Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan glemme henne?

Gjest 2d68c...781

Anbefalte innlegg

Gjest 2d68c...781

Hei. 

Har de siste 2 årene jeg blitt veldig godt kjent med en jente. Siden mars/april har vi vært mye sammen, og snakket så og si hele døgnet over snap de dagene vi ikke var med hverandre. Jeg begynte å like henne ganske godt, og ville prøve å ta forholdet videre. Så for en måneds tid siden fortalte jeg henne hva jeg følte, og fikk selvfølgelig høre at hun så på meg som en venn. Hun beklaget over at hun hadde gikk feil signaler, og håpet at vi kunne fortsette som venner. Hun fortalte også at det var en annen hun likte, men som mest trolig ikke var interressert i henne. Jeg sa at det var greit, og at vi kunne fortsette som venner. Men som den idioten jeg er, så har jeg jo falt helt pladask for henne, og klarer ikke å slutte å tenke på henne. Dette skjedde for 1 måned siden, og vi snakker fortsatt daglig. Jeg vil bryte kontakten slik at jeg slipper et totalt breakdown hvis hun blir sammen med han andre, men klarer det ikke. Høres jo helt gal ut, men det er lenge siden jeg har fått så bra kontakt med en jente. Har prøvd å gjøre nye ting på fritiden for ha noe annet å tenke på, men om kvelden kommer det som regel en snap fra henne, og da begynner helvette igjen. Noen andre som har opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: 2d68c...781

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt.

Du må bare fortelle henne følgende: 
"Siden jeg har følelser for deg, kan jeg dessverre ikke fortsette å være venn med deg. Jeg blir helt surrete følelsesmessig av det - og det plager meg. Derfor kan vi ikke lengre være venner." 

Så blokkerer du alle kanaler. Så du ikke sjekker mobilen hvert tredje minutt TILFELLE hu sender noe igjen. Gå "cold turkey" - det er det eneste som fungerer. Det gjør vondt - men går fort over. Etter noen måneder har du glemt hele greia. :)

Og ikke vær en tøffel å "få henne til å forstå" - selvfølgelig vil hun forsøke å gjøre alt hun kan for å beholde deg som venn. Men den muligheten har hun tapt. Med mindre du er en tøffel. Du må bare bestemme seg - gi en beskjed (uten åpning for diskusjon). Så blokkerer du; og fortsetter livet uten henne. 

Til neste gang! For å unngå friend zone - så må du "fri" så tidlig som mulig. Ikke være Mr Nice Guy i ukesvis.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest 2d68c...781

Mr Nice Guy er den jeg er, og det kommer jeg sikkert til å slite med å endre på. Men har tenkt på akkurat det du skrev, så det er vel bare å si det som det er, og akseptere tapet. Tungt, men tenker det er verre å være der hvis hun blir sammen med han andre.  

Legger ut her siden jeg føler det er komplisert å snakke med kompiser om dette, så jeg takker for svar 😊

Anonymous poster hash: 2d68c...781

Lenke til kommentar
Gjest 75180...b45

Hadde en lignende situasjon med ei jente på studiet. Hadde fått følelser for henne og trodde egentlig det var gjensidig. Hun som tok kontakt med meg i utgangspunktet. Viste seg at det ikke stemte, eller i hvert fall ikke lenger, fordi det endte opp med at hun sjekket opp en hun likte rett foran meg. Det svei som f, var helt ødelagt i mange dager. Anbefales ikke. Som sagt burde du nok bare kutte kontakt før det blir verre. Et annet tips er å finne noen andre å fokusere på (f eks tinder). 

Anonymous poster hash: 75180...b45

Lenke til kommentar

Å komme ut av friend-zone er tilnærmet umulig. Hvis hun ikke er tiltrukket av deg på den måten (som jo egentlig er seksuelt, hvis vi er ærlige) så kommer hun aldri til å bli det. Uansett hvor mye man prøver å innynde seg og sjarmere og være støttende og morsom osv, så kan jenta sikkert bli veldig glad i deg, men tiltrekning er noe biologisk, nesten primitivt. Så hør på hva Kris85 sier over her, han har 100% rett.

Jeg har vært i en lignende situasjon selv, og det er bare seigpining i måneder og år å prøve å få noe man aldri kan oppnå. Gå cold turkey!

Lenke til kommentar

For å svare på overskriften: Du vil antagelig aldri glemme henne og det er heller ikke noe jeg anbefaler å prøve på. Jeg husker alle mine forhold som betydde noe for meg og jeg ønsker de jentene alt godt. Kan være litt vanskelig/hardt innimellom å huske den gangen man "mistet" noen man er veldig glad i, men sånn er det bare og jeg personlig synes de minnene er gode.

Som de andre nevner så er det egentlig bare å være ærlig, du takler ikke være en venn når du har slike følelser. Det blir akkurat det samme som at hun ikke vil bli noe mer siden hun bare føler at du er en venn, bare motsatt. Det burde hun kunne forstå og respektere så jeg vil ikke si at å blokkere henne er nødvendig.

Lenke til kommentar
31 minutes ago, KarvaBlad said:

Hvis hun ikke er tiltrukket av deg på den måten (som jo egentlig er seksuelt, hvis vi er ærlige) så kommer hun aldri til å bli det.

Dvs. man er ikke Chad. Rart at menn ofte velger landwhales, men omvendt er sjelden.

Lenke til kommentar

Dette med friendzoned er egentlig ganske enkelt.

Møter man ei jente (eller en gutt) man liker - bør man gå "all in", og tydelig vise ovenfor jenta at du vil noe mer enn bare et tradisjonelt vennskap. Når man møter nye mennesker, er det ennå ikke helt bestemt hva slags relasjon man skal ha med vedkommende. Denne "stillingen" er derfor ledig; og du er velkommen til å legge inn en åpen søknad om det du selv ønsker. Alt fra fast forhold, fuck-buddy, drikkekompis, venninne, nær venn, venn, bekjent - eller hva du måtte ønske. 

Jenta har ikke noe å tape på å prøve å date deg.... fordi dere ennå ikke har etablert en relasjon av betydning. Dersom datingen går til hevlete (som det sannsynligvis gjør 😜) - så kan dere alltid gå til "plan B", altså bare bli/venner venner. Det fungerer!

Dersom et vennskap allerede er etablert. Er det utrolig vanskelig å hoppe tilbake til start. Rett å slett fordi det er litt "rart", flaut og unaturlig om man vil. Som oftes risikerer man vennskapet - fordi dersom datingen går til helvete (som det sannsynligvis gjør 😜) er det vanskelig å gå tilbake til start som venner..... Noe som er mye enklere, dersom man starter med datingen.

Dessverre gjør mange gutter den feilen at de "tror" - det å først bli venner, for deretter å prøve seg - fungerer bedre. Det er tross alt enklere å få innpass hos damene når man presenterer seg selv som en "uskyldig venn". FEEEEEIL. Dersom relasjonen mellom dere er forholdvis fersk - og begge er single. Så er det store odds for at jenta faktisk sier ja til å prøve. Gutter med selvtillit og ryggrad (edru) er mangelvare i dagens samfunn. Har du rygg nok til å invitere på ei date eller lignende face 2 face (ikke over melding) vil de fleste si ja, selv om det sannynligvis ikke blir mer enn den ene gangen (hehe) - men da har du i allefall prøvd. 

Joda.... man er kanskje ikke en drømmefangst. En kvinnebedårer og kjekkas fra øverste hylle. Men det utrolig hvor mange etasjer du klatrer bare du tør å være litt frempå, ha litt pågangsmot og ryggrad nok til å prøve. Det verste som skjer er jo at du får nei.

Du: "Mamma kan jeg få is?"
Mamma: "Nei!"
Du: "Ok".

Du: (Legg noen føringer i forkant, så dama åpenbart vet du liker henne).
Du: "Lyst å finne på noe til helga? Film eller noe?"
Dama: "Ja. Hva da?"
Du: "Kl 19 på fredag. Passer det? Kan møtes utenfor bussterminalen".
Dama: "10hi, ok..."
Du: (Klokka 13.42 samme fredag). "Gleder meg til i kveld ;)" (IKKE gidd å skriv "snuppa" eller noe annet nedlatende og teit som også alt for mange guttevalper gjør).
Dama: "Jeg også. Lurer på hva du finner på. ;)"
Du: "Ikke noe ulovlig (:"

ahhh.... Jeg savner faktisk disse tidene. Der man er usikker på alt og alle. Der hver minste melding føles som et maga plask, der hormonene går i spinn av en smiley - og der bittesmå signaler føles som 10 tonn med følelser.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...