Bandidos-Pelle Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Etter alt å dømme, savner hver og en 6600 eier et ordentlig video-opptager program. Jeg har imidlertid fått tak i VideoMSG TIM fra en hemmelig kilde... Denne opptakeren skal visstnok ta opp lyd i tillegg. Er dette et godt alternativ for 6600? Det mener ikke undertegnede....Kvalitet på opptakeren:For det første, det er litt kronglete å komme inn på selve film-modusen. Siden programmet er italiensk, står det, ja, du gjettet riktig, på nettopp italiensk. Man må derfor velge "valg" og deretter, ja, tro det eller ei, "Registra". Velvel, ikke akkurat den italinske glosen for film jeg ville gjettet, men men.Anyway, det som slo meg da jeg endelig kom inn på kameraet, var den gode responstiden. Du kunne ta den frem og tilbake, nokså fort, og kameraet henger godt med. Flott! Førsteinntrykket var relativt bra - inntil jeg så kvaliteten... Kvaliteten er tydelig preget over hvor mye jobb de har brukt på responstiden. Det som også forundrer meg er lyden. Med fullt volum med normal stemmebruk høres lyden lavere enn fra det vanlige programmet ut fra det "lille" apparatet.God responstid, svak kvalitet og lav lyd. Ikke dårlig kvalitet på lyden, men litt lavere enn man er vant til det vanlige kamera-programmet. Heller ingen mulighet for å zoome under selve opptaket.Lagring:Jeg lagret selve programmet på telefonen. Som jeg tenkte, det er mulighet for å velge om du skal lagre på minnekort eller telefonen. Installerer du programmet på telefonen, kan du allikevel lagre filmene på minnekortet. Installerer du programmet på minnekortet, kan du også lagre filmene på telefonen. Enkelt og greit.Videosnuttene - har de noen begrensning:Det er her VideoMSG har et forsprang på andre konkurrenter. Her har de presset inn muligheten for å spille inn film med lyd over 10 sekunder! Gleden er likevel kortvarig. Kun 30 sekunder til disposisjon har du til å fange opp det du skal ha - med lyd. Allikevel er det noe, og en stor forbedring fra det vanlige programmet. Jeg greide å presse den oppi 34 sek. med lyd.Konklusjon:Programmet kan være interessant for fremtidige sangere som liker å filme seg selv foran speilet mens de synger, men ikke for noen andre. Dette programmet har rett og slett for dårlig kvalitet til å egne seg til noe annet. Skjønt, man ser hva som foregår, og når det i tillegg er 30 sek. med lyd er det kanskje verdt å beholde på telefonen, når alt kommer til alt. Dessverre skuffer programmet i forhold til mine forventninger, og når hele programmet er på italiensk, ingen engelsk mulighet, synker helhetsverdien betraktelig.Terningkast:3/4Andre aktuelle programmer:http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=...9&hl=anmeldelseJa, hva syntes dere? Noe på hjertet? Endret 17. mai 2017 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Vel, brukte over en halv-time på denne testen, så jeg synes jeg fortjener minst en kommentar... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg synes du ikke burde bumpe trådene dine på denne måten siden det er i strid med retningslinjene Ellers er det en fin test. Ikke akkurat noe jeg var på utkikk etter, men at folk tester programvare og poster ut det de finner her er veldig bra. Tommler opp Og du, hemmlig kilde? Da kan du heller bare droppe og skrive det MEn du må gjerne fortsette. Helst med andre programmer også hvis du gidder Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) fått ned programmet nå! skal testes i kveld.. kommer med kommentar da. PS: er veldig klar for et program man kan filme i god kvalitet med så lenge minnebrikka holder. Hold meg oppdatert o'store c_u_m8 (Det må jo komme før eller senere) Har hørt om det skal gå å filme så lenge man vil hvis man legger inn symbian os 7.0. Noen som kan bekrefte dette? -steffen- Endret 7. januar 2004 av Steffen2k Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 6600 har Symbian 7.0, steffen Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Kan ikke 6600 ta opp lyd uten at man legger inn en egen programvare? Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) 6600 har Symbian 7.0, steffen Oi, der dreit jeg meg litt..hehe Angående Videomsg er jeg faktisk ganske fornøyd.. Grei nok kvalitet (litt mer gromsete bilde enn det programmet som medfølger mobilen, men det kommer vel av responstiden som du sier) og lyden var ikke gal, følte ikke den var lav her.. Jeg er ikke en kløpper i italiensk, men finnes det noen options meny i programmet? PS: jeg filma rundt i rommet, den stoppa etter 37 sekunder.. Prøvde igjen, klarte 40 sekunder nå! Føler volumet er bra når man skrur den på topp. Jeg har når prøvd å sammenligne kvaliteten mellom ETI Camcorder og VideoMSG: Konklusjon: Føler kvaliteten er ganske så like på begge programmene..Kanskje hakket under kvaliteten på det programmet som medfølgte mobilen. Videomsg: + LYD + Kan se film i fullscreen - max 40 sekunder ETI Camcorder: + Filme så lenge en vil - LYD Har du noen innspill til dette c_u_m8? PS: Tester Philips Camcoder Pro v3.75 for S60 released: 2004-01-01 nå! Klarer ikke å få det til å fungere. Når jeg velger å filme står det bare: Camera starting, please wait. Hvis du vil teste programmet c_u_m8 så kan du sende meg en PM. -Steffen- Endret 7. januar 2004 av Steffen2k Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Uten å quote hele ditt innlegg, Steffen2K, må jeg si meg enig i at lyden er grei når man først skrur opp lyden nokså høyt. Vel, har begynt å reviewe programmer til 6600, og har også prøvd Comcoder Pro. Dessverre fikk jeg heller det ikke til å fungere. Det er lite kompatibelt med 6600, regner jeg med. Det jeg også la merke til at den filmet litt til venstre. Dette programmet hadde vært ideelt til å ta bilder med. Jeg mener, sitter du på trikken, og skal ta bilder av en dame, så viser linsen en helt annen vei enn det den egentlig tar bilde av. Genialt! Uansett, du har rett i dine påstander. Lyden er OK, men som sagt, etter man har skrudd opp volumet litt høyere. ETI Camcorder har jeg også testet i linken under denne anmeldelsen. Endret 7. januar 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Haha stilig.. Filme/ta bilde en annen vei Til dags dato, finnes det flere programmer å filme med? Jeg stiller meg positivt til å test dem ut. Si i fra hvis du kommer over noen bra filme-programmer i reviewinga di :-) MVH Steffen Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Det hadde ikke vært mulig for noen å legge ut en link av VideoMSG... orker ikke browser ørten italienske sider, for til slutt å ende opp med nada.... Btw, jeg hadde ETI camcorder en gang, og hvis jeg ikke tar helt feil, så lagrer den videoene i et spesielt filformat, som ikke kan spilles av i windows... tar jeg feil der? Lenke til kommentar
atomjan Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Btw, jeg hadde ETI camcorder en gang, og hvis jeg ikke tar helt feil, så lagrer den videoene i et spesielt filformat, som ikke kan spilles av i windows... tar jeg feil der? du kan konvertere dem over til kompitable filer for windows. Endret 9. januar 2004 av atomjan Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 En PC kan spille av det det skulle være, det er bare snakk om codecs til WMP eller annen programvare... Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Gjentar meg selv.. Ingen som kan svare? Kan ikke 6600 ta opp lyd uten at man legger inn en egen programvare? Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) En PC kan spille av det det skulle være, det er bare snakk om codecs til WMP eller annen programvare... Det er jeg klar over, men dersom jeg skulle ha sendt en video til en som ikke har snøvla peiling på data, og som ikke hadde codecs'a installert, så hadde det bydd på problemer.... Hva slags fil format bruker ETI camrecorder igjen? Kan man konvertere i virtualdub? Hvis ikke, hvilket prog? Noen som hadde en DL til VideoMSG progget? Endret 9. januar 2004 av Straydog Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 6600 kan ta opp film med lyd opptil 100kB størrelse på filmene. Dette tilsvarer max 20 sekunder med film (ja, personlig erfaring...) Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 6600 har Symbian 7.0, steffen Oi, der dreit jeg meg litt..hehe Angående Videomsg er jeg faktisk ganske fornøyd.. Grei nok kvalitet (litt mer gromsete bilde enn det programmet som medfølger mobilen, men det kommer vel av responstiden som du sier) og lyden var ikke gal, følte ikke den var lav her.. Jeg er ikke en kløpper i italiensk, men finnes det noen options meny i programmet? PS: jeg filma rundt i rommet, den stoppa etter 37 sekunder.. Prøvde igjen, klarte 40 sekunder nå! Føler volumet er bra når man skrur den på topp. Jeg har når prøvd å sammenligne kvaliteten mellom ETI Camcorder og VideoMSG: Konklusjon: Føler kvaliteten er ganske så like på begge programmene..Kanskje hakket under kvaliteten på det programmet som medfølgte mobilen. Videomsg: + LYD + Kan se film i fullscreen - max 40 sekunder ETI Camcorder: + Filme så lenge en vil - LYD Har du noen innspill til dette c_u_m8? PS: Tester Philips Camcoder Pro v3.75 for S60 released: 2004-01-01 nå! Klarer ikke å få det til å fungere. Når jeg velger å filme står det bare: Camera starting, please wait. Hvis du vil teste programmet c_u_m8 så kan du sende meg en PM. -Steffen- Å! Akkuratt det jeg leter etter! Film i fullscreen! Gidder du å sende meg pm med link til programmet, eller forklare meg hvordan jeg får tak i det? Lenke til kommentar
mohamedina Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 hvor får jeg tak i det programmet hen???? Lenke til kommentar
mohamedina Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 hvor får jeg tak i det programmet hen???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå