Andreas Bjørnbekk @Gamer Skrevet 8. juni 2021 Del Skrevet 8. juni 2021 Ratchet & Clank er tilbake, vakrere og mer sømløst enn noen gang. ANMELDELSE: Ratchet & Clank: Rift Apart Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 8. juni 2021 Del Skrevet 8. juni 2021 Du må ta med at spillet har norsk tale og tekst. Gjør det ekstra attraktivt for kiddsa. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg H3rman Skrevet 8. juni 2021 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2021 (endret) Det er lett å være kritisk som leser av andres arbeid, men jeg ønsker likevel å komme med en oppfordringer til fremtidige anmeldelser. Jeg har full forståelse for at det ikke kan legges ned like mye tid og arbeid som andre internasjonale spillmedier gjør, men jeg savner helt ærlig dypere anmeldelser. Ta R&C Rift Apart som et enkelt og banalt eksempel. Det står ingen ting om mekanikken heptic feedback eller 3D Audio som PS5 har. Finnes det ikke i spillet? Jeg har spilt Astro's Playroom, Demon's Souls, Spider-Man Miles Morales, Returnal, RE Village osv. og en av de viktigste faktorene til en enda bedre opplevelse er akkurat de to, der 3D audio er en utrolig forskjell. Sistnevnte var grunnen til at jeg valgte å spille RE Village på PS5 fremfor PC selv om jeg er en heldig eier av RTX 3080. Poenget mitt er at jeg føler at spill generelt blir anmeldt på bakgrunn av et felles rammeverk som passer alle plattformer. I mine øyne blir det feil når konsoller har ulike features og opplevelsen vil være forskjellig, selv sett bort fra grafiske forskjeller. Så da blir spørsmålet hvor relevant en anmeldelse er hvis det ikke blir tatt hensyn til totalopplevelsen som er skreddersydd til hver enkelt plattform, spesielt for eksklusive spill. Endret 8. juni 2021 av H3rman 10 Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 9. juni 2021 Del Skrevet 9. juni 2021 10 hours ago, H3rman said: Jeg har spilt Astro's Playroom, Demon's Souls, Spider-Man Miles Morales, Returnal, RE Village osv. og en av de viktigste faktorene til en enda bedre opplevelse er akkurat de to, der 3D audio er en utrolig forskjell. Sistnevnte var grunnen til at jeg valgte å spille RE Village på PS5 fremfor PC selv om jeg er en heldig eier av RTX 3080. Må man ha hodesettet til Sony for 3D Audio, eller kan man ha en hjemmekino-receiver og få samme opplevelsen? Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 9. juni 2021 Del Skrevet 9. juni 2021 Prediksjon: Riftene og dimensjonshoppingen i dette spillet er et frampek mot hva vi har i vente når Spider-Man kommer svingene tilbake til skjermen. Hele spiderverse-konseptet er jo veldig populært om dagen, og det blir vel ikke noe mindre populært etter No Way Home har gått på kino. 1 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 9. juni 2021 Del Skrevet 9. juni 2021 Lostfields skrev (1 time siden): Må man ha hodesettet til Sony for 3D Audio, eller kan man ha en hjemmekino-receiver og få samme opplevelsen? For øyeblikket må du bruke hodetelefoner. Koblet til med kabel eller USB (USB dongle for trådløse) Om du har surround anlegg vil du få vanlig surround lyd. Lenke til kommentar
H3rman Skrevet 9. juni 2021 Del Skrevet 9. juni 2021 (endret) 34 minutes ago, Iki said: For øyeblikket må du bruke hodetelefoner. Koblet til med kabel eller USB (USB dongle for trådløse) Om du har surround anlegg vil du få vanlig surround lyd. Yes, koble hodetelefonene til audiojack-utgangen på DS kontrolleren og man er good2go Litt kjipt med ledningen, men opplevelsen er definitivt verdt det! 3D audio fra stereo-høyttallere kommer fortløpende, samt videre surround konfigs. Opplevelsen vil uansett ikke bli like god som med hodetelefoner. 30 minutes ago, Nimrad said: Og så har du Nintendo i andre enden som ofte ikke tar seg råd til stemmeskuespillere på noe språk som helst en gang. Det handler nok ikke kun om penger, da håndtering av diskplass er en vesentlig del mtp. det begrensede internminnet og majoriteten har et 32GB SD kort. Endret 9. juni 2021 av H3rman Lenke til kommentar
Andreas Bjørnbekk @Gamer Skrevet 9. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2021 (endret) Hei H3rman, kompis, takk for tilbakemeldingen. Jeg la til et avsnitt om haptick feedback og adaptive triggers rett over konklusjon-delen. Håper det ga deg litt mer informasjon om min egen erfaringen med kontrollen. Endret 9. juni 2021 av Andreas Bjørnbekk @Gamer 5 1 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 9. juni 2021 Del Skrevet 9. juni 2021 H3rman skrev (2 timer siden): Det handler nok ikke kun om penger, da håndtering av diskplass er en vesentlig del mtp. det begrensede internminnet og majoriteten har et 32GB SD kort. Jeg vil nok heller tro at det er Nintendo som tviholder på det de vet har fungert så lenge. Folk steilet jo første gang de hørte Zelda snakke, og generelt liker Nintendo-fans dårlig at oppskriftene blir endret på. 1 Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 9. juni 2021 Del Skrevet 9. juni 2021 Så mye dette! Er på tide å innse at PS5 er en nect-gen konsoll, ikke bare en oppdatert PS4. Det er ikke som film hvor bedre effekter, både i lyd og bilde, holder men spill er interaktive og nye funksjoner, som DualSense, gir da selvfølgelig mye mer innlevelse. Så skal de vel snart vise frem PSVR2 som er veldig lovende av hva jeg har lest.Har ikke en PS5 ennå selv (venter på must have spill) men det sises at ristingen i DualSense er bedre enn i Switch'en og HD rumble gav meg mye ekstra innlevelse i fere spill. Se fremover når det kommer til next-gen, ikke tilbake. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 En diskusjon om hvilken aldersgruppe som spiller forskjellige konsoller er splittet ut i en ny tråd. Fortsett gjerne å diskutere det her : Modereringen skal ikke kommenteres i tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå