Gå til innhold

Battlefield 2042 PC

Anbefalte innlegg

Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Ser alvorlig talt ikke problemet. Det er et spill.. Og i dag er det faktisk kult å inkludere alle deler av samfunnet da vil også det å inkludere ulike seksuelle legninger være en måte å inkludere folk på.. Dette skjer i så og si alle andre spill og jeg synes det er helt greit jeg. De som syter så mye om dette får heller forsette å spille spill som ikke inkluderer folk. 

Samme pisset som var når BF5 ble lansert. Klaging på klaging om at man hadde kvinner i spillet. Det er spill og ikke en eksakt historiefortelling. Om man ønsker å spille spill som fokusere på realisme får man heller spille spill som Arma og lignende som så og si er blottet for slike detaljer. 

Vi er ikke lengre i en verden hvor det å ignorere enkelte grupper i hverken film, serier eller spill er akseptabelt lengre. Om man ønsker å forsette å leve i en tid hvor man ikke har LGBTQ+ inkludert så vil jeg i grunnen bare si at det er ikke et samfunn som finnes utenom land vi ikke ønsker å forbinde oss med (som Saudi-Arabia osv).  

Så hvorfor kommentere om det i det hele tatt? 

Svaret ditt viser jo i langt større grad problemer i samfunnet enn min lille spøkefulle kommentar😊

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
barezell skrev (2 minutter siden):

Svaret ditt viser jo i langt større grad problemer i samfunnet enn min lille spøkefulle kommentar😊

Tenker ikke å fortsette denne diskusjonen da jeg har sagt mitt, men jeg kan si det slik at det overhode ikke viser et problem men en bedring. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (34 minutter siden):

Tenker ikke å fortsette denne diskusjonen da jeg har sagt mitt, men jeg kan si det slik at det overhode ikke viser et problem men en bedring. 

Kanskje lett å mistolke, men mente da ikke at problemet er hva du skriver om ltbgq+ og inkludering.

Edit. for mindre unødvendig diskusjon. Så kan vi heller glede oss til 2042😊

Endret av barezell
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (13 minutter siden):

BF 2042 virker på mange måter som en passende iterasjon å ‘inkludere’ mest mulig og ha kosmetisk ‘jall’ da det er en setting der slikt i mindre grad stikker seg ut eller ødelegger for autentisiteten. I BFV ble det påfallende, mens her virker det i større grad å høre hjemme. 

Håper vi slipper alle masse sånne jalla skins på våpen. Har gått lei alt gull og bling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
herzeleid skrev (1 time siden):

BF 2042 virker på mange måter som en passende iterasjon å ‘inkludere’ mest mulig og ha kosmetisk ‘jall’ da det er en setting der slikt i mindre grad stikker seg ut eller ødelegger for autentisiteten. I BFV ble det påfallende, mens her virker det i større grad å høre hjemme. 

Du sier noe der. 

Men jeg er faktisk enig med Barezell at kosmetikk på våpen i grunnen er ganske kjedelig og lite interessant.. Men jeg tviler på at de ikke kommer til å selge skins for våpen når det kommer til å selge godt.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Øystein skrev (6 timer siden):

Å selge skins blir garantert en del av spillet. Det er normen i bransjen, og var/er fremtredende i BF5. 

Jada det er greit, men jeg er ikke estatisk til det. Og BF5 spesielt hadde noen latterlige greier. 

barezell skrev (1 time siden):

Får flashbacks til bfv diskusjoner men jeg liker nå som da skins. Ålreit å kunne velge litt, men vil gjerne ikke ha masse gull, rgb, neon over the top COD stil. Hver sin smak selvsagt.

Jeg var nok på bølgen med at "hvorfor bryr du deg" samtidig som jeg også hadde en del irritasjoner grunnet en del av dem som rett og slett irriterte meg. Faktum at du heller ikke kunne gride til dem gjorde meg også irritert da jeg brukte mye tid i spillet og hadde utrolig mye ingame currency men fikk egentlig ikke en drit tilbake. Når man bruker tid i et spill så er det ålreit å få en del ting gratis.. Slik som Rainbow Six Siege gjør det er det faktisk ganske greit. 

Ehm, som vil si at jeg er litt hyklerisk men vi er vel alle det på et plan haha.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Er litt enig i hvorfor bry seg. Man velger jo selvsagt selv å bruke eller ikke, men f.eks gull skinsa i bfv skiller seg ganske ut og såpass mye at man legger veldig merke til at andre bruker de in game og jeg synes de var litt forstyrrende uten at det stoppet meg fra å nyte spillet på noen måte 😂

Edit. Alle spill bør imo først og fremst ha mye innhold som kan kjøpes for "grinde currency" og deretter micro, men jeg skjønner jo at det ikke blir realiteten. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (48 minutter siden):

Jada det er greit, men jeg er ikke estatisk til det. Og BF5 spesielt hadde noen latterlige greier. 

Jeg var nok på bølgen med at "hvorfor bryr du deg" samtidig som jeg også hadde en del irritasjoner grunnet en del av dem som rett og slett irriterte meg. Faktum at du heller ikke kunne gride til dem gjorde meg også irritert da jeg brukte mye tid i spillet og hadde utrolig mye ingame currency men fikk egentlig ikke en drit tilbake. Når man bruker tid i et spill så er det ålreit å få en del ting gratis.. Slik som Rainbow Six Siege gjør det er det faktisk ganske greit. 

Ehm, som vil si at jeg er litt hyklerisk men vi er vel alle det på et plan haha.

Men er det ikke egentlig ganske forståelig at om du ønsker et noenlunde autentisk (most immersive BF game ever) WW2 spill så er den handicappede britiske kvinnelige soldaten (som de viste innledningsvis) litt ødeleggende, og det samme er jallaskins osv. For min del bryr jeg meg om hvordan andre spillere ser ut fordi det påvirker min opplevelse, enten fordi det direkte påvirker gameplay eller fordi det fører til en verden jeg vanskeligere klarer å tro på, som når en spilte BF V beta og britiske, asiatiske, kvinnelige skarpskyttere utgjorde en stod del av de alliertes styrke. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Men er det ikke egentlig ganske forståelig at om du ønsker et noenlunde autentisk (most immersive BF game ever) WW2 spill så er den handicappede britiske kvinnelige soldaten (som de viste innledningsvis) litt ødeleggende, og det samme er jallaskins osv. For min del bryr jeg meg om hvordan andre spillere ser ut fordi det påvirker min opplevelse, enten fordi det direkte påvirker gameplay eller fordi det fører til en verden jeg vanskeligere klarer å tro på, som når en spilte BF V beta og britiske, asiatiske, kvinnelige skarpskyttere utgjorde en stod del av de alliertes styrke. 

Handikap delen var jeg også ganske negativ til.. Der gikk også min grense. Men at det var kvinner i spillet hadde jeg ikke noe imot og var noe som etter min mening var naturlig, mer om akkurat dette har vi hatt litt om i tidligere sider og den diskusjonen lar jeg ligge død. 

Skal sies at EA / DICE hadde en ganske dårlig markedsføring og brukte ord og utrykk de ikke burde ha brukt. Autentisk WW2 shooter mener nå jeg blir vanskelig å oppnå som BF-spill. Kanskje de mest autentiske spillene i serien faktisk har vært de tidligere, da tenker jeg på BF2 og tidligere.. De fokuserte jo mer på det som kan sies å være en mye mer autentisk opplevelse av krigføring.. Så har man siden Bad company gått mye mer i fokus på deg som er populært og nymotens altså at ting går mye fortere. 

Håper det jeg sier her over gir noe mening for dere, jeg føler ikke det har vært noe særlig autentiske spill hvis man fokuserer på historie og militæret på en god stund i den serien. Det har blitt mer og mer COD-aktig, ikke at jeg klager så veldig på det og jeg ser jo fra et perspektiv at de ønsker å nå bredere ut og da må de nesten gjør det likere konkurrentene på lik måte det Modern Warefare prøvd å ligne mer på Battlefield med Ground War. 

Ble en liten suppe av et innlegg dette :p

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Handikap delen var jeg også ganske negativ til.. Der gikk også min grense. Men at det var kvinner i spillet hadde jeg ikke noe imot og var noe som etter min mening var naturlig, mer om akkurat dette har vi hatt litt om i tidligere sider og den diskusjonen lar jeg ligge død. 

Skal sies at EA / DICE hadde en ganske dårlig markedsføring og brukte ord og utrykk de ikke burde ha brukt. Autentisk WW2 shooter mener nå jeg blir vanskelig å oppnå som BF-spill. Kanskje de mest autentiske spillene i serien faktisk har vært de tidligere, da tenker jeg på BF2 og tidligere.. De fokuserte jo mer på det som kan sies å være en mye mer autentisk opplevelse av krigføring.. Så har man siden Bad company gått mye mer i fokus på deg som er populært og nymotens altså at ting går mye fortere. 

Håper det jeg sier her over gir noe mening for dere, jeg føler ikke det har vært noe særlig autentiske spill hvis man fokuserer på historie og militæret på en god stund i den serien. Det har blitt mer og mer COD-aktig, ikke at jeg klager så veldig på det og jeg ser jo fra et perspektiv at de ønsker å nå bredere ut og da må de nesten gjør det likere konkurrentene på lik måte det Modern Warefare prøvd å ligne mer på Battlefield med Ground War. 

Battlefield skal ikkje være autentisk, det skal være battlefield.

Slowmo krigsspill som Hell Let Loose, mister "gøy" faktoren, når de skal være for realistiske. Blir fort kjedelig etter min mening. 

"Battlefield moments" får man enn så lenge bare i Battlefield. 

Personlig håper jeg at medic blir en greie, siden jeg koser meg med å heale og revieve.  Irriterer meg over autoheal og at andre enn medics kan revieve.

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (50 minutter siden):

Skjønner hva du mener, men jeg oppfatter at samme misnøye som du sier deg enig i var den som var mest utbredt under BF V "fadesen" og at protester mot muligheten for kvinnelige soldater i seg selv var en forsvinnende liten del av kritikken som jeg mener utviklerne utnyttet til det fulle, og spillmediene videreformidlet som nyttige idioter. Responsen din på forrige side tolket jeg litt i samme retning, men fult mulig jeg misforstår fullstendig og koker min egen suppe 😛

For egen del er nok BF3 det spillet i serien jeg har opplevd som mest autentisk, rett og slett fordi summen av effekter og fremstilling gjorde det til den mest virkelighetsnære iterasjonen av serien. 

Nizzen skrev (33 minutter siden):

Battlefield skal ikkje være autentisk, det skal være battlefield.

Slowmo krigsspill som Hell Let Loose, mister "gøy" faktoren, når de skal være for realistiske. Blir fort kjedelig etter min mening. 

"Battlefield moments" får man enn så lenge bare i Battlefield. 

Personlig håper jeg at medic blir en greie, siden jeg koser meg med å heale og revieve.  Irriterer meg over autoheal og at andre enn medics kan revieve.

Virker som du blander realistisk og autentisk. Veldig få ønsker at BF skal være en "realistisk" simulator. Veldig mange ønsker å opprettholde et minimum av autentisitet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...