PT Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ganske bra til å være nybegynner Skriften er liten for meg også... Når det gjelder jenter og webdesign så er jo http://www.annesdesign.net en skikkelig god side Lenke til kommentar
notarget Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Grei og fin den, men litt mindre skrift hadde vært greit. Det er fint når jeg setter skrift størrelsen på minst i exploreren. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 HMpf... jeg driver og mekker litt i paint shop her... Liker ikke IE .png bilder eller bare virker det saann? Den driver og skifter farger paa dem hele tiden... Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Sann... litt ny header... med faele bokstaver men det mekker jeg siden. Naa er det gif format paa dem... men hoyre menyen finner jeg vist lite ut av... http://www15.brinkster.com/thecreaturecave/front2.html Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 HMpf... jeg driver og mekker litt i paint shop her... Liker ikke IE .png bilder eller bare virker det saann? Den driver og skifter farger paa dem hele tiden... Paintshop Pro liker ikke *.png like godt hele tiden, og har for øvrig en egen evne til å endre farvenyanser så for sjansen byr seg, helt uavhengig av bilde-format... så da kan du jo alltids teste The GIMP for windows, som ikke bare er ganske mye bedre enn PSP, men det er attpåtil gratis Og så må jeg bare få lov til å si: som tyskelektriker så blir aa, oe & ae borti gamerumpa tungt å lese på i lengden, så du bør absolutt vurdere å spandere Kr150,- på et tastatur som er bestykket med disse, i vårt sprog, viktige taster Utover det - stå på, blir bra detta! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (om http://ns1.nordichosting.net/~kvinge/monica/): - Pollen til høyre krasjer. Bruker IE6. - Du bruker forskjellige skriftstørrelser tilsynelatende uten at det er noen grunn til det. - Den nederste streken (som ender siden i underkant) er 2 px mens resten er 1. Regner med det ikke er meningen. - Vinklene i overkant av innholds-"vinduet" er også 2px. - Antialiasing må på snarest..Mulig det var meningen. ("litt ny header... med faele bokstaver men det mekker jeg siden") - Den svarte streken rundt innholds-"vinduet" har et brudd rett under venstre topp. IE6. - Ville ha fixet noen egne stiler til knappene. Blir for lamme slik de er nå. - Ville ha flyttet admin-login til et sted litt mere utilgjengelig. Trykte på den to ganger på rad uten å tenke meg om. - Hm... Mulig du driver å oppdaterer eller noe. Nå fikk jeg nemlig en slags topp helt øverst, som ikke var der i sted. Tror jeg ikke. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Ja du har nok sjekka midt under en oppdatering jeg holdt paa med her... Grunnen til de forskjellige skriftstoerellsene leter jeg enda etter. Maa gjennom ett par titalls filer her for aa sjekke alt... tror jeg da. Jeg finner nok ut noe etterhvert. Bildet helt pa toppen naa staar feil som alle sikkert ser... den kommer ikke nedpaa.. dette skal og fixes da. .. noe mer? IE brukere: Slik skal siden egentlig se ut... saann ca. Er fremdeles litt arbeid igjen da... (145kb) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvordan har du laget denne koden? Det er nemlig en god del feil i den. Pluss at den er svæææær! Og rotete. Og så har du tre (4?) forskjellige doctypes? Og midt inne i kildekoden så kommer plutselig noe som skulle vært i head: 125: <style> 126: .pollstableborder { 127: border: 1px solid; 128: padding: 1px; 129: font-size: 8pt; 130: } 131: </style> Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvis jeg skal påpeke flere feil du kan rette på, så blir det å legge til en alt="" på alle bildene, det er nemlig påkrevd. script language="" tror ikke jeg gjelder lenger, men bare type="". <font size=""> er heller ikke akkurat anbefalt. Bruk heller klasser og legg de til i CSS. Helt til slutt vil jeg anbefale deg denne siden for å sjekke både HTML og CSS for feil. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Hvordan har du laget denne koden? Det er nemlig en god del feil i den. Pluss at den er svæææær! Og rotete. Og så har du tre (4?) forskjellige doctypes? Og midt inne i kildekoden så kommer plutselig noe som skulle vært i head: 125: <style> 126: .pollstableborder { 127: border: 1px solid; 128: padding: 1px; 129: font-size: 8pt; 130: } 131: </style> Alt dette skydler jeg på Mambo for... er mye php include fuksjoner ute og går der for dukker det opp ting som jeg ikke har helt kontroll over. Mye av koden i MOS er det dumt nok ikke jeg som har skrevet og min manglende kunnskap om php hjelper ikke akkuratt i positiv retning... så det kan ta tid og leite etter feil... selve filen jeg selv har skrevet er bitteliten.. Hvis jeg skal påpeke flere feil du kan rette på, så blir det å legge til en alt="" på alle bildene, det er nemlig påkrevd.script language="" tror ikke jeg gjelder lenger, men bare type="". <font size=""> er heller ikke akkurat anbefalt. Bruk heller klasser og legg de til i CSS. alt="" skal bli.. uno problemmo... Script language, enda noe som ikke er mitt verk... sorry to say... Når det gjelder den font greia jeg satt inn så vet jeg den er dum men IE vil rett og slett ikke vise siden skikkelig og den font greia hjalp faktisk litt men var nok en dårlig løsning, men den blir bare midlertidig... Det er som mål og få all layout inn i css og jeg er faktisk kommet en del på vei... men MOS filene skulle det bli mer arbeid med enn jeg hadde regnet med... (MOS = Mambo Open Source vist noen lurte) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Tør jeg spørre hva du bruker de MOS-filene til? Og det er nok ikke feil i php som er skyld i feil i koden... Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Ehh... Polls, besøkteller, gjesteboken, forumet... tja... Bortimot det meste kan settes opp via det. De presenterer alt inholdet jeg legger inn. Ganske enkel, kansje til og med simpel måte og gjøre det på men... det funker på ett vis. Nei jeg tror ikke det er feil i php'en men... det er vannvittig mye php i kodene... og ikke fullt så mye html og skummelt nok enda mindre css. Derfor må jeg manuelt søke gjennom uendelig mangen sider for å se om det er noe html/css som overstyrer min egen css fil... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvorfor ikke lage alt fra scratch? Og istedenfor MOS, lage egne php-script, gjerne låne fra hotscripts.com Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Antagelig fordi jeg er lat og ikke kan en dritt php omtrent? Nå er det jo bare til og redigere MOS filene med man vil og da... de tilbyr vertfall meg foreløpig en masse funksjoner som jeg ikke hadde hatt foruten det... så akkuratt her og nå så virker MOS som den beste løsningen for meg... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Men da må jo du leve med de problemene det skaper. Å feilsøke gjennom, hvor mange filer, sa du? Med en skikkelig oppsatt side, har du index.php og en css-fil å søke gjennom. Bare et tips... Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Du sier noe der... men jeg er likevell oppsternasig nok til og holde på mitt. MOS gjør og at jeg får bruke MySQL databaser på en enkel måte... uten at jeg faktisk vet hvordan dem funker... men men.. Kan jo alltid skylde på at jeg er ganske newbie og velger den "letteste" måten..? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det er vel egentlig bare deg det går utover. Altså, jeg mener... Hvor mange filer sa du? Og hvor stor var den filen? Hvis alle filer er like store, så skal du få jobbe. Men jeg orker ikke mase mer! Lykke til videre... Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Vel.. nå er ikke den filen stor i det hele tatt da... jeg antar du mener index.php filen min... den inneholder ikke ringene enn 6-7 include funksjoner og vist du da har brukt vis - kildekode i nettleseren så får du da opp alle html som tilhører ikke bare index filen men også alle filene som er inkludert til index filen... Trodde de fleste hadde fått med seg dette... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Trodde de fleste hadde fått med seg dette... Nei, det hadde visst ikke jeg sett at du har skrevet. Beklager det. Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Sånn... lurer på om noen kan ta turen innom igjen og se om den har blitt bedre\verre på noen punkter... Og når det gjelder IE brukere... jeg vet at den greia på toppen har litt mellomrom mellom den og resten... men jeg har enda ikke funnet ut åssen det fixer det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå