lite tro på at de fikser alle problemene med 2042, de er nok allerede i gang med neste "60 dollars cash out".
 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
IT-Henrik skrev (8 minutter siden):

Neste BF bør være F2P om jeg skal ha noe som helst på tro på det som et produkt. 

Det kan vi nok se lenge etter. 

EA er svært skeptisk til free-to-play, det er jo i grunnen ikke så rart men de ville jo ikke at Apex skulle være gratis. Respawn måtte forsikre dem om at de viste hva dem gjorde, de fikk nesten ikke lov til å lansere det med en slik modell. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Omnia vincit amor skrev (7 timer siden):

EA ser jo ikke på andre ting enn salgstall og forstår ikke at de kunne solgt det bedre over tid dersom de hadde lagt til nytt innhold og faktisk levert den live servicen de lovde til å begynne med. 

EA ser ikke nødvendigvis på antall aktive spillere, men penger inn. BF2042 er designet for å øke inntekt per bruker. Dvs. at de i praksis trenger ikke like mange spillere som før for å holde spillet i live. Om de tjener mer på 50 000 spillere som regelmessig spytter inn penger kontra 100 000 som kjøper spillet èn gang og forsvinner etter noen måneder, så er førstnevnte (økonomisk sett) en god idè. 

Med mikrotransaksjoner vil spillet få forlenget levetid, og min mistanke er at BF2042 blir et produkt som kommer til å leve i mange år. Ikke bli overrasket om det ender opp som F2P etter hvert. Det skal lite utvikling til for å legge til nytt innhold, enten det er skins eller noe nytt i Portal. Grunnmuren er på plass, antall spillere virker å være stabilisert og de kan konsentrere seg om de som liker spillet. Det er til tross for all den negative tilbakemeldingen, også en god del spillere som liker 2042.

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Omnia vincit amor skrev (10 timer siden):

Det kan vi nok se lenge etter. 

EA er svært skeptisk til free-to-play, det er jo i grunnen ikke så rart men de ville jo ikke at Apex skulle være gratis. Respawn måtte forsikre dem om at de viste hva dem gjorde, de fikk nesten ikke lov til å lansere det med en slik modell. 

I stedet for å gjenskape kassasuksessen Apex Legends, så prøver de å gjenskape en annen kassasuksess som de selv står for, FIFA.

De slipper unna år på år med å selge et nytt uinspirert FIFA, så hvorfor ikke gjøre det samme med BF-serien?
 

Øystein skrev (10 timer siden):

EA ser ikke nødvendigvis på antall aktive spillere, men penger inn. BF2042 er designet for å øke inntekt per bruker. Dvs. at de i praksis trenger ikke like mange spillere som før for å holde spillet i live. Om de tjener mer på 50 000 spillere som regelmessig spytter inn penger kontra 100 000 som kjøper spillet èn gang og forsvinner etter noen måneder, så er førstnevnte (økonomisk sett) en god idè. 

Med mikrotransaksjoner vil spillet få forlenget levetid, og min mistanke er at BF2042 blir et produkt som kommer til å leve i mange år. Ikke bli overrasket om det ender opp som F2P etter hvert. Det skal lite utvikling til for å legge til nytt innhold, enten det er skins eller noe nytt i Portal. Grunnmuren er på plass, antall spillere virker å være stabilisert og de kan konsentrere seg om de som liker spillet. Det er til tross for all den negative tilbakemeldingen, også en god del spillere som liker 2042.

Vett ikke med det, mikrotransaksjoner har ikke akkurat hjulpet på levetiden til foregående spillene fra Dice etter at de kuttet ut premium, altså både Battlefront og Battlefield.

Igjen vil jeg trekke frem FIFA, der er det også masse mikrotransaksjoner og lite utvikling, likevel slipper de unna med å ta full pris for den årlige oppdateringen, så hvorfor gå F2P?

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Er I grunn det samme for oss om det er 40 000 spillere eller 200 000 spillere men for serien i sin helhet er det en forskjell. Er nå nesten komisk den setningen "expectations are brutal". Den setningen der viser hvor lite de skjønner hva folk forventet på forhånd. De vil aldri innrømme feil, de skylder heller på spillerne som har store forventninger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Uderzo skrev (30 minutter siden):

Har du lest teksten? :whistle:

Ganske åpenbart at dette ikke er skrevet av EA/Dice.

Leste en del av det, virka for meg som det var noe EA / DICE kunne skrevet, har dog ikke lest hele teksten så haha. Jeg skumleser en gang i blant.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Leste en del av det, virka for meg som det var noe EA / DICE kunne skrevet, har dog ikke lest hele teksten så haha. Jeg skumleser en gang i blant.. 

Det sa stopp for meg når jeg så at de ville gå tilbake til tradisjonelle klasser. Det skjer ikke i dette spillet, man kan håpe at de går tilbake i neste spill. Personlig hater jeg dette nye konseptet med abilities.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...