comadore Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 Hei Grunnet hjemmekontor hvor jeg må ha med egen bærbar pc+docking til hjemmekontor, så ser jeg på mulighetene til å ha 4 skjermer på "hjemmekontoret". Da slipper jeg å bytte ledninger på skjermene jeg har fra før(som er koblet til min gaming pc). Gamingpcen er under bordet og ledninger vil ta tid å bytte 2x hver dag. Noen som har tips til hvordan dette kan fungere? Vurderer å kjøpe bordfeste som kan ta 4 skjermer, helst 2x2 i så fall. Evt må jeg ha skjerm fester som kan rotere/bevege seg på 2 skjermer, slik at de som er koblet til dockingstasjon er lett å flytte etter endt arbeidsdag. Noen som har hatt tilsvarende utfordringer? Lenke til kommentar
process Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 En del skjermer har dobbel (eller flere) input, så du kan bytte med knapp på skjerm. Er en del løsninger der, evt så kan du benytte en KVM switch til å bytte mellom ulike kilder, det inkluderer skjerm, tastatur og mus. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 (endret) Så rettogslett et bordfeste for 4 skjermer? Jeg har denne: https://www.komplett.no/product/836099/datautstyr/skjermer/bord-og-veggfeste/skjermfeste-for-fire-monitorer-ms410 Alle 4 skjermene kan roteres hvis ønskelig (tilt og pivot - og dreiing på hele stativet for rotasjon ). Men høydejustering må ordnes før skjermene festes. Gammelt bilde, men vekt- og størrelsesmessig har jeg nå 4 stk. 27" på stativet uten problemer (byttet ut den på toppen siden bildet ble tatt). Ulempen er at tilpasningen for å ting helt nøyaktig på linje (hvilket jeg måtte siden jeg skulle ha det i Nvidia Surround) er maaange småjusteringer frem og tilbake. Og det var bare å finne frem rørtanga for å stramme mutterene hardt nok så ikke en av skjermene bare sakte skulle skli nedover. I dimensjoner er det 170 cm kant til kant, og 117 cm fra bordet og opp til kanten på skjermen. Så et slikt skjermstativ tar en god del plass. EDIT: Komplett har også denne, for 3 skjermer: https://www.komplett.no/product/836100/datautstyr/skjermer/bord-og-veggfeste/skjermfeste-for-tre-monitorer-ms300?q=ms300 Endret 4. juni 2021 av PaladinNO Lenke til kommentar
comadore Skrevet 6. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2021 process skrev (På 3.6.2021 den 21.18): En del skjermer har dobbel (eller flere) input, så du kan bytte med knapp på skjerm. Er en del løsninger der, evt så kan du benytte en KVM switch til å bytte mellom ulike kilder, det inkluderer skjerm, tastatur og mus. Hei ! Takk for svar. Mener det er denne dockingen jeg får med: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/kabler-og-tilkoblinger/dockingstasjon/lenovo-thinkpad-thunderbolt-3-dokk-renovert/p-1145362/ Jeg ser begge skjermer har ledige HDMI, samt VGA. Vil jeg kunne da ha 1 HDMI og 1 HDMI->VGA adapter? Hvordan vil da skjermen min reagere på "2kabler". mtp hz osv? Skjermene vil jo ikke være på displayport når jeg er på jobb. Docking/laptop vil være av hvis jeg skal bruke stasjonær pc. Vil det være negativt å ha andre kabler koblet til?(selvom de ikke er aktiv)! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå