Gå til innhold

Innovasjons­selskapet ville skifte logo. Da fikk de Formel 1 på nakken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oj! Her må noen i Patentstyret ha gjort seg dumme med vilje, for du skal vel reise ganske langt ut på vidda og finne folk som bor under steiner, for å finne folk som ikke leser F1-logoen som nettopp F1. Formel 1 sin lille logo er til og med en rød-oransje sirkel med hvit F1 inni. Det er helt åpenbart at det norske F1 forsøker å dra nytte av gjenkjennelsesfaktoren. Det finnes ikke en celle i kroppen min som tror på at den hjemmelagde norske logoen er tatt ut av luften. Det er tross alt en av verdens største sporter uavhengig av gren, som omtales i norsk riksdekkende media flere ganger i måneden fra sesongstart i april til sesongslutt i desember.

Også en rimelig hårete påstand å komme med, at F1 ikke driver med innovasjon, design og produktutvikling, da nettopp det er hele poenget med Formel 1. F1 er et teknologiløp, ikke "bare" et billøp for de rike og kjente. Teknologi i kjøleskapet ditt, drivstoffet i fossilbilene, hybridteknologien i hybridbilene, elbilene, respiratorene som hjelper innlagte på sykehus i pandemien osv, kommer fra Formel 1.

Greit nok at bil er ansett som et unødvendig luksusprodukt i Norge og at Ola Nordmann bryr seg der han er høyest når han plukker bær om "kappkjøring", men så nedsnødd kan man vel ikke være hvis man åpner avisen i ny og ne?

F1 har vel også et juridisk team som koster like mye pr uke som årsbudsjettet til det lille norske offentlige etaten Patentstyret, så lykke til i eventuelle anker. Vi kommer nok til å lese mer om dette utover sommeren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...