PapaDon Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Er det noen mulighet til å bruke en usb2 ting (ipod feks) på en bærebar uten usb2.0?Eller noen muligheter til å bugge ut? Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) USB2 er bakoverkompatibelt med USB1, det vil si at du kan bruke USB1 enheter på USB2 og omvendt ( du vil selvfølgelig få redusert hastighet på USB2 enheter koblet til USB1 kontrollere ( i forhold til USB2 standarden ) ). Edit: nøyere presisering Endret 7. januar 2004 av Micromus Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 er du helt sikker? det er jo ypperlig, takk for hjelpen Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Å bruke en iPod på USB1 vil være som å sparke seg selv i leggen hardt og lenge Det går ulidelig sakte.... Regn med flere timers venting på flytting av litt større datamengder. (1GB). Beste trikset ville være en PCMCIA USB2 / FireWire kontroller. Dette finnes hos de fleste datasjapper. Pass da på å få ett med ekstern strømforsyning, da adette er påkrevd for å få mange enheter til å fungere. -KJ Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) men kan jeg bruke det på en bærebar? det er ikke noen utvidelsesting på den, hadde vært greit å slippe å kjøpe ny pc bare pga en ipod Endret 7. januar 2004 av Pellepirat Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hvilken bærbar har du? Er du sikker på at det ikke er støtte for PCMCIA kort på den? Hvis du ikke har støtte for PCMCIA, så sliter du nok, ja. Via USB 1.1 vil det ta _TID_ å overføre selv en sang.... -KJ Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 jeg har bare de vanlige inngangene og en port for wlan kort, noe bakerst i hodet mitt sier at det er det du snakker om? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Tror nok at den bakerste delen av hodet ditt kan ha helt rett, jeg Kom med merke og modell på PCn, så skal jeg grave frem det beste alternativet for deg, jeg. -KJ Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) mulig det kan bli et problem lite brukt modell, har en ACY13, den er fra Zepto, men dell bruker den også, tror jeg. Takker så mye for hjelpen Endret 7. januar 2004 av Pellepirat Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hvis det er denne du har, så skulle dette kortet være ideelt for din iPod. Har du kjøpt USB2 kabelen i tillegg til iPoden kan du bruke dette kortet. (Med ekstern power, slik at du kan bruke andre USB2 enheter som drives av bussen.) -KJ Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Hva mener du med at det skal være ekstern strømforsyning, gir ikke PCMCIA porten nok strøm til alle usb 2 portene? tuusen takk for hjelpen, skikkelig hyggelig dette her Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 I følge spesifikasjonen til USB2, så skal denne levere en god del strøm, og disse kortene uten ekstern strøm klarer ikke å levere nok. Jeg har f.eks. en USB2 diskettstasjon/kortleser som krever mye strøm. Denne får jeg ikke brukt på min bærbare som har USB2 innebygget. På min stasjonære er det ikke noen problemer. Det samme problemet har jeg opplevd med en USB2 harddisk og et USB2 PCMCIA kort, der disken må hente strøm fra PS2 porten(!) for å fungere som den skal. Jeg har integrert FW i min bærbare, og bruker denne med iPoden min. Det fungerer utmerket, og iPoden lader fra denne også. USB2 disken jeg nevner over må plugges i to USB porter for å få nok strøm over USB, selv om disse portene er integrerte, men på FW får den nok strøm. Jeg opplever også bedre hastighet via FW enn over USB2. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå