Gå til innhold

Battlefield 2042 PC

Anbefalte innlegg

TheKims skrev (2 timer siden):

Skill based matchmaking. Det vil si at du spiller mot folk som er på omtrent samme nivå som deg.

Kan ikke si at jeg er spesielt begeistret for SBMM. Spilte noen gode runder med tanks og heli, plutselig møter jeg bare på rank 50+ når jeg selv fortsatt spiller trial (Helt fersk i spillet). Veldig merkelig at enkelte mener at SBMM er et fair system, når du ender opp med å bli tvunget til å spille mot spillere som har tilgang til flere våpen, kjøretøy og i tillegg unlocks.  Det jeg besitter er et jetfly som skyter erter, også skal jeg bli matchet mot rank 70 spillere som ikke har spilt annet en jetfly har 30mm cannon på sin jet. 30mm kan destruere tanks. Burde heller vært sånn at man ble matchet mot sin egen rank/spilletid/kills ;)

Hadde samme utfordring i Apex. Blir stadig teamet opp mot de beste spillerne i verden, og det selv når jeg spiller solo unranked i Apex. Skal jeg aldri få lov til å spille som en casual? Dritkjipt å spille mot tryhards i casual games. Spurte om en venninne av meg ville prøve Apex, men da blir vi jo bare matchet opp mot kun gode spillere. Kjempegøy for henne... Det er 100 millioner som har spilt Apex, og jeg skal matches mot topp 500? Tror jeg har såvidt bikket 500kills med den karakteren jeg har spilt mest.

badges-apex.jpgfl8eoajvczf41.thumb.jpg.079ce704b82ff4b2260d9f91da182a6c.jpg

^  Han har 16174 kills, og jeg har 504 v ... Sluttet å spille Apex pga. helt latterlig SBMM-systemet.

844659310_Screenshot2021-11-22195120.png.e69c52c4b3e7f2b04ae3d8454b94196d.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Robopope said:

Kunne nok vært bedre optimalisert, har rundt 80-100 fps på high settings med 3080/5900x. @ 1440p
Må ned på low for å ha 120+, syns det virker veldig snodigt

Sjekk minnesettingsa dine du ;) Der er ofte fanden for litt dårlig ytelse.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Heradon said:

Kan ikke si at jeg er spesielt begeistret for SBMM. Spilte noen gode runder med tanks og heli, plutselig møter jeg bare på rank 50+ når jeg selv fortsatt spiller trial (Helt fersk i spillet). Veldig merkelig at enkelte mener at SBMM er et fair system, når du ender opp med å bli tvunget til å spille mot spillere som har tilgang til flere våpen, kjøretøy og i tillegg unlocks.  Det jeg besitter er et jetfly som skyter erter, også skal jeg bli matchet mot rank 70 spillere som ikke har spilt annet en jetfly har 30mm cannon på sin jet. 30mm kan destruere tanks. Burde heller vært sånn at man ble matchet mot sin egen rank/spilletid/kills ;)

Hadde samme utfordring i Apex. Blir stadig teamet opp mot de beste spillerne i verden, og det selv når jeg spiller solo unranked i Apex. Skal jeg aldri få lov til å spille som en casual? Dritkjipt å spille mot tryhards i casual games. Spurte om en venninne av meg ville prøve Apex, men da blir vi jo bare matchet opp mot kun gode spillere. Kjempegøy for henne... Det er 100 millioner som har spilt Apex, og jeg skal matches mot topp 500? Tror jeg har såvidt bikket 500kills med den karakteren jeg har spilt mest.

badges-apex.jpgfl8eoajvczf41.thumb.jpg.079ce704b82ff4b2260d9f91da182a6c.jpg

^  Han har 16174 kills, og jeg har 504 v ... Sluttet å spille Apex pga. helt latterlig SBMM-systemet.

844659310_Screenshot2021-11-22195120.png.e69c52c4b3e7f2b04ae3d8454b94196d.png

En av grunnene til at Battlefield har blitt spilt så mye er pga null sbmm, kun team balancer. Spill med tvunget sbmm har jeg gitt helt opp siste årene. Spilte Apex i 200 timer før det var nok, ble ekstremt svett. Har man ikke 100% dagen i et sånt matchmaking system blir man totalt slaktet. Man må tryharde hele tiden. Om BF 2042 har sbmm er det ingen bevis på enda. Men endringene de har gjort rundt matchmaking tyder jo på at det er noe som foregår... 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
2 hours ago, Comma Chameleon said:

Server browser komme tilbake snart. Latterlig at det ikke er der nå. Prøver å spille opp den 10 timers trialen. Håper det går som i BETA der det var litt dritt i starten men at det ble gøy etter å ha spilt litt.

Server browser kommer ikke tilbake om de vil Implementere SBMM i AOW. Noe alle tegn tyder på. Jeg gjør det betraktelig dårligere her enn i alle tidligere BF spill og det er ikke fordi dette spillet krever så ekstremt mye mer skills for å spille :p Nå er det litt for toxic å vite sine egne stats så har ikke helt kontroll men jeg vet at jeg har gjort det betraktelig dårligere..

Lenke til kommentar
7 hours ago, Comma Chameleon said:

Server browser komme tilbake snart. 

Da hadde jeg valgt kartet Manifest hele tiden på BF2042 Conquest siden jeg synes den er best. De andre karta er optimalisert kun for kjøretøy, fly og helikopter mener jeg. Heldigvis har vi Portal ellers hadde jeg ikke spilt BF2042 mer tror jeg. Iallefall ikke mer frem til det kommer flere, mindre kart å velge i mellom.

Lenke til kommentar

Jeg får veldig lite breakaway, renewal discarded. Dette noe som går igjen eller det helt random? 

Synes jeg har desidert mest Manifest som er ålreit og kaleidoscope som er kjedelig. Så kommer orbital og hourglass innimellom. synes de er kule nok. 

Generelt sett så er karta max 6/10 uansett :p 

Lenke til kommentar
FortvilaFaenskap skrev (På 20.11.2021 den 19.23):

Skjønner ikke helt greia med folk som sier de har topp end pcer, men likevell sier de får uspillbar fps.

3700x/RTX 3080, uspillbar FPS for meg. Ligger på 68-78. Jeg må ha 95+ for at spillet skal være smooth nok for meg.
Spillet virker utrolig dårlig optimalisert. Spiller liten til ingen rolle hva jeg setter settings til, setter jeg "low" på alt så nærmer jeg meg 100 FPS, men fortsatt ustabilt.
Helt bingo dette spillet, for noen fungerer det bra, men for andre ræva, og HW kan være temmelig likt også.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
3 hours ago, barezell said:

På nå 17-18 ish timer er det et par kart jeg bare har spilt 1-2 ganger. Blir for dumt med null valg her. Minimums krav burde jo være at server går videre og man får map vote på slutten. 

Systemet i bruk her er jo eksakt samme system som MW19, ny lobbies hver runde og ikke valg av maps. Tilfeldigvis er vel en av de som jobbet med MW19 høyt oppe i Dice nå så vet ikke hvor tilfeldig alt dette er. Han har nok kommet med sine innspill rundt matchmaking, og hvordan de gjorde det i MW19

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Synd det ikke går videre til neste map. Har endt med å spille samme tre-fire ganger på rad, for det er det man havner i. 

Hourglass har blitt en favoritt til nå. Veldig kult map med mye variasjon! 

Det begynner å dukke opp masse heftige greier i Portal. Alt fra milsim-servere til gun games. Visste ikke at det var mulig å gjøre SÅ mye med den modusen allerede nå. Hvis Dice velger å videreutvikle dette konseptet og folk spiller det så tror jeg mange BF-veteraner blir fornøyde med dette spillet.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Uderzo said:

3700x/RTX 3080, uspillbar FPS for meg. Ligger på 68-78. Jeg må ha 95+ for at spillet skal være smooth nok for meg.
Spillet virker utrolig dårlig optimalisert. Spiller liten til ingen rolle hva jeg setter settings til, setter jeg "low" på alt så nærmer jeg meg 100 FPS, men fortsatt ustabilt.
Helt bingo dette spillet, for noen fungerer det bra, men for andre ræva, og HW kan være temmelig likt også.

Du er cpubound og minneytelse bound :)

Tweake minnet "maks" er det som vil hjelpe for deg.  Husk at din cpu er oppi 25% dårligere i cpu bound spill enn 9900k med bra minne, og 9900k er langt ifra den beste spillcpuen i dag.

Alderlake gir ca 150 minimums fps :)

Lenke til kommentar
1 minute ago, Nizzen said:

Kjører 1080p high på testmaskina. Selv på Ultra er fos knapt lavere.

Jeg er CPU bound selv i 3840x1600 Low flere steder, og dette er med en 10900K på 5100/4700 og 4400 16-17-17-36 DR tweaket minne (3080Ti kort). Setter jeg alt på Ultra blir det selvsagt mer GPU bound i den oppløsninga. BF2042 er bare ikke sååå gøy at jeg oppgraderer til 12900K for å få 20-30 fps mere... Men om jeg skal kjøpe RTX 4090 ellerno om 1 år, så vil jeg trenge ny CPU også tipper jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...