Gå til innhold

Battlefield 2042 PC

Anbefalte innlegg

Nizzen skrev (39 minutter siden):

Du er cpubound og minneytelse bound :)

Tweake minnet "maks" er det som vil hjelpe for deg.  Husk at din cpu er oppi 25% dårligere i cpu bound spill enn 9900k med bra minne, og 9900k er langt ifra den beste spillcpuen i dag.

Alderlake gir ca 150 minimums fps :)

Har nylig kjøpt bolig, så lite penger å bruke på PC en god stund fremover, så jeg får bare håpe at Dice gjør noe for "folk som meg" i kommende oppdateringer 😅
Men samtidig så ser jeg flust av eksempler på folk som har lignende specs som ikke har slike problemer i 1440p, som jeg har, så jeg er litt skeptisk til at min PC yter såpass dårligere enn andre sine. Jeg får av og til grei fps, av en ukjent grunn, har ingenting kjørende i bakgrunnen av betydning heller.
Når jeg ser på Hardware Unboxed sine tall så burde jeg har fått mer FPS enn jeg får. At et spill er "uspillbart" med mine specs mener jeg er for dårlig. Jeg har ikke tidligere opplevd så dårlig ytelse med noen tidligere BF spill :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Uderzo said:

Har nylig kjøpt bolig, så lite penger å bruke på PC en god stund fremover, så jeg får bare håpe at Dice gjør noe for "folk som meg" i kommende oppdateringer 😅
Men samtidig så ser jeg flust av eksempler på folk som har lignende specs som ikke har slike problemer i 1440p, som jeg har, så jeg er litt skeptisk til at min PC yter såpass dårligere enn andre sine. Jeg får av og til grei fps, av en ukjent grunn, har ingenting kjørende i bakgrunnen av betydning heller.
Når jeg ser på Hardware Unboxed sine tall så burde jeg har fått mer FPS enn jeg får. At et spill er "uspillbart" med mine specs mener jeg er for dårlig. Jeg har ikke tidligere opplevd så dårlig ytelse med noen tidligere BF spill :(

Buy cheap, buy twice. Regner med at du kjøpte 3700x i sin tid for å spare penger, i forhold til 9900k :p

Lenke til kommentar
1 hour ago, Uderzo said:

Nei.

Flere kamerater har samme CPU, de har ikke slike problemer. Kjøper ikke at problemet hovedsakelig er CPU. 

Da er det minnet, eller at du har mye bloatware. Kjør aida64 memorybenchmark, så ser vi fasiten tenker jeg :)

Har du aktivert dx12 i configfila? Hjelper en del det også. Står som default 0 i configfila.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
TheKims skrev (54 minutter siden):

Skal ikke være nødvendig med en PC til 30-40K for å kunne spille et spill med akseptabel fps. I Warzone så får jeg nesten dobbel så mye fps, og de spillene ser veldig like ut når det kommer til grafikken og har at på til flere spillere pr kart enn 2042.

Det er også fryktelig dårlig business å ha et spill som krever PC til 30-40k, spesielt i en verden hvor selv om man har pengene,  så er det ikke sikkert at han man får tak i hardware.

Alle er tjent med at flest mulig har tilgang og mulighet til å spille Battlefield, det har med den langsiktige helsen til spillet å gjøre.
Så forstår absolutt ikke denne holdningen, "det fungerer på min PC til 40 000, så da kan det umulig være noe galt med spillet."

Battlefield koster forsatt penger i en F2P verden, så det å ha bortimot urealistiske hardware krav i tillegg, er ikke akkurat en oppskrift på å stjele kunder fra f.eks. Warzone.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Comma Chameleon said:

Hva mener du å flippe den biten skal gjøre? Spillet er kun dx12. Om du får spillet til å kjøre i DX11 så si gjerne ifra for det vil jeg teste 

Ikkje vet jeg. Bytte fra 0 til 1 i configfila hjalp vesentlig hos meg og flere andre. Verdt et forsøk. Dette er vel noe som fikses i neste patch ville jeg tro.

Lenke til kommentar
1 minute ago, IT-Henrik said:

Det er også fryktelig dårlig business å ha et spill som krever PC til 30-40k, spesielt i en verden hvor selv om man har pengene,  så er det ikke sikkert at han man får tak i hardware.

Alle er tjent med at flest mulig har tilgang og mulighet til å spille Battlefield, det har med den langsiktige helsen til spillet å gjøre.
Så forstår absolutt ikke denne holdningen, "det fungerer på min PC til 40 000, så da kan det umulig være noe galt med spillet."

Battlefield koster forsatt penger i en F2P verden, så det å ha bortimot urealistiske hardware krav i tillegg, er ikke akkurat en oppskrift på å stjele kunder fra f.eks. Warzone.

Må du ha 150-200 fps da?

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Raul07 said:

Tenk å forsvare 2042 sin optimalisering ved å si at man må ha 30 000kr PC eller mer for å få akseptabel frames.

Mange klagde på dårlig fps i BF V også. Sannheten er at spillet er knallbra optimalisert. Altså det skalerer i ytelse på både cpu  minne og gpu ytelse :)

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (4 minutter siden):

Mange klagde på dårlig fps i BF V også. Sannheten er at spillet er knallbra optimalisert. Altså det skalerer i ytelse på både cpu  minne og gpu ytelse :)

Jammen nå snakker du om hvordan bfv ble på sikt..

Hvorfor er det omtrent blitt en ting å lansere det som føles ut som uferdige spill i 2021?

Det er ingen som er tjent med dette.

Lenke til kommentar

Med fare for å erte på meg folk i Battlefield 2042 PC-tråden, så er jeg glad jeg spiller på konsoll og slipper det vanvittige styret dere PC-spillere må drive på med. Virker litt slitsomt, og ikke minst veldig dyrt :p Men det er vel kanskje litt av interessen/moroa antar jeg.

På PS5 kjører spillet grisefint og glatt i hvert fall. Oppdaget en ny bug i går med et sikte på et av våpnene som ikke stemmer overens med hvor kulene havner i det hele tatt, ellers foreløpig få. Trodde det skulle være verre ut fra omtale.

Er det noen som har tips til noen kule Portal-servere? Lurer på om jeg skal lage en selv. Skru ned løpetempoet såvidt littegranne, fjerne proximity sensor og noen andre duppeditter, øke fall damage litt, senke antall spillere ned til 100 og få rundene til å vare dobbelt så lenge. Gjøre det ganske tett på slik BF4 var. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...