Gå til innhold

Bærebar, usb 2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USB2 er bakoverkompatibelt med USB1, det vil si at du kan bruke USB1 enheter på USB2 og omvendt ( du vil selvfølgelig få redusert hastighet på USB2 enheter koblet til USB1 kontrollere ( i forhold til USB2 standarden ) ).

Edit: nøyere presisering :)

Endret av Micromus
Lenke til kommentar

Å bruke en iPod på USB1 vil være som å sparke seg selv i leggen hardt og lenge ;)

Det går ulidelig sakte.... Regn med flere timers venting på flytting av litt større datamengder. (1GB). Beste trikset ville være en PCMCIA USB2 / FireWire kontroller. Dette finnes hos de fleste datasjapper. Pass da på å få ett med ekstern strømforsyning, da adette er påkrevd for å få mange enheter til å fungere.

-KJ

Lenke til kommentar

I følge spesifikasjonen til USB2, så skal denne levere en god del strøm, og disse kortene uten ekstern strøm klarer ikke å levere nok. Jeg har f.eks. en USB2 diskettstasjon/kortleser som krever mye strøm. Denne får jeg ikke brukt på min bærbare som har USB2 innebygget. På min stasjonære er det ikke noen problemer.

Det samme problemet har jeg opplevd med en USB2 harddisk og et USB2 PCMCIA kort, der disken må hente strøm fra PS2 porten(!) for å fungere som den skal.

Jeg har integrert FW i min bærbare, og bruker denne med iPoden min. Det fungerer utmerket, og iPoden lader fra denne også. USB2 disken jeg nevner over må plugges i to USB porter for å få nok strøm over USB, selv om disse portene er integrerte, men på FW får den nok strøm. Jeg opplever også bedre hastighet via FW enn over USB2.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...