Gå til innhold

Skipsbygging: Ordreinngang øker med 180 prosent i Kina – stille i Norge [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er den triste sannheten opp i dette her er nok at  de norske verftene har mistet sin store fordel under pandemien, som er muligheten å levere skip mye raskere enn deres utenlandske konkurrenter. Hvorfor skal rederiene betale 100 millioner mer for å bygge ett skip i Norge når de kan få det like fort fra  asiatiske verft som nå har ledig kapasitet? På den andre siden fører jo en boom i andre land til at deres ordrebøker fylles opp igjen slik det kanskje kan bli håp for at norske verft kan få inn nye ordre igjen etterhvert, en for bare håpe at verftene overlever tørken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...