Nizzen Skrevet 17. november 2021 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2021 (endret) Om noen sliter med fps: GstRender.Dx12Enabled 1 Denne ER faktisk default på "0", selv om MSI Afterburner viser D12 i overlay @Mumriken JA, får vesentlig bedre fps nå Endret 17. november 2021 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Beffa1 Skrevet 17. november 2021 Rapporter Del Skrevet 17. november 2021 For at man skal få noen som helst følelse av å være med i det navnet hinter til (Battlefield) må mye endres, i dag virker det mer som baner man finner i Forza, det er glattpolert og vakkert. Større er ikke alltid bedre, spesielt når man lager noen få "choke points" i midten, foruten en jagerflyver på ville veier eller en som liker å utforske er det lite trolig mer enn 10% av banene er brukt. Spillet er åpenbart laget for å tekkes nye spillere (og gjerne svært unge) til seg, dette fordi det er disse som legger igjen penger på alt mulig unødig dill og dall. Når de endrer spillet helt fra hva tidligere spillere kjenner så vil de miste mange av dem, for EA sin skyld får vi håpe de kan suge nok ut av barna til å finansiere sin "live service" i litt lengre tid enn de fikk til med BFV. Det er vel snart ikke noen igjen av den gamle Battlefield gjenen blandt utviklerne, ikke lett for de som ikke kjenner essensen av et BF spill å skulle utvikle, spesielt ikke dersom EA legger seg mye opp i struktur og utseende. Lovte meg selv høyt og hellig at etter alle håpløse lanseringer av BF spill skulle jeg ikke være med på noen forhåndsbestilling denne gang. EA Play Pro ble det likevel og jeg føler de 149 kronene for en måned ville vært langt bedre investert i et par kalde pils på butikken. Kanskje er spillet blitt bra om et år, det er lov å håpe for førsteinntrykket var som en ekkel sleip frosk med dårlig ånde, man får ikke automatisk lyst til å kysse den etter 10 dager selv om den har fått en liten tannpuss. Dag 1 patchen virker definitivt ikke å gi lovnader om en tannpuss heller. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. november 2021 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2021 2 minutes ago, Beffa1 said: For at man skal få noen som helst følelse av å være med i det navnet hinter til (Battlefield) må mye endres, i dag virker det mer som baner man finner i Forza, det er glattpolert og vakkert. Større er ikke alltid bedre, spesielt når man lager noen få "choke points" i midten, foruten en jagerflyver på ville veier eller en som liker å utforske er det lite trolig mer enn 10% av banene er brukt. Spillet er åpenbart laget for å tekkes nye spillere (og gjerne svært unge) til seg, dette fordi det er disse som legger igjen penger på alt mulig unødig dill og dall. Når de endrer spillet helt fra hva tidligere spillere kjenner så vil de miste mange av dem, for EA sin skyld får vi håpe de kan suge nok ut av barna til å finansiere sin "live service" i litt lengre tid enn de fikk til med BFV. Det er vel snart ikke noen igjen av den gamle Battlefield gjenen blandt utviklerne, ikke lett for de som ikke kjenner essensen av et BF spill å skulle utvikle, spesielt ikke dersom EA legger seg mye opp i struktur og utseende. Lovte meg selv høyt og hellig at etter alle håpløse lanseringer av BF spill skulle jeg ikke være med på noen forhåndsbestilling denne gang. EA Play Pro ble det likevel og jeg føler de 149 kronene for en måned ville vært langt bedre investert i et par kalde pils på butikken. Kanskje er spillet blitt bra om et år, det er lov å håpe for førsteinntrykket var som en ekkel sleip frosk med dårlig ånde, man får ikke automatisk lyst til å kysse den etter 10 dager selv om den har fått en liten tannpuss. Dag 1 patchen virker definitivt ikke å gi lovnader om en tannpuss heller. Godt de gamle BF spilla lever i beste velgående da 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. november 2021 Rapporter Del Skrevet 17. november 2021 2 minutes ago, Nizzen said: JA, får vesentlig bedre fps nå Moooooar frames! 😎 Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 Fy flate for et antiklimaks dette spillet ble. Gledet meg i et år til et bra Battlefield spill og det man får en billig spin off som ikke en gang føles som Battlefield. Og dette er ikke pga bugs og dårlige servere. Det er faktisk helt sykt at dette er noe de har jobbet med i tre år. Til og med et lite indie selskap hadde klart å gjort dette bedre. Jævla skuffet... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 7 hours ago, Nizzen said: JA, får vesentlig bedre fps nå Jepp, uten tvil! 😎 Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 Vet ikke om det er nevnt tidligere men å endre "GstRender.ShadowQuality" til 0 funker også bra for fps boost 😊 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 4 hours ago, Raul07 said: Fy flate for et antiklimaks dette spillet ble. Gledet meg i et år til et bra Battlefield spill og det man får en billig spin off som ikke en gang føles som Battlefield. Og dette er ikke pga bugs og dårlige servere. Det er faktisk helt sykt at dette er noe de har jobbet med i tre år. Til og med et lite indie selskap hadde klart å gjort dette bedre. Jævla skuffet... Det er trist. Trenger mye jobb dette spillet, og føles ikke klart for release. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 8 hours ago, Nizzen said: GstRender.Dx12Enabled 1 Denne ER faktisk default på "0", selv om MSI Afterburner viser D12 i overlay Så spillet kjøres med DX11 som standard? Hvordan kan Raytracing og slikt virke da? Trodde slikt var DX12 only. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 Just now, Betroz said: Så spillet kjøres med DX11 som standard? Hvordan kan Raytracing og slikt virke da? Trodde slikt var DX12 only. Aner ikke, men fps gain er laaangt forbi placebo 😛 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 Det er faktisk som om han drar ordene ut av munnen min, sjeldent har hans meninger vert såpass on-par med egen erfaring/mening. 3 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 Betroz skrev (2 timer siden): Så spillet kjøres med DX11 som standard? Hvordan kan Raytracing og slikt virke da? Trodde slikt var DX12 only. Det hadde ikke forundret meg om spillet bruker PS5 sin API som standard. 2042 oser konsollport lang vei når til og med musa blir påvirket av kontroller settings. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 (endret) TheKims skrev (1 minutt siden): Det hadde ikke forundret meg om spillet bruker PS5 sin API som standard. 2042 oser konsollport lang vei når til og med musa blir påvirket av kontroller settings. Dette er jo en dødssynd i grunn. Endret 18. november 2021 av Mala Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. november 2021 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 Alarmerende mange som spiller 2042 når det er såpass dårlig Jeg er en av dem 🤣 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 5 minutes ago, Nizzen said: Alarmerende mange som spiller 2042 når det er såpass dårlig Jeg er en av dem 🤣 Akkurat som mennesker som fortsetter å drikke seg fulle, selv om de vet at de blir dårlige dagen etter fordet.... What can i say but : Hoomans 😛 2 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 Nizzen skrev (8 minutter siden): Alarmerende mange som spiller 2042 når det er såpass dårlig Jeg er en av dem 🤣 Ikke ulikt omtrent alle andre spill med en håpløs launch. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 Noen som har spilt nå etter dagens "Day 1" oppdatering? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 4/10 i score fra Gamer: https://www.gamer.no/artikler/battlefield-2042-er-det-sorteste-faret-i-serien/514278 Dette er mitt største problem: Sitat Av en eller annen grunn føler jeg meg så mye mer alene i Battlefield 2042 enn i de tidligere spillene. Jeg føler sjeldent at jeg jobber på lag med en «squad» eller at vi kan utfylle hverandres styrker fordi jeg ikke har peiling på hva slags oppsett de jobber med. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 18. november 2021 Rapporter Del Skrevet 18. november 2021 8 minutes ago, Mala said: Noen som har spilt nå etter dagens "Day 1" oppdatering? Nope.. Skulle teste, men spillet er stuck i en sort loading screen når jeg starter. Origin overlay funker heldigvis 😛 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå