mrmattis Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Jeg skal oppgradere min pc, og den vil da bestå av følgende komponenter : Epox-8k7a+ HK (nytt) 1400MHz AMD + vifte (nytt) 2 * 256 mb micron ddr ram (nytt) creative geforce skj.kort, ddr. Terratech pro lydkort ultraPlex 40max cd rom, med scsi kort. Plexwriter 8/2/20 brenner 32 x Creative ide cd rom 3Com nettverkskort Er det mulig å kjøre dette oppsettet i mitt nåværende Aopen HX45 kabinett med 250w power, eller må jeg ha nytt kabinett ? Roy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 støtter det APX? fant det ikke på anandtech.com så det er vel litt gammalt? spørs lixom hvor gammalt *er ikke helt mitt felt så jeg er litt usikker her* Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Med en AMD 1400, tre cd/brennere, harddisk og et kraftig skjermkort blir nok 250W i minste laget, ville nok ha satset på min 300W. Hvis du har planer om overklokking må du nok ha 340W. Men du trenger ikke kjøpe nytt kabinett det holder med ny strømforsyning. (så fremt HX45 er et ATX-kabinett) Lenke til kommentar
xonic Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 skulle gå greit med kabinettet men strømforsyningen er det ikke så dumt å skaffe seg en 300 eller høyere Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 24. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2001 Er det noen som har annbefalinger når det gjelder gode strømforsyninger, eventuelt komplette kabinett. Gjerne noe som gir litt "valuta for pengene" :smile: Roy Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Quote: On 2001-10-24 18:18, viCtim skrev:støtter det APX? fant det ikke på anandtech.com så det er vel litt gammalt? spørs lixom hvor gammalt :wink:*er ikke helt mitt felt så jeg er litt usikker her* Nå heter det ATX og ikke APX da :smile: HX45 er ellers et HQ45 med litt enklere design(HX45 er forgjengeren til HQ45). HX45 ble solgt med 235watt strømforsyning mot HQ45ens 250. Inne i selve kassa er det små forandringer. mrmattis : Tja, med 4 IDE enheter, geforce og T-bird er det nok 250w litt for lite ja Chieftec's kabinetter har fått mye skryt. Det samme har Enermax' sine strømforsyninger. Vil jo koste deg en del(~1300 for 330Watt og et midi+ tower), men da har du noe som er av høy kvalitet og du har det lenge Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 På microplex.no selger de en Chieftech PSU på 340w til rundt 400kr. Samma PSU'n selges under flere navn, bla Enlightment og HighPower. Dette er in fact en kvalitets-PSU til svært god pris. Vel verd penga! Syns det blir litt dyrt å kjøpa Enermax eller Antec-psu'er til 5-600 kr og oppover...Flere jeg kjenner har denne, iberegna meg selv og vi er alle meget fornøyde. Maskina mi blei "stable as a rock" etter at jeg kjøpte denne psu'n! :smile: Den burde fint klare å drive en slik setup som du beskriver. Good Luck! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå