Gå til innhold

Hva skal du stemme på i år?  

267 stemmer

1. 1. Hvilket parti skal du stemme på?

• Høyre
      23
    • Arbeiderpartiet
      37
    • MDG
      26
    • Liberalistene
      13
    • SV
      13
    • Venstre
      19
    • FRP
      33
    • KrF
      1
    • Rødt
      29
    • Demokratene
      15
    • Andre
      12
    • Senterpartiet
      26
      13
    • Skal ikke stemme
      7

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 13. sep. 2021, 21:59

Anbefalte innlegg

En liten analyse av de som stiller for Partiet De Kristne, gjort av Vårt Land. Neppe noen som blir overrasket her, men kanskje det kan informere noen.

EDIT: Ser at artikkelen nå har havnet bak betalingsmur dessverre, jeg kommer ikke inn lengre i hvert fall. Neppe mange her med abonnement i Vårt Land.

EDIT 2: VG har plukket opp saken, så da er den biff.

Partiet De Kristne-politikere deler konspirasjonsteorier: − Uansvarlig
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RryyOJ/partiet-de-kristne-politikere-deler-konspirasjonsteorier-uansvarlig

Sitat

Flere politikere i Partiet De Kristne har delt konspirasjonsteorier om coronapandemien og vaksiner på sine private Facebook-profiler. – Uansvarlig, mener religionshistoriker.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (8 timer siden):

En liten analyse av de som stiller for Partiet De Kristne, gjort av Vårt Land. Neppe noen som blir overrasket her, men kanskje det kan informere noen.

EDIT: Ser at artikkelen nå har havnet bak betalingsmur dessverre, jeg kommer ikke inn lengre i hvert fall. Neppe mange her med abonnement i Vårt Land.

EDIT 2: VG har plukket opp saken, så da er den biff.

Partiet De Kristne-politikere deler konspirasjonsteorier: − Uansvarlig
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RryyOJ/partiet-de-kristne-politikere-deler-konspirasjonsteorier-uansvarlig

Er på ferie i 'bibelbeltet ' om dagen, og disse klovnene proklamerte i Kristiansand sentrum i går. Maken til dritt folk skal en lete lenge etter.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ny måling, denne er utført av Norfakta for Nationen og Klassekampen. Kun 1001 spurte, dog er målingen helt i tråd med andre større nasjonale målinger og viser samme trend/resultat med Ap som største parti, Høyre ikke så langt bak men begge disse to er ganske stabile. Sp fortsetter å falle litt, mens Frp fortsetter å slite kraftig. 1858949_Skjermbilde2021-08-08kl_10_37_48.thumb.png.507138478109ce9460e683591e7bd054.png

Målingen gir rødgrønn side 106 mandater, borgerlig side 63 etter Poll of polls mandatberegning.

https://www.nationen.no/politikk/rodgronn-tilbakegang-pa-maling-fagforeningstoppene-vil-ha-slutt-pa-innbyrdeskrig/
http://www.pollofpolls.no/?cmd=Maling&gallupid=4398

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Sitat

Vil doble strafferammen på lovbrudd begått i Groruddalen

En av punktene i Frps handlingsplan er å «doble strafferammen for gjengmedlemmer og kriminalitet begått i geografiske områder».

Jon Helgheim forteller at de geografiske områdene det er snakk om, blant annet er Oslo sentrum og Groruddalen.

– Det er snakk om områder med høy innvandrerandel og områder der det er høy kriminalitet, sier han.

Dette punktet i handlingsplanen skal ifølge Frp bidra til å stoppe gjengangere i kriminaliteten, men også sørge for at det blir vanskeligere å rekruttere flere til kriminelle miljøer.

https://www.ao.no/frp-om-ungdomskriminalitet-i-oslo-na-er-det-pa-tide-a-reagere/s/5-128-152092

Frp vil ha strengere straff i Groruddalen enn for samme lovbrudd andre steder, og strengere for gjengmedlemmer. Dette synes jeg hørtes veldig vanskelig ut i praksis, hvordan definerer man at noen er gjengmedlemmer? Og strider det ikke litt mot prinsippet om likhet for loven? Jeg synes det høres ut som et forsøk å straffe innvandrere hardere på, uten at jeg tror det vil fungere.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

https://www.ao.no/frp-om-ungdomskriminalitet-i-oslo-na-er-det-pa-tide-a-reagere/s/5-128-152092

Frp vil ha strengere straff i Groruddalen enn for samme lovbrudd andre steder, og strengere for gjengmedlemmer. Dette synes jeg hørtes veldig vanskelig ut i praksis, hvordan definerer man at noen er gjengmedlemmer? Og strider det ikke litt mot prinsippet om likhet for loven? Jeg synes det høres ut som et forsøk å straffe innvandrere hardere på, uten at jeg tror det vil fungere.

Herregud  så idiotisk, alle bør straffes likt for de tingene de gjør. Alt annet er diskriminering. Ikke overraskende fra den mølja der dog. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er greit å si at organisert kriminalitet bør straffes hardere da det har større og mer vedvarende effekt på samfunnet.

Men det har ingenting med Groruddalen å gjøre. Mye organisert kriminalitet krysser også landegrensene våre.

Så et rungende JA til hardere straffer for organisert og kanskje også gjentakende kriminalitet. Og et rungende NEI til stigmatisering av demografier.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, frohmage said:

Selvfølgelig, men nå har altså flere insett at problemet ikke er så stort likevel.

Problem for hvem? Butikkene i Oslo? Mye mulig det men da er du veldig snever i "problemet". Som jo ikke er uvanlig i slike betraktninger.

Jeg er heller ikke spesielt interessert i å diskutere MDG så du får finne noen andre.

Endret av Theo343
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, frohmage said:

Det var bare "Funker det"-delen av svaret mitt som var ment til deg 🙂

Ah,, det var jo litt vanskelig å se men no problem. Hvorvidt straff fungerer er et stort tema men jeg regner med at man gjennom et århundre med forskjellige straffesystemer, statistikker for gjentakende kriminalitet osv. kan si noe om det.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Hvorvidt straff fungerer er et stort tema men jeg regner med at man gjennom et århundre med forskjellige straffesystemer, statistikker for gjentakende kriminalitet osv. kan si noe om det.

Ja, Norge har vel generelt kortere fengselsstraffer enn mange andre land, og såvidt jeg vet noen av de laveste ratene av tilbakefall for de som har vært i fengsel. Hvilke statistikker er det som taler for strengere straffer?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 timer siden):

Fungerer i Danmark

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja jeg har ikke et øre i norske kroner lenger i banken, kjøpte usd og Aud, kun noe småtteri til regninger og mat igjen.

Når folk stemmer på ap, sv, rødt, venstre osv... Så er det ikke mye håp.

Er liksom å velge Meller om to onder i Norge, røde høyre eller blodrøde sv og ap med sp på slep. Alle vil fortsette med å utflagge norske næringsinteresser og importere innvandrere hvert år tilsvarene en gjennomsnittlig stor norsk by. Kaka blir mindre og mindre og det blir flere og flere å dele den med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (22 timer siden):

Vi har flat skatt i Norge, 22%. Men vi har i tillegg trygde avgift og trinn skatt. Skal en fjerne trinnskatten går nødvendigvis den flate skatten opp. Det vill nok ikke de 'fattige' sette pris på. 

Feks at alle betalte maks og minst 22% skatt, ikke mer eller mindre! Inn i 22% så får trygde avgiften ligge å at man fjerner hele trinnskatten uten å øke "flate" skatten på feks 22% eller 20%

Fjerner man alt som heter klimabudsjett og stopper all bistand, så henter man jo litt inn den vei.

Lenke til kommentar
sveibuen skrev (29 minutter siden):

Feks at alle betalte maks og minst 22% skatt, ikke mer eller mindre! Inn i 22% så får trygde avgiften ligge å at man fjerner hele trinnskatten uten å øke "flate" skatten på feks 22% eller 20%

Fjerner man alt som heter klimabudsjett og stopper all bistand, så henter man jo litt inn den vei.

Dette må du nok regne mer på...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...