Gå til innhold

SLI i 2021


Anbefalte innlegg

Har muligheten til og koble opp 2 x GTX 1080 da jeg sitter på to slike kort i dag men bruker bare ett. Har og en SLI bro som fulgte med hovedkortet. Så spørsmålet mitt er det noe vits i å koble opp sli i 2021 for å øke ytelesen eller vil dette bare blir ekstra varme\strømfobruk og ikke noe nytte i nyere spill? Støttes dette av nyeste nvidia drivere i det heletatt?

Og trenger jeg ny PSU eventuelt? Har RM650x gold i dag (i9 9900k @5Ghz)

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at det er to identiske kort?

1080 serien er vel siste generasjon hvor det er noe vits med SLI mtp ytelse. Men det er vel færre og færre spill i dag som støtter det.

Ville vel kanskje gått for en 750 w for å være på den sikre siden med det oppsettet.

Om ikke annet ser det kult ut med to kort i maskina, så hvis du trenger en grunn holder det 😉

Lenke til kommentar

SLI var egentlig aldri noe stor suksess, og moderne spill tjener ikke stort på det siden mange spill ikke en gang er optimalisert for SLI. Man ender i stedet opp med mer microstuttering og input lag i bytte mot alt fra 30-80% ekstra ytelse i en utvalg spill. Det er generelt ikke verd det med mindre man virkelig trenger den ekstra ytelsen. SLI-støtten for nyere spill er heller ikke spesielt god.

Aner ikke hvor stor PSU man trenger, men 650W virker lite om man regner med "spikes" i strømforbruk som ofte forekommer. Da er man i beste tilfelle på grensen til hva PSUen kan levere i noen tilfeller.

Lenke til kommentar
Juggel skrev (52 minutter siden):

Antar at det er to identiske kort?

1080 serien er vel siste generasjon hvor det er noe vits med SLI mtp ytelse. Men det er vel færre og færre spill i dag som støtter det.

Ville vel kanskje gått for en 750 w for å være på den sikre siden med det oppsettet.

Om ikke annet ser det kult ut med to kort i maskina, så hvis du trenger en grunn holder det 😉

Kortene er identiske ja. Ja var det jeg tenkte å att det ser jo kult ut i det minste😅

Lenke til kommentar
MTH skrev (31 minutter siden):

SLI var egentlig aldri noe stor suksess, og moderne spill tjener ikke stort på det siden mange spill ikke en gang er optimalisert for SLI. Man ender i stedet opp med mer microstuttering og input lag i bytte mot alt fra 30-80% ekstra ytelse i en utvalg spill. Det er generelt ikke verd det med mindre man virkelig trenger den ekstra ytelsen. SLI-støtten for nyere spill er heller ikke spesielt god.

Aner ikke hvor stor PSU man trenger, men 650W virker lite om man regner med "spikes" i strømforbruk som ofte forekommer. Da er man i beste tilfelle på grensen til hva PSUen kan levere i noen tilfeller.

Ja, større psu kommer nok etterhvert sammen med rtx 30xx. Men tenkte att jeg kunne prøve med SLI vis det fungerte å ikke skapte noe ustabilitet. Gidder ikke selge kortene før jeg har no annet å erstatte di med.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha solgt det ene kortet nå visst du ikke har bruk for det. Prisene på bruktmarkedet er latterlig høye så tenker du kan få rundt 4000-4500kr for det ene kortet. Hvem vet hva som skjer i morgen, da kan kortet plutselig ikke være verdt mere enn halvparten og kanskje mindre enn det.

SLI er ikke verdt det etter min mening. Du kan få litt høyere fps i eldre spill hvor det er SLI støtte, men du vil også få microstutter. Jeg ville heller spilt med lavere fps uten stutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...