Alex007 Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Hei Jeg lurer på om det finnes elentronikkverksted i norge som bytter gddr minnebrikker? Evt noen som vet om noen seriøse aktører i andre land man trygt kan bruke? Vår klubb er så uheldig å ha 5 RTX 2070 kort med den den dårlige batchen av micron minne. Å kjøpe nye kort i dagens marked viser seg å være svært kostbart! Håper på gode innspill FullSizeRender.mov Lenke til kommentar
NULL Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Vil ikke dette være en garantisak? (riktignok nødvendigvis ikke på et kort der kjøler etc. har blitt fjernet) Lenke til kommentar
Alex007 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2021 NULL skrev (4 minutter siden): Vil ikke dette være en garantisak? (riktignok nødvendigvis ikke på et kort der kjøler etc. har blitt fjernet) Garantien på maskinene er utløpt Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Alex007 skrev (Akkurat nå): Garantien på maskinene er utløpt Reklamasjon hvis den ble kjøpt privat? Lenke til kommentar
Alex007 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2021 Ephrus skrev (2 minutter siden): Reklamasjon hvis den ble kjøpt privat? Det er brukte arena demo maskiner klubben ble sponset med. Det er ingen garanti eller reklamasjon. Derav spørsmål om reparasjon. Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Vet ikke hvor vanlig det er i Norge med maskiner som kan reballe BGA-chipper. Kanskje oppsøke universiteter/studenter innen elektronikk som har tilgang til slike maskiner? 1 Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 (endret) Alex007 skrev (4 minutter siden): Det er brukte arena demo maskiner klubben ble sponset med. Det er ingen garanti eller reklamasjon. Derav spørsmål om reparasjon. Desverre men da er det bare en mulighet igjen og det er å skaffe ett nytt kort. Med mindre du finner noen som ønsker å prøve å fikse det Endret 6. juni 2021 av Ephrus Lenke til kommentar
Alex007 Skrevet 6. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2021 Slaps skrev (1 time siden): Vet ikke hvor vanlig det er i Norge med maskiner som kan reballe BGA-chipper. Kanskje oppsøke universiteter/studenter innen elektronikk som har tilgang til slike maskiner? Fikk tips om camera videoteknikk i Bergen. Har sendt de en mail. Takk til Jostein for tips. Noen flere jeg kan høre med? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Enkelte kort har jo 3 års garanti. Og 2070 har ikke rukket å bli 3 år riktig enda. Men dette er vel sjekket ut? Lenke til kommentar
Verm Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Ifølge support hos Komplett er det ingen i Europa som fikser skjermkort. Det fikk jeg høre da jeg selv forsøkte å få et kort reparert. Det høres ganske utrolig ut på en måte, men med tanke på at det meste produseres i Asia nesten gratis sammenliknet med resten av verden, så kan det stemme. Det måtte vel være om man kan finne noen som gjør dette mer på hobby-basis, men uansett blir nok dette dyrere enn å kjøpe nytt. Jeg liker det ikke, men slik er det. Det at du/dere har 5 like kort, gjør det kanskje lettere å bytte rundt på minnebrikker og redusere tapet, men hvis dette er et typisk problem blir det vel ingen varig løsning, selv om man får det til. Hvis det bare er snakk om brudd i loddetinnet, er det verdt å prøve en varmepistol. Det samme om problemet ikke er med minnet, men prosessoren. Det har fungert for mange, og det har fungert for meg. Lykke til! Lenke til kommentar
NULL Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 https://www.chipfix.no/ Men spørs om man klarer å skaffe brikker. Men vedå flytte noen brikker fra et par kort, får man kanskje tre fungerende kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå